خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پیونگ‌یانگ نباید وقت مذاکره را از دست بدهد / وزیر خارجه کره جنوبی

کره جنوبی از کره شمالی درخواست کرد وقت شرکت در مذاکرات جهت کم کردن تنش در شبه‌جزیره کره را از دست ندهد.

پیونگ‌یانگ نباید وقت مذاکره را از دست بدهد / وزیر خارجه کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از اسپوتنیک، کانگ کیونگ-وا، وزیر خارجه کره جنوبی از کره شمالی درخواست کرد وقت جهت حصول اطمینان از برقراری شرایط مناسب به منظور انجام مذاکرات را با ادامه آنچه تکرار کارها تحریک‌آمیز خوانده هست، از دست ندهد.

دیپلمات ارشد کره جنوبی گفت روسیه، چین و آمریکا نیز راجع به تشدید بحران در شبه جزیره کره چنین پیامی را رسانده اند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از وی نوشت: «از همه مهم‌تر این است که کره شمالی جهت ایجاد شرایطی به منظور انجام مذاکرات، از زیاد کردن تحریک‌ها بپرهیزد. آمریکا و نیز چین و روسیه چنین پیامی را رسانده اند. کره شمالی نباید این وقت را از دست بدهد.»

پیونگ‌یانگ نباید وقت مذاکره را از دست بدهد / وزیر خارجه کره جنوبی

وزیر خارجه کره جنوبی همچنین تاکید کرد «امنیت و توسعه اقتصادی کره شمالی تنها با خلع سلاح هسته‌ای این کشور تضمین خواهد شد.»

وی افزود: «در صورتی که کره شمالی تصمیم درست را اتخاذ کند، ما آماده‌ایم تا همراه با جامعه بین‌المللی، آینده روشنی را جهت یکدیگر فراهم کنیم.»

روز شنبه، کره شمالی در سواحل شرقی شبه جزیره کره، اقدام به آزمایش چند موشک بالستیک کوتاه برد کرد. فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام ادعا کرد 3 پرتاب موشک را شناسایی کرده است که دو مورد از آن در پرواز خود مسئله داشته و موشک سوم بلافاصله بعد از پرتاب منفجر شده است هست. این در حالی است که ستاد یکسان ارتش کره جنوبی تخمین زد این موشک‌ها بعد از فرود آمدن در دریای ژاپن، مسافتی نزدیک به 240 کیلومتر را پیموده اند.

با این حال، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی نسبتا محدود بود و این مسئله نشان می دهد پیونگ یانگ در حقیقت به دنبال وخامت اوضاع نیست و امید جهت گفتگو با این کشور همچنان وجود دارد.

کره جنوبی از کره شمالی درخواست کرد وقت شرکت در مذاکرات جهت کم کردن تنش در شبه‌جزیره کره را از دست ندهد.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی (کاخ آبی) بیانیه ای در محکومیت شلیک این موشک‌ها صادر نکرده است.

یک مسئول دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: «به نظر می رسد که کره شمالی تلاش می کند شرایط را شدت یافتن نکند. این نوع کارها وسوسه برانگیز محدود می تواند نشانه ای باشد جهت آنکه بعد از رزمایش‌های یکسان ممکن است فضای مناسبی جهت گفتگو ایجاد شود.»

وی افزود مدیر جمهور مون جائه-این می خواهد ببیند که آیا خویشتنداری کره شمالی می تواند راهی به سمت گفتگو باز کند یا خیر.

سئول ماه ژوئیه گفتگوهای نظامی را پیشنهاد کرده بود، ولی پیونگ یانگ با شلیک موشک‌های بالستیک قاره پیما به این پیشنهاد پاسخ گفت.

در هفته‌های اخیر، و در پی وضع قطعنامه تازه شورای امنیت شرکت ملل متحد علیه کره شمالی، تنش‌ها راجع به برنامه موشکی پیونگ یانگ زیاد کردن یافته و منجر شده است است این کشور وارد جنگ لفظی با مقامات آمریکا شود.

در ماه ژوئن، چین با حمایت روسیه، نقشه راهی جهت کم کردن تنش‌ها در مسئله کره شمالی به نام «برنامه توقف دوجانبه» معرفی کرد که به موجب آن، در صورتی که کره شمالی آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند، ارتش آمریکا و کره جنوبی‌ نیز انجام مانورهای نظامی خود را متوقف خواهند کرد؛ این در حالی است که این طرح از جانب آمریکا رد شده است است و کره شمالی نیز تا کنون راجع به آن اظهار نظر نکرده است.

پیونگ‌یانگ نباید وقت مذاکره را از دست بدهد / وزیر خارجه کره جنوبی

انتهای پیام/

کره جنوبی، کره شمالی را به مذاکره دعوت کرد

واژه های کلیدی: ریاست جمهوری | پیونگ یانگ | کره شمالی | کره جنوبی | کره شمالی | کره جنوبی | برنامه | آمریکا | روسیه | جزیره | برنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *