خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حکمرانی نرم، جایگزین حکمرانی عمودی کشورهای استکباری شده است است / پیغامی

پیغامی گفت: کشورهای استکباری عملا نوعی از حکمرانی نرم و افقی را جایگزین حکمرانی های عمودی کرده اند.

حکمرانی نرم، جایگزین حکمرانی عمودی کشورهای استکباری شده است است / پیغامی

به گزارش خبرنگار سیاسی گروه تحریریه سایت ؛ « سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ ابزار پیشرفت یا نسخه یکسان سازی» عنوان گفتگوی خاص خبری امشب (۱۸ تیر) شبکه دو سیما بود که عادل پیغامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و روح افزا مدیر رصد و آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی به تبیین آن پرداختند.

در ابتدای این بحث پیغامی اظهار داشت: در طول چند قرن گذشته قدرت های بزرگ تلاش می کردند با عملیات نظامی و دست اندازی به حاکمیت و حکومت ها به نوعی آن ها را زیر سلطه خود درآورند و استثمار کنند؛ بعد از جنگ جهانی دوم و عملا با شکل گیری شرکت های بین المللی، قدرت های جهانی و پیروز جنگ جهانی دوم ( مشخصا آمریکا) تلاش کردند با راه اندازی شرکت های بین المللی همچون بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و … به نوعی حکمرانی جهانی خود را در فضای بین المللی مطرح کنند.

وی افزود: این مسئله تا نیمه دوم قرن ۲۰ پیش رفت ولی با شروع هزاره سوم و ابتدای قرن ۲۱ شاهد یک عوض کردن اساسی هستیم و آن اینکه به نظر می رسد این کشورهای استکباری که موج دوم حکمرانی جهانی را پیاده می کنند عملا به این توصیه رسیدند که شرکت های بین المللی کارایی خود را در ایجاد حکمرانی از دست داده اند و دیگر با این شرکت ها نمی شود حکمرانی کرد و اینجاست که ما عملا با نوعی از حکمرانی نرم و افقی به جای حکمرانی های عمودی مواجه هستیم.

حکمرانی نرم، جایگزین حکمرانی عمودی کشورهای استکباری شده است است / پیغامی

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: اینجاست که ابزارهای متنوعی از نهادهای مردمی، تخصصی و حرفه ای تا استانداردهای جهانی و شاخص های بین المللی و کنوانسیون ها، معاهدات و بیانیه هایی که به وسیله یک سری مراکز جهانی و بین المللی شکل می گیرد که حتی در لفافه پوشش انسان دوستانه خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه آنچه که باید در سند توسعه توسعه پایدار به آن توجه کرد و تاکید رهبری نیز به همین جهت است گفت: این ابزارهای تازه در پی رقیق کردن حکمرانی کشورها و ایجاد نوعی حمکرانی فراملی و فرامرزی به گونه ای که حکومت ها سیطره خود را از مجموعه حاکمیتی خود از دست می دهند و به نوعی مقهور حکمرانی جهانی می شوند.

پیغامی یادآور شد: در چند سال اخیر مصادیق و مواردی در این ارتباط داشتیم که به طور مثال در حوزه فوتبال علی رغم مخالفت مسئولان کشور با برگزاری مسابقه فوتبال در شب احیا این مسابقه برگزار می شود چراکه فیفا تاکید به برگزاری آن دارد و ما هم چاره ای جز قبول آن نداریم.

پیغامی گفت: کشورهای استکباری عملا نوعی از حکمرانی نرم و افقی را جایگزین حکمرانی های عمودی کرده اند.

وی ادامه داد: همین مسئله را ما در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … شاهد هستیم که وزارت مخابرات ، ارتباطات و نهادهای امنیتی ما گاهی اوقات حتی کوچکترین حکمرانی بر کانال اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … ندارند، لذا پرسش مهم این هست، کشوری مثل ما که هویت ارزشی ، بومی ، اسلامی و انسانی دارد ودنبال نوعی از استقلال است و دشمنی های مشخصی هم با فضای استکبار جهانی دارد چگونه باید استقلال خود را در یک دنیای بدون مرز و دنیایی که انواع نهادهای چند ملیتی بازیگران مهم آن ها هستند ، دنبال کند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) یادآور شد: سند ۲۰۳۰ تقریبا با شروع قرن ۲۱ تحت عنوان سن، اهداف توسعه هزاره در هشت محور و دوره پانزده ساله مطرح شد، در سال ۲۰۱۵ دوره اول اسم حکمرانی به اتمام رسید و دور دوم آن در قالب اهداف توسعه پایدار در هفده بند مطرح شد که سند آموزش ۲۰۳۰ یکی از این هفده بند است ضمن اینکه هم اکنون نهادهای جهانی زیر دست استکبار جهانی در حال برنامه ریزی جهت سند ۲۰۵۰ هستند.

سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ اهداف سخت افزاری و نرم افزاری دارد

در ادامه این بحث روح افزا مدیر رسد و آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تاکید براینکه این سند اهداف سخت افزاری و نرم افزاری دارد گفت: در بعضی بندهای این سند فرهنگ و هویت کشورها از جمله در بحث آموزش و زنان و خانواده مورد نشانه قرار گرفتن شده است و بعضی بندهای دیگر آن نیز منابع کشورها را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه بدترین کاری که در این سند اتفاق می افتد این است که باید به شرکت های بین المللی آمار ارایه کنیم گفت: جهت تسلط به یک جامعه هر ابزاری که مورد نیاز بود، در این سند دیده شده است و نشانه مهم آن نیز دگرگون سازی دنیا است.

مدیر رصد و آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جهت اینکه بتوانند دنیا را دگرگون سازند و در حوزه فرهنگ و هویت وارد شوند، کشورهایی که به این سند می پیوندند ملزم هستند که به هجده آژانس زیر مجموعه شرکت ملل گزارش دهند، البته گزارش خالی کفایت نمی کند بلکه آن ها بر این کشورها نیز نظارت خواهند داشت و این هجده آژانس بازوهای نظارتی شرکت ملل خواهند بود.

حکمرانی نرم، جایگزین حکمرانی عمودی کشورهای استکباری شده است است / پیغامی

روح افزا با بیان اینکه اگر این سند را پذیریم حتی باید گزارش منابع طبیعی خود از جمله دریاها ، اقیانوس ها و … را به این آژانس ها بدهیم گفت: در صورت پذیرش این سند و پذیرش سند پاریس باید نفت و گازمان را هم با اجازه آن ها بفروشیم. بنابراین باید از همه نظر زیر نظر شرکت ملل و آژانس های بین المللی قدم برداریم که هویت جامعه را زیر پرسش می برد.

ادامه دارد….

پیغامی گفت: کشورهای استکباری عملا نوعی از حکمرانی نرم و افقی را جایگزین حکمرانی های عمودی کرده اند.

واژه های کلیدی: شورای عالی انقلاب فرهنگی | جنگ جهانی | دانشگاه | افزاری | آژانس | کشورها | سند 2030 | بانک جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *