خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همه ارکان نظام باید جهت حل مسئله کمبود آب بسیج شوند

معاون اول مدیر جمهور با تاکید بر اینکه کمبود آب باید به مسئله‌ای ملی در کشور تبدیل شود، گفت: همه ارکان نظام باید جهت حل مسئله کمبود آب بسیج شوند.

همه ارکان نظام باید جهت حل مسئله کمبود آب بسیج شوند

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، معاون اول مدیر جمهور محدودیت منابع آب را موضوعی دلواپس كننده جهت امروز و آینده کشور عزیزمان ایران دانست و گفت: البته در این خصوص هنوز وارد بحران جدی نشده ایم ولی مسئله محدودیت منابع آب موضوعی جدی است كه باید به آن بپردازیم و باید آن را به مساله ای ملی تبدیل كنیم.

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آیین بهره برداری از طرح ارتقاء كیفیت آب شرب جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران با تبریك دهه ولایت اظهار داشت: خرسند هستیم كه یكی از طرح های مهم كشور در بخش آب شرب امروز به بهره برداری رسید و خدمت جدیدی به مردم عزیز جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران ارائه می شود.

معاون اول مدیر جمهور با تشكر از دست اندركاران، پیمانكاران و مشاورین طرح و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) خاطر نشان كرد: طرح های مهمی در كشور به وسیله این قرارگاه اجرا می شود و قرارگاه توانسته است اجرای پروژه های اولویت دار دولت را به موقع به انجام برساند.

همه ارکان نظام باید جهت حل مسئله کمبود آب بسیج شوند

وی در ادامه با اشاره به اینكه کشور عزیزمان ایران كشوری است كه مسئله محدودیت منابع آب از مهم ترین پرسشها كشور محسوب می شود، افزود: جهت برنامه ریزی در جهت توسعه پایدار باید همواره محدودیت ها را در نظر گرفت و در میان محدودیت های متفاوت هیچ محدودیتی به اندازه محدودیت منابع آب قابل توجه نیست.

جهانگیری ادامه داد: تقریباً تمام مناطق كشور با محدودیت منابع آب مواجه هستند و در استان های شمالی كشور و استان های كویری و جنوب شرق و غرب كشور هر كدام با مشكل كمبود آب دست بر گریبان هستند.

معاون اول مدیر جمهور با تاكید بر اینكه كمبود آب باید به مسئله ای ملی و مورد توافق همگان در كشور تبدیل شود، تصریح كرد: همه اركان نظام باید جهت حل مسئله كمبود آب بسیج شوند.

وی با تاكید بر اهمیت مدیریت منابع آب اظهار داشت: مسئولیت مهم این كار بر عهده وزارت نیرو است و در دولت یازدهم تمركزی جدی بر این عنوان معطوف شد و دشت هایی كه با عدم تعادل مواجه بودند شناسایی و طرح تعادل بخشی در این دشت ها به اجرا درآمد كه البته باید در دولت دوازدهم نیز با جدیت بیشتری ادامه پیدا كند.

معاون اول مدیر جمهور با تاکید بر اینکه کمبود آب باید به مسئله‌ای ملی در کشور تبدیل شود، گفت: همه ارکان نظام باید جهت حل مسئله کمبود آب بسیج شوند.

جهانگیری با اشاره به برگزاری مستمر و مرتب جلسات شورای عالی آب در دولت یازدهم، خاطر نشان كرد: در دولت یازدهم بیش از 31 جلسه رسمی شورای عالی آب برگزار شد و این در حالی است كه در دوره های گذشته تعداد جلسات این شورا تك رقمی بوده است.

معاون اول مدیر جمهور با اشاره به اینكه ممكن است نیاز داشته باشیم كه از خارج از كشور و از دریا منابع آب مورد نیاز كشور را تامین كنیم، گفت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به بخش مركزی كشور باید به یك طرح جدی در كشور تبدیل شود و تامین آب با نمك زدایی از آب دریا و از طریق آب شیرین كن نیز توجه كنیم آیا كه در بسیاری از كشورها آب مورد نیاز از این طریق تامین می شود ولی در کشور عزیزمان ایران توجه چندانی به این روش صورت نگرفته است.

وی همچنین بر لزوم دیپلماسی نیرومند جهت احیاء حق کشور عزیزمان ایران از منابع مشترك آب با كشورهای همسایه تاكید كرد و گفت: باید از طریق مذاكره و دیپلماسی نیرومند از حق آب کشور عزیزمان ایران از منابع مشترك آب حفاظت كنیم.

جهانگیری در ادامه با اشاره به مجوز مقام معظم رهبری جهت برداشت منابع از صندوق توسعه ملی در دولت یازدهم، تصریح كرد: در دولت یازدهم تنها موردی كه با اجازه خاص رهبر معظم انقلاب از منابع صندوق توسعه ملی برداشت كردیم، جهت تامین آب بود و دولت با استفاده از 8 میلیارد دلار از منابع این صندوق كارهای بزرگی در حوزه آب و خاك كشور به خصوص مهار آبهای مرزی انجام داد كه در آینده اخبار آن به اطلاع مردم خواهد رسید و موجب خرسندی مردم خواهد شد.

معاون اول مدیر جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مدیریت مصرف آب نیز اشاره و خاطر نشان كرد: باید در مصرف آب مورد نیاز كشاورزی صرفه جویی كنیم و خوشبختانه وزارت جهاد كشاورزی طرح های متعددی در این راستا تدوین كرده كه تهیه الگوی كشت، كشت های متناسب با مناطق متفاوت و استفاده از روش های نوین آبیاری و آبخیزداری از جمله این طرح ها است.

وی افزود: یكی از موضوعاتی كه بصورت جدی در دستور كار دولت واقع شده است است تامین آب شرب با كیفیت مناسب جهت همه مناطق كشور است لیکن سلامت مردم از مهمترین مباحث مورد توجه مسئولین كشور است و كیفیت كالا و خدماتی كه دولت به مردم عرضه می كند باید به گونه ای باشد كه مردم دغدغه ای در خصوص سلامت خود نداشته باشند و كیفیت آب در این زمینه از اهمیت دو چندان برخوردار است.

همه ارکان نظام باید جهت حل مسئله کمبود آب بسیج شوند

جهانگیری با اشاره به بعضی نگرانی های چندی پیش در خصوص كیفیت آب بعضی مناطق تهران، افزود: در این زمینه دولت برنامه ریزی كرده بود كه چنانچه كیفیت آب این مناطق از حداقل مورد نیاز پایین تر باشد، آب شرب و آب مورد نیاز مصرف خانگی به شكل آب بسته بندی به مردم این مناطق ارائه شود ولی خوشبختانه با تلاش جدی دست انداركاران شركت آبفای پایتخت کشور عزیزمان ایران پیش از آنكه كیفیت آب این مناطق به درجه دلواپس كننده برسد، با سرمایه گذاری مورد نیاز آب مورد نیاز و با كیفیت جهت 3.5 میلیون نفر از جمعیت جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران تامین شد.

معاون اول مدیر جمهور اضافه كرد: یكی از دغدغه ها این است كه با وجود حجم بالای سرمایه گذاری جهت تصفیه آب، در بعضی منازل استفاده های غیر شرب از آب انجام شود كه در این زمینه از مردم می خواهیم در مصرف آب شرب صرفه جویی كنند آیا كه سرانه مصرف آب در كشور ما دو برابر مصرف مردم در سایر كشورها حتی كشورهایی كه هیچگونه محدودیت و مشكلی در خصوص منابع آب ندارند، است.

وی با تاكید بر اینكه مردم ساكن روستاها نیز باید همانند ساكنین شهرها از آب شرب با كیفیت مناسب برخوردار باشند، گفت: زمانی كه اعلام شد آبرسانی به 6 هزار دِه در كشور از طریق تانكر انجام می شود، دولت تدبیر و امید تمركز جدی بر این عنوان معطوف كرد و گام های موثری در جهت آبرسانی به روستاهای كشور برداشته شد.

جهانگیری با اشاره به کارها صورت گرفته در حوزه جمع آوری فاضلاب شهری، گفت: آب مصرف شده است باید مجدداً به تناوب مصرف باز گردد تا از آن در مصارف متفاوت از جمله صنعت استفاده شود و از آسیب زدن پساب به محیط زیست جلوگیری شود.

معاون اول مدیر جمهور با تاکید بر اینکه کمبود آب باید به مسئله‌ای ملی در کشور تبدیل شود، گفت: همه ارکان نظام باید جهت حل مسئله کمبود آب بسیج شوند.

معاون اول مدیر جمهور وزارت نیرو را از وزارتخانه های موفق در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: وزارت نیرو پیشرفت مناسبی در اجرای طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی داشته است كه مشاركت دادن بخش شخصی به طرح های آب و فاضلاب كشور از جمله دستاوردهای این وزارتخانه است.

وی با تاكید بر ضرورت ورود و مشاركت بخش شخصی به اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی كشور گفت: البته دولت باید بسترهای مورد نیاز را در این زمینه مهیا كند آیا كه حجم پروژه های نیمه تمام در بخش آب و فاضلاب كشور به گونه ای است كه جز با مشاركت بخش شخصی نمی توان به اجرای به موقع آن امید داشت.

در این مراسم سرپرست وزارت نیرو نیز گزارشی از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه آبرسانی و اجرای طرح های مرتبط با آب و فاضلاب كشور ارائه كرد و گفت: این وزارتخانه در دولت دوازدهم تلاش دارد با استقرار مدیریت هوشمند آب شهری در كلان شهرها، نوسانات را به حداقل برساند و صنعت آب و برق را به صنعتی الكترونیك تبدیل كند تا یكی از نمودهای دولت الكترونیك باشد.

استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران هم در این مراسم در سخنانی با اشاره به دغدغه ها و نگرانی ها در خصوص كسری آب كه در گذشته وجود داشت، گفت: خوشبختانه امروز مشكلی جدی در خصوص كیفیت و كمیت آب پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود ندارد و این موفقیت با تلاش های دولت یازدهم حاصل شده است است.

همه ارکان نظام باید جهت حل مسئله کمبود آب بسیج شوند

همچنین مدیرعامل شركت آبفای استان پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز در این مراسم گزارشی از چگونگی روند اجرای طرح ارتقاء كیفیت آب شرب جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران ارائه كرد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دولت یازدهم | اجرای طرح | جهانگیری | محدودیت | منابع | ایران | اخبار سیاسی | معاون اول مدیر جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *