خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شکارچی داعش در آسمان دیرالزور ، کابوسی به نام میل روسی

در روزهای انجام عملیات‌های ضد داعش در سوریه و عراق تجهیزات روسی نقش به‌سزایی دارند.

شکارچی داعش در آسمان دیرالزور ، کابوسی به نام میل روسی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ روز گذشته بود که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک بالگرد تهاجمی میل می-۲۸ این کشور در نزدیکی شهر شرقی حماه در مبارزه با داعش به علت نقص فنی فرود اضطراری کرده و به هیچ وجه مورد نشانه قرار نگرفته هست. میل 28 روسیه با سامانه دید در شب خود تحرکات داعش در تمام نقاط درگیر رصد می‌کند و آنها را مورد نشانه قرار می‌دهد.

شکارچی شب متولد می‌شود

شکارچی داعش در آسمان دیرالزور ، کابوسی به نام میل روسی

در میانه دهه ۷۰ میلادی فرماندهان نیروی هوایی و وزارت دفاع اتحاد شوروی به این نتیجه‌گیری رسیدند که بالگرد تهاجمی – ترابری میل ام آی-۲۴ دیگر پاسخگوی نیازهای آینده ارتش شوروی نیست و تلاش جهت ساخت این بالگرد چند منظوره منجر به از دست رفتن بخشی از مقدورات عملیاتی، زیاد کردن وزن و اندازه آن شده است هست. این بالگرد دچار محدودیت‌های بسیاری به خاص در محیط‌های گرم و بلند بود.

در پی برگزیده شدن طرح بالگرد ۲ نفره بسیار چابک و باگنجایش جابجایی مهمات بسیار آپاچی ای اچ-۶۴ در ارتش ایالات متحده آمریکا، شورای وزیران اتحاد شوروی در ۱۶ دسامبر ۱۹۷۶ (۲۵ آذر ۱۳۵۵) دستورکاری را جهت گسترش بالگرد تهاجمی تازه‌ای در همان راستا و با نشانه طراحی و توسعه نسل توینی از بالگردهای رزمی با نشانه انهدام خودروها و دستگاه‌های دشمن و به خاص تانک در رزمگاه و نزدیکی خط مقدم، جهت خدمت در هوانیروز شوروی در دهه ۸۰ میلادی صادر کرد.

مسئولیت طراحی این بالگرد تازه به دو گروه مهم طراحی این کشور یعنی دفتر طراحی کاموف و میل واگذار شد. این مسابقه منجر به طرح نامتعارف بالگرد یک نفره کاموف ک آ-۵۰ و میل ام آی-۲۸ شد. برنامه میل-۲۸ با مدیریت «مارات تیسچنکو» به سرعت پیشرفت کرد و نخستین فروند از این هلیکوپتر در ژانویه سال ۱۹۸۸ پرواز کرد، این هلیکوپتر از یک موتور پرقدرت همچنینن پروانه دم ایکس شکلX بهره می‌برد. جهت نخستین بار این هلیکوپتر در نمایشگاه هوایی پاریس سال ۱۹۸۹ عرضه شد.

مشخصات میل
قطر گردش پروانه اصلی: ۱۷/۲ متر
حداکثر طول (پروانه‌ها در حال چرخش): ۲۱/۳۳ متر
درازای بدنه: ۱۷/۰۱ متر
پهنای بدنه (شامل محفظه موتورها): ۳/۱۲ متر
پهنای بدنه (شامل پهنای بالچه‌ها): ۵/۸۹ متر
بلندا از سطح زمین: ۳/۳۹۵ متر
وزن خالی: ۸۶۰۰ کیلوگرم
وزن عادی برخاستن: ۱۰۷۰۰ کیلوگرم
بیشینه وزن برخاستن: ۱۱۵۰۰ کیلوگرم
تغییرات انجام شده است در ارتش بعد از جنگ سرد باعث شد که به هلیکوپترهای ضد تانک توجه بیشتری شود به همین علت مزایای خوب میل ۲۸ N مانند توانایی انجام ماموریت در تمام شرایط آب و هوایی، قیمت پایین‌تر و تشابه اون با میل ۲۴ داشت مهم می‌شد. در سال ۲۰۰۳ فرمانده نیروی هوایی روسیه اعلام کرد که در آینده هر دو کا-۵۰ و میل ۲۸ ن هلیکوپترهای استاندارد ارتش خواهند بود.
جنگ‌افزارها میل
توپ: یک قبضه ۳۰ میلیمتری
تعداد فشنگ: ۳۰۰ تیر
موشک: موشک‌های ۷۰، ۸۰، ۳۰ میلیمتری
موشک ضد تانک: ۱در کل ۶ موشک «۹ ام ۱۱۴ اشتورم»؛ «۹ ام-۱۲۰اَتکا» با سیستم هدایت رادیویی فرمان در خط دید
بیشینه برد موشک ضد تانک: ۶ تا ۸ کیلومتر
موشک هوا به هوا: «۹ کا ۳۱۰» (کد ناتو: سام-۱۶)؛ «۹ ام ایگلا» (کد ناتو: سام ۱۸)
سامانه کنترل آتش: سایت مستقر بر کلاهخود خدمه، سامانه کسب و نشانگذاری هدف، سامانه دید شبانه خلبان، رادار موج میلیمتری «ان او-۲۵»
جنگ‌افزار ثابت سازمانی میل -۲۸، یک قیضه توپ ۳۰ میلیمتری «شیپونوف ۲ اِی ۴۲» (Shipunov 2A42) با ۳۰۰ تیر فشنگ هست. این توپ که در زیر دماغه راه اندازی شده، در اصل یک جنگ‌افزار پیاده‌نظام است که بر روی نفربرهای زرهی «بی ام پی-۲» راه اندازی شده است هست. این جنگ‌افزار دارای دو نواخت تیر هست، نواخت تیر ۲۰۰ تیر در هر دقیقه و ۵۵۰ تیر در دقیقه است که برد آن بر اهداف زمینی ۱۵۰۰ متر و علیه اهداف هوایی ۲۵۰۰ متر است که گلوله‌ها مشمول بر گلوله‌هایی با انفجار زیاد جهت استفاده علیه نفرات و گلوله‌های ضد زره است.
فشنگ‌ها در دو غلاف جعبه‌ای شکل (هر کدام ۱۵۰ تیر) که در دو سوی توپ راه اندازی شده‌اند قرار دارند و با حرکات افقی و عمودی توپ حرکت می‌کنند. توپ به همراه جعبه فشنگ‌ها قادر به چرخش ۱۱۰ درجه‌ای به هرطرف، ۱۳ درجه به اوج و و ۴۰ درجه به پایین هست. میل -۲۸ دارای دو بالچه کوتاه هر یک با ۲ آویزگاه حمل سلاح است که در دو سوی بدنه در زیر محفظه موتورها راه اندازی شده‌اند. هر یک از این آویزگاه‌ها توانایی حمل تا ۴۸۰ کیلوگرم بار را دارد که معمولاً مشمول بر ۲ مجموعه موشک‌های ضد تانک لوله پرتاب هدایت شوند رادیویی «۹ ام ۱۱۴ اِشتورم» (9M 114 shtrtum) و یا «۹ ام اَتکا» (9M 120 Atka) هست. موشک «اَتکا -وی» جنگ‌افزار مهم ضد زره میل-۲۸ و به خاص مدل «اِن» (N) است.
بیشینه برد این موشک با سامانه هدایت رادیویی فرمان در خط دید ۵٬۸ کیلومتر و مجهز به سرجنگی متوالی هست. توان نفوذ آن ۵۸۰ میلیمتر در زره فولادی بعد از غلبه بر زره واکنشی انفجاری است.
جنگ‌افزار هدایت ناپذیر میل-۲۸ مشمول بر انواع گوناگونی از موشک‌های ۷۰، ۸۰، ۱۲۲ میلیمتری و غلاف توپ «یو پی کِی-۲۳-۲۸» مشمول بر یک توپ دو لول ۲۳ میلیمتری به همراه ۲۵۰ تیر فشنگ می‌باشد که همگی در آویزگاه‌های زیر بال حمل می‌شوند. دیگر جنگ‌افزارهای قابل حمل این بالگرد عبارتند از: غلاف مین پخش کن «کِی ام جی یو-۲» و موشک‌های هوا به هوای «۹ کی-۳۱۰» و «۹ ام-۳۹ ایگلا». معمولاً تا ۸ موشک هوا به هوا را می‌توان در ۴ پرتابگر دوتایی جهت کاربرد بر ضد بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین حمل کرد. در نوک هر بالچه، یک غلاف حاوی پرتابگرهای شراره (چف) با امکان حمل گیرنده‌های اخطار امواج راداری و لیزری می‌توان راه اندازی شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: نیروی هوایی | افزارهای | هلیکوپتر | پروانه | اندازی | طراحی | روسیه | افزار | پروانه

شکارچی داعش در آسمان دیرالزور ، کابوسی به نام میل روسی

شکارچی داعش در آسمان دیرالزور ، کابوسی به نام میل روسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *