خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همکاری‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران – آستانه در همه عرصه‌ها گسترش می‌یابد

رئیس جمهور گفت: بی‌تردید در دولت دوازدهم شاهد تحرکات گسترده به منظور تحکیم و تعمیق هر چه زیاد مناسبات و همکاری‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران – آستانه در عرصه‌های متفاوت خواهیم بود.

همکاری‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران – آستانه در همه عرصه‌ها گسترش می‌یابد

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار غیرت عبدالرحمان‌اف وزیر امور خارجه قزاقستان با اشاره به تحکیم همکاری‌ پایتخت کشور عزیزمان ایران – آستانه و وجود روابط برادرانه بین روسای جمهور دو کشور، گفت: در دولت یازدهم توافقات بسیار خوبی بین ایران و قزاقستان منعقد شده است که تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن آنها می‌تواند به نفع منافع دو ملت و منطقه باشد.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه در دوره دولت یازدهم روابط دوستانه و عمیقی بین ایران و قزاقستان برقرار گردید، اظهار داشت: بی‌تردید در دولت دوازدهم شاهد تحرکات گسترده به منظور تحکیم و تعمیق هر چه زیاد مناسبات و همکاری‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران – آستانه در عرصه‌های متفاوت خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: دو کشور همچنین در زمینه انرژی، حمل و نقل ریلی و جابجایی توریسم و کالا از طریق دریای خزر و نیز کشاورزی و کشت فرا سرزمینی می‌توانند همکاری های خود را گسترش دهند.

همکاری‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران – آستانه در همه عرصه‌ها گسترش می‌یابد

روحانی همکاری شرکت‌های دو کشور را در پروژه‌های مورد علاقه مورد اشاره قرار داد و گفت: پروژه‌های فراوانی در کشور عزیزمان ایران بویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد که قزاقستان می‌تواند در این پروژه‌ها همکاری و سرمایه‌گذاری کند و در برابر پروژه‌هایی در قزاقستان وجود دارد که شرکت های کشور عزیزمان ایران می‌توانند در آنها فعالیت داشته باشد.

رئیس‌ جمهور همچنین اهمیت همکاری پایتخت کشور عزیزمان ایران – آستانه و نیز کشورهای حوزه دریای خزر را در خصوص حل و فصل نهایی مسایل مربوط به همکاری در دریای خزر مورد تأکید قرار داد.

روحانی در ادامه همکاری همگانی در مبارزه با تروریسم را مورد تأکید قرار داد و گفت: ضرورت دارد همه کشورها از جمله کشورهای منطقه، آسیای میانه و از جمله قزاقستان در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری و هماهنگی‌های نزدیکی با یکدیگر داشته باشیم و جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران آماده است در این زمینه تجربیات خود را در اختیار قزاقستان قرار دهد.

غیرت عبدالرحمان‌اف وزیر امور خارجه قزاقستان نیز که به منظور شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به پایتخت کشور عزیزمان ایران سفر کرده است با تبریک شروع رسمی دوره تازه ریاست جمهوری روحانی، اظهار داشت: امروز نه تنها روز بزرگی جهت جمهوری اسلامی ایران، بلکه جهت همه دوستان کشور عزیزمان ایران است.

رئیس جمهور گفت: بی‌تردید در دولت دوازدهم شاهد تحرکات گسترده به منظور تحکیم و تعمیق هر چه زیاد مناسبات و همکاری‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران – آستانه در عرصه‌های متفاوت خواهیم بود.

وزیر امور خارجه قزاقستان با تأکید بر اهتمام آستانه جهت تقویت بیش از پیش روابط خود با پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: مدیر جمهور قزاقستان با جدیت اجرا و تکمیل توافقات انجام شده است با کشور عزیزمان ایران را پیگیری می‌کند و امروز به واسطه تلاش‌های یکسان روسای جمهور دو کشور، روابط پایتخت کشور عزیزمان ایران – آستانه به سطح همکاری راهبردی رسیده است.

عبدالرحمان‌اف خاطر نشان کرد: قزاقستان مصمم است در پروژه های کشور عزیزمان ایران همکاری کند و از کشور عزیزمان ایران نیز دعوت می‌کنیم در پروژه‌های موجود در قزاقستان همکاری فعال داشته باشند.

وزیر امور خارجه قزاقستان در ادامه ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران جهت حضور قزاقستان در ترکیب شورای امنیت شرکت ملل متحد به عنوان دریای خزر اشاره کرد و گفت: همانند جمهوری اسلامی ایران، معتقدیم که دریای خزر باید دریای دوستی، همکاری و توسعه و پیشرفت باشد.

وزیر امور خارجه قزاقستان در این دیدار همچنین از دکتر روحانی جهت شرکت در اجلاس سران شرکت همکاری‌های اسلامی با عنوان علم و فناوری که قرار است در آستانه برگزار شود، دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

دیدار روحانی با وزیر خارجه قزاقستان

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | ریاست جمهوری | دکتر روحانی | حسن روحانی | قزاقستان | دریای خزر | پروژه | ایران | همکاری | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *