خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پاسخگویی و شفافیت رمز ارتباط دستگاه های اجرایی و نظارتی

رئیس شرکت انرژی اتمی در دوره مدیران جامعه بازرسی و نظارت دولت گفت: رمز ارتباط دستگاه های اجرایی و نظارتی «پاسخگویی و شفافیت» است.

پاسخگویی و شفافیت رمز ارتباط دستگاه های اجرایی و نظارتی

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، دوره آموزشی 2 روزه مدیران جامعه بازرسی و نظارت دولت به میزبانی بازرسی خاص شرکت انرژی اتمی و با حضور جمعی از معاونین و مدیران این شرکت با صحبت علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس شرکت انرژی اتمی، عادل آذر، مدیر دیوان محاسبات و دکتر آوایی رییس بازرسی خاص ریاست جمهوری روز سه شنبه 17 مرداد در سالن خوارزمی شروع به کار کرد و تا آخر روز چهارشنبه 18 مرداد به کار خود ادامه می دهد.

صالحی با اشاره به اهمیت و شاخصه های یک بازرسی مطلوب گفت: بازرس باید قابل اعتماد باشد. واژه «بازرسی» در اذهان عمومی چه بخواهیم و چه نخواهیم از نوع سلبی هست. ولی ما نباید مانند مانع به بازرس بنگریم. لیکن او اصطلاحاً جهت مچ گیری نیامده؛ آمده است دستگیری کرده و انحراف را تصحیح و اصلاح کند.

معاون رییس جمهوری و رییس شرکت انرژی اتمی افزود: ما نیز باید میان مجری و بازرسان اعتماد ایجاد کنیم. ایجاد پل اعتماد میان این دو می تواند بسیار بافایده و راهگشا باشد .چنانچه فردی خلافی مرتکب شد ما نمی خواهیم هتک حرمت کرده و بی آبرویش کنیم،؛ چه بسا خلاف سهوی بوده هست. همه نیز ملزم نیستند این عنوان را متوجه شوند. براین اساس بازرس باید واقعاً رازدار بوده و مجری نیز تابع قوانین و مقررات کشور در جهت اصلاح این عنوان کار کند.

پاسخگویی و شفافیت رمز ارتباط دستگاه های اجرایی و نظارتی

صالحی تأکید کرد: درجایی از کتاب الهی آمده است:ای مسلمانان در اقامه عدل پایدار باشید و جهت خدا گواهی دهید حتی اگر به زیان خود، نزدیکان و والدینتان باشد. اگر ما نیز به این گفته عمل کنیم اعتماد متقابل برقرار می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به هدفی که جهت شرکت تعیین شده است به 2 مورد توسعه نیروگاه ها جهت تولید برق و استفاده از سرریز صنعت هسته ای در حوزه های سلامت، کشاورزی، صنعت و پزشکی پرداخت و افزود: بنده اینجا هستم که این اهداف را محقق کنم. جامعه نیز حق دارد از من بپرسد در زمینه توسعه نیروگاه ها چه گام هایی برداشته اید یا در صنعت، کشاورزی و پزشکی چه فعالیت هایی انجام داده اید؛ ما باید پاسخگوی این سوؤالات باشیم، اگر چنانچه پاسخ این باشد که می خواستم کاری کنم ولی این قدر قید و بند بود که نتوانستم؛ این از نظر جامعه امری مسموع نیست.

رییس شرکت انرژی اتمی تاکید کرد: یکی از همین قید و بندها قوانین هستند. قوانین پیچیده و در هم تنیده ای که یکی از آنها راه را باز کرده و دیگری بسته هست. یک مجری هم می تواند راه گشا و هم مانع باشد.

وی ادامه داد: در این زمینه باید یک مقدار آسیب شناسی انجام گیرد؛ کسی خدای ناکرده نمی خواهد خلاف کند، مسئولین نوعاً می خواهند درست عمل کنند. کسی نمی تواند خلاف کند لیکن خلاف، خلافِ فطرت انسانی هست. قبل از اینکه دیگری در این ارتباط متوجه شود خود فرد متوجه خواهد شد.

رئیس شرکت انرژی اتمی در دوره مدیران جامعه بازرسی و نظارت دولت گفت: رمز ارتباط دستگاه های اجرایی و نظارتی «پاسخگویی و شفافیت» است.

صالحی تأکید کرد: ما می خواهیم مأموریتی که محول شده است است را درست انجام دهیم و خطاب به حاضران گفت: شما به عنوان واحدهای نظارتی باید کمک کنید، ما که از همه چیز اطلاع نداریم و در جایگاهی هم نیستیم که به کل قوانین کشور اشراف داشته باشیم، گاهی با وجود 10 مشاور هم اشراف مورد نیاز پیدا نمی کنیم.

انتهای پیام/

صالحی: باید میان مجری و بازرسان اعتماد ایجاد کنیم

واژه های کلیدی: مدیران جامعه | ریاست جمهوری | ارتباط | انرژی | قوانین | اعتماد | علی اکبر صالحی | دستگاههای اجرایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *