خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چرا ترامپ نام سودان را از فهرست تحریم‌های مسافرتی از بین بردن کرد؟

«دونالد ترامپ» در بروزترین فرمان اجرایی خود، نام سودان را از فهرست کشورهای دارای محدودیت جهت سفر به آمریکا از بین بردن کرد.

چرا ترامپ نام سودان را از فهرست تحریم‌های مسافرتی از بین بردن کرد؟

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از ایندیپندنت؛ «دونالد ترامپ»، مدیر جمهور آمریکا، فرمان مهاجرتی خود را تمدید و به روز رسانی کرد؛ بطوریکه هم اکنون اتباع هشت کشور مشمول بر ایران، لیبی، سوریه، سومالی، یمن به علاوه ونزوئلا، کره شمالی و چاد از سفر به آمریکا منع شده است اند. پیش از این در فهرست ضدمهاجرتی ترامپ، نام سودان نیز به چشم می خورد؛ ولی در فهرست تازه نام این کشور از بین بردن شده است است.

نخستین فرمان مهاجرتی ترامپ راجع به ممنوعیت ورود اتباع کشورهای عمدتا مسلمان به آمریکا، یکشنبه این هفته منقضی شد و هنگام تمدید آن و اضافه کردن نام سه کشور تازه به فهرست، هیچ بیانیه رسمی از سوی کاخ سفید راجع به از بین بردن نام سودان، منتشر نشد.

چرا ترامپ نام سودان را از فهرست تحریم‌های مسافرتی از بین بردن کرد؟

برخی از منابع دولتی احتمال می دهند همکاری های سودان با آمریکا به خاص در بخش امنیتی موجب از بین بردن نام این کشور از فهرست ترامپ شده است هست؛ ولی عده ای دیگر معتقدند یک انگیزه سیاسی پشت این تصمیم گیری پنهان بوده است.

«رایان گریم»، مدیر دفتر «اینترسپت» در واشنگتن، منشتر شدن یک توییت اعلام کرد: علت اینکه سودان از فهرست مهاجرتی ترامپ از بین بردن شد، لابی گری گسترده امارات متحده در میان مقامات واشنگتن هست. سودان در همکاری با کشورهای عربیف سربازان مزدوری را به جنگ یمن اعزام کرد و امارات متحده این عنوان را به مقامات کاخ سفید یادآور شد.

سودان تجهیزات مورد نیاز جهت هزاران سرباز را در جنگ با یمن تامین می کند و یکی از حامیان ائتلاف عربستان در این تجاوز نظامی هست. ائتلافی که امارات متحده و تعداد زیادی از کشورهای عربی منطقه نیز در آن حضور دارند. آمریکا نیز از این ائتلاف پشتیبانی لجیستیکی می کند.

در ادامه گزارش ایندیپندنت آمده است: جالب آنکه سودان در کنار کشور عزیزمان ایران و سوریه، سه کشوری هستند که در «فهرست حامیان تروریسم آمریکا» قرار دارند. سودان از سال 1993 تحت تحریم های آمریکا قرار دارد؛ بطوری که سلاح های آمریکایی و یا هر محصول دیگری که در کارخانه های آمریکا تولید شوند، اجازه فروش به سودان را ندارند و افزون بر این، صادرات سودان نیز با شدیدترین سختگیری ها از سوی واشنگتن روبرو است.

«دونالد ترامپ» در بروزترین فرمان اجرایی خود، نام سودان را از فهرست کشورهای دارای محدودیت جهت سفر به آمریکا از بین بردن کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ماه ژوئیه، لغو بعضی از تحریم های سودان را به تعویق انداخت و از دولت این کشور خواست کارها مثبتی از جمله برقراری آتش بس در مناطق درگیر جنگ داخلی، اصلاح وضع دسترسی به کمک های بشردوستانه و همکاری زیاد با آمریکا جهت خاتمه دادن به ناآرامی های منطقه و تهدیدات تروریستی، انجام دهد.

ترامپ مدعی شد ممنوعیت سفر اعمال شده است از سوی وی جهت ردیابی آنچه وی تهدیدات تروریستی می‌خواند، مهم هست. کاخ سفید نیز در بیانیه یکشنبه شب اعلام کرد این یک گام مهم در چارچوب ایجاد سامانه مهاجرتی است تا ایمنی و امنیت آمریکایی ها در دوران زیاد کردن خطر تروریسم و جرائم فراملیتی، حفظ شود.

یک کارشناس و استاد دانشگاه در دانشکده قانون دانشگاه ویریجینیا راجع به فهرست مهاجرتی تازه ترامپ گفت: اقدام اخیر ترامپ بیش از آنکه یک عمل غرض ورزانه به نظر برسد، تلاشی جهت محقق کردن وعده های انتخاباتی اش است.

انتهای پیام/

علت از بین بردن سودان از فهرست ضدمهاجرتی ترامپ

واژه های کلیدی: سفر به آمریکا | کشورهای عربی | دونالد ترامپ | دانشگاه | تروریستی | آمریکایی | امارات | آمریکا | واشنگتن | تهدیدات | سودان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *