خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کشمکش ترامپ با کورکر احتمالا طرح‌های او راجع به کشور عزیزمان ایران را نقشه بر آب می‌کند / واشنگتن‌پست

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی درگیری لفظی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا با سناتور بانفوذ جمهوری‌خواه را شکستی احتمالی جهت طرح‌های ضدایرانی او دانست.

کشمکش ترامپ با کورکر احتمالا طرح‌های او راجع به کشور عزیزمان ایران را نقشه بر آب می‌کند / واشنگتن‌پست

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: کشمکش بی‌موقع ترامپ با سناتور کورکر که نفوذ بسیار زیادی در تصمیم گیری راجع به سیاست خارجی آمریکا دارد، احتمالا طرح‌های ترامپ را راجع به ایران و توافق هسته‌ای برهم می‌زند.

در این گزارش آمده است: اگر دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا، امیدوار است که فشار‌ها را بر کشور عزیزمان ایران زیاد کردن دهد، نمی‌تواند با درگیر شدن با سناتور باب کورکر (سناتور جمهوریخواه از ایالت تنسی) به این هدفش دست یابد. ظاهرا بیانات هفته گذشته سناتور کورکر که گفته بود رکس تیلرسون وزیر خارجه، جیمز متیس، وزیر دفاع، و جان اف کلی، مدیر کارکنان کاخ سفید، کسانی هستند که به نجات کشورمان از آشوب کمک می‌کنند، ترامپ را خشمگین کرده است.

کورکر، مدیر کمیته روابط خارجی سنا، نفوذ بسیار زیادی در سیاست خارجی دارد. زمانی که وی با ترامپ متحد بود به وی در رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته اش مشاوره می‌داد و همه وی را یکی از گزینه‌های سمت وزارت خارجه در دولت ترامپ قلمداد می‌کردند. اکنون به نظر می‌رسد عملکرد ترامپ بعد از روی کار آمدن و بازنشستگی قریب‌‎الوقوع کورکر همه چیز را عوض کردن داده هست. اکنون کورکر چیزی جهت از دست دادن ندارد و شاید چیز‌های زیادی دارد که اثبات کند.

کشمکش ترامپ با کورکر احتمالا طرح‌های او راجع به کشور عزیزمان ایران را نقشه بر آب می‌کند / واشنگتن‌پست

واشنگتن پست در ادامه نوشت: زمانی که عنوان به کشور عزیزمان ایران برمی گردد، این اختلاف نظر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. ترامپ بار‌ها از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که فعالیت‌های هسته‌ای کشور عزیزمان ایران را محدود کرد، انتقاد کرده و آن را «بدترین توافقی که تا کنون حاصل شده است است» خوانده هست. این هفته انتظار می‌رود ترامپ برنامه‌ای اعلام کند تا این توافق را تایید نکند و ادعا کند این توافق به نفع منافع آمریکا نیست. در این صورت کنگره آمریکا مجبور می‌شود راجع به اعمال مجدد تحریم‌ها راجع به ایران، تصمیم گیری کند، اقدامی که این توافق را لغو خواهد کرد.

همانطور که آماندا اریکسون، تحلیلگر پرسشها سیاسی، توضیح داده است این برنامه ترامپ یک مصالحه بزرگ هست. ترامپ می‌توانست به شکل یکجانبه این توافق را از طریق خودداری از تمدید کم کردن تحریم‌ها علیه ایران، لغو کند. در عوض وی این تصمیم را برعهده کنگره قرار داده هست. همچنین این احتمال وجود دارد که ترامپ از توصیه به کنگره جهت اعمال دوباره تحریم‌ها نیز اجتناب کند.

به نظر می‌رسد کاخ سفید امیدوار است ترساندن تحریم‌ها کنگره را وادار خواهد کرد جهت مذاکره دوباره راجع به توافق کشور عزیزمان ایران موافقت کند. در بحث‌های دو حزب راجع به چگونگی تعامل با توافق ایران، انتظار زیادی می‌رود کورکر نقش بسیار زیادی داشته باشد.

با توجه اکثریت نسبی جمهوری خواهان در سنا، ترامپ به حمایت باب کورکر در بعضی از کارها قانونی از جمله اصلاح قانون مالیات و خدمات درمانی نیاز دارد. همچنین کورکر بر تاییدیه‌های دیپلماتیک کنترل دارد به این معنی که اگر رکس تیلرسون وزیر خارجه -یکی دیگر از اعضای کابینه که ماندنش در دولت با تردید‌هایی همراه شده است است- از سمتش کناره گیری کند، کورکر می‌تواند بر رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بعدی خارجه تاثیر بگذارد.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی درگیری لفظی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا با سناتور بانفوذ جمهوری‌خواه را شکستی احتمالی جهت طرح‌های ضدایرانی او دانست.

این عنوان که مدیر جمهور با مردی دچار کشمکش شده است است که به شدت به کمک هایش نیاز دارد، بعضی منتقدان را سردرگم کرده است.

ترامپ می‌داند اکثر آمریکایی ها، اکثر متحدان آمریکا و حتی تعدادی از اعضای ارشد دولتش طرفدار حفظ توافق هسته‌ای هستند. وی همچنین می‌داند که پایگاه خودش نیز به شدت راجع به این توافق هسته‌ای بدبین است و تلاش می‌کند اگر بتواند این توافق را که در دوره اوباما به نتیجه رسیده هست، تضعیف کند.

در انتهای این گزارش آمده است: او با محول کردن مسئولیت به کنگره می‌تواند از اتخاذ تصمیم سخت در این خصوص رهایی یابد. اگر حامیانش از عملکرد کنگره در این زمینه ناامید شوند، وی را به علت درگیر شدن بی‌موقع با کورکر مقصر خواهند دانست. به نظر می‌رسد متحدان ترامپ خود را جهت شکست قانونی دیگر آماده می‌کنند.

انتهای پیام/

واشنگتن پست درگیری ترامپ با کورکر را شکستی احتمالی جهت طرح‌های ضدایرانی واشنگتن دانست

واژه های کلیدی: دونالد ترامپ | وزارت خارجه | واشنگتن پست | دولت ترامپ | آمریکایی | ایرانی | آمریکا | واشنگتن | خارجی | توافق | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *