خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مسلمانان روهینگیایی محروم‌ترین اقلیت هستند ، وجود دست‌کم سه میلیون فرد بدون تابعیت در جهان

کمیساریای عالی امور آوارگان شرکت ملل متحد در گزارشی اعلام کرد سه میلیون نفر در دنیا بدون تابعیت هستند.

مسلمانان روهینگیایی محروم‌ترین اقلیت هستند ، وجود دست‌کم سه میلیون فرد بدون تابعیت در جهان

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از رویترز، کمیساریای عالی امور آوارگان شرکت ملل متحد روز جمعه اعلام کرد دست کم سه میلیون نفر در سراسر دنیا بدون تابعیت هستند که زیاد آن‌ها از اقلیت‌ها هستند و این مسئله موجب محرومیت آن‌ها از هویت، حقوق و معمولا وقت شغلی شده است است.

این کمیساریا اعلام کرد اقلیت روهینگیای مسلمان در کشور میانمار که زیاد جمعیت آن را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند بزرگترین اقلیت بدون تابعیت جهان به شمار می‌آیند. حدود ۶۰۰ هزار نفر از آن‌ها از اوت گذشته تاکنون از ظلم و خشونت در میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه برده اند. این کمیساریا در گزارشی با عنوان «این وطن ماست – اقلیت‌های بدون تابعیت و تلاش آن‌ها جهت کسب تابعیت» از دولت‌ها خواست به کارها تبعیض آمیز حداکثر تا سال ۲۰۲۴ آخر دهند.

کارول باچلور، مدیر بخش حمایت بین المللی کمیساریای امور آوارگان شرکت ملل متحد در نشستی خبری گفت: «اگر در این دنیا بدون تابعیت زندگی کنی، بدون هویت، بدون مدارک و بدون حقوقی خواهی بود که ما آن‌ها را حق مسلم می‌دانیم مانند برخورداری از شغل، آموزش.»

مسلمانان روهینگیایی محروم‌ترین اقلیت هستند ، وجود دست‌کم سه میلیون فرد بدون تابعیت در جهان

این کمیساریا افزود این کشور‌ها باید به کسانی که در خاک آن‌ها متولد می‌شوند اگر بدون تابعیت خواهند بود، تابعیت بدهند و همچنین اوضاع ساکنان بدون تابعیت را عادی کنند.

این گزارش می‌گوید اقلیت‌های دیگر بدون تابعیتی هستند که نسل‌ها در کشور مادری خود زیسته اند مانند بسیاری از کرد‌های سوریه، اقلیت‌های جمهوری مقدونیه یوگسلاوی سابق و اقلیت بیمبا در کنیا.

باچلور افزود: «می‌توانیم قاطعانه بگوییم که بیش از سه میلیون نفر در دنیا بدون تابعیت هستند و می‌خواهیم مطمئن شویم که آن‌ها به صورت عمدی مورد ظلم قرار نگرفته و یا از تابعیت محروم نشده اند.»

وی در پاسخ به اینکه اقلیت روهینگیا به صورت عمدی بیرون رانده شده است و از تابعیت محروم شده است اند، گفت: «ما تنها می‌توانیم راجع به نتیجه های نظر بدهیم، میانمار قانون تابعیت دارد و این مسئله گروه‌هایی را که شهروند میانمار به شمار می‌آیند مشخص می‌کند. روهینگیا در این فهرست قرار ندارند.»

کمیساریای عالی امور آوارگان شرکت ملل متحد در گزارشی اعلام کرد سه میلیون نفر در دنیا بدون تابعیت هستند.

آنگ سان سوچی، مخالف مشهور پیشین میانمار و برنده جایزه نوبل صلح که اکنون در دولت میانمار نقشی محوری ایفا می‌کند، به علت سکوت در برابر آینده اقلیت مسلمانان کشورش در عرصه بین المللی با انتقادات زیادی روبرو است.

منطقه مسلمان نشین راخین میانمار یکی از بالاترین میزان فقر را در این کشور به خود تخصیص داده شده است داده و هفتاد و هشت درصد از ساکنان آن از فقر شدید زحمت می‌برند. شرکت ملل متحد نیز ­جامعه مسلمانان روهینگیا در میانمار را اقلیتی می‌داند که در دنیا زیاد از همه اقلیت‌ها محروم هستند و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

خشونت‌هایی که در ماه‌های اخیر در منطقه مسلمان نشین راخین میانمار اتفاق افتاد صد‌ها هزار مسلمان روهینگیایی را به بنگلادش فراری داده است.

روز گذشته نیز چندین کشور اسلامی با ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای به کمیسیون حقوق بشر مجمع عمومی شرکت ملل، خواستار آن شدند تا کشور‌های عضو این شرکت نگرانی شدید خود را از خشونت و استفاده نابجا از قوه قهریه علیه اقلیت روهینگیا در میانمار ابراز کنند.

قرار است متن پیشنهادی قطعنامه، که ۵۷ کشور عضو شرکت کنفرانس اسلامی از آن حمایت می‌کنند، اواسط ماه نوامبر در کمیسیون حقوق بشر به رای گذاشته شود و یک ماه بعد مجمع عمومی به بررسی آن بپردازد.

انتهای پیام/

مسلمانان روهینگیایی محروم‌ترین اقلیت هستند ، وجود دست‌کم سه میلیون فرد بدون تابعیت در جهان

دست‌کم سه میلیون فرد بدون تابعیت در دنیا وجود دارد

واژه های کلیدی: میانمار | مسلمانان | خشونت | میلیون | اخبار بین الملل | سازمان ملل | میانمار | روهینگیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *