خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ژنرال قاسم سلیمانی عامل مهم پیروزی بشار اسد/ به جای خروج از برجام، با کارها پا

پایگاه اینترنتی نیویورک دیلی نیوز در گزارشی به برجام و آنچه کارها بی‌ثبات کننده کشور عزیزمان ایران در خاورمیانه خوانده بود، پرداخت.

ژنرال قاسم سلیمانی عامل مهم پیروزی بشار اسد/ به جای خروج از برجام، با کارها پا

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، پایگاه اینترنتی نیویورک دیلی نیوز در مطلبی نوشت: واشنگتن به جای خروج از برجام، باید متحدان اروپایی را با خود همراه کند و تهدیدهای جدی‌تری را علیه “اقدامات بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران در خاورمیانه” اتخاذ نماید. ژنرال قاسم سلیمانی در سوریه موفق بوده و باعث پیروزی بشار اسد شده است است.

پایگاه اینترنتی نیویورک دیلی نیوز در یادداشتی به قلم دنیس راس مدعی شد؛ هیچ شکی راجع به موضع دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با کشور عزیزمان ایران وجود ندارد. ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی‌اش، از توافق هسته‌ای با کشور عزیزمان ایران موسوم به برجام به عنوان یکی از بدترین معاهدات نام برد. کنگره نیاز دارد تا دولت آمریکا هر 90 روز یک بار پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته‌ای را تایید کند، این کار را اخیراً دولت ترامپ انجام داد. ولی خود شخص ترامپ گفت، اگر قرار بود من در این خصوص نظر بدهم، می‌گویم کشور عزیزمان ایران در طی 180 روز گذشته به آن پایبند نبوده است.

در این یادداشت آمده است: کاملاً واضح است که به عنوان مدیر جمهور آمریکا این مسئله مربوط به اوست. مسئله دولت ترامپ این است که بار دیگر آژانس بین المللی انرژی اتمی که ناظر بر پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق برجام هست، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را قبول کرده است.

ژنرال قاسم سلیمانی عامل مهم پیروزی بشار اسد/ به جای خروج از برجام، با کارها پا

بنابراین خروج آمریکا از توافق هسته‌ای باعث جدایی آمریکا از آژانس بین المللی انرژی اتمی و سایر کشورهای مذاکره کننده با کشور عزیزمان ایران می شود. ناراحتی آمریکا از این توافق با توجه به کارها کشور عزیزمان ایران در سوریه و خاورمیانه کاملاً قابل درک هست. ولی نشانه ما باید انزوای کشور عزیزمان ایران باشد نه اینکه کاری کنیم که آمریکا به انزوا رانده شود. ما باید ثابت کنیم که کشور عزیزمان ایران بدرفتاری می کند نه اینکه خود با متحدان آمریکا بدرفتاری کنیم.

به نوشته این روزنامه، نخست بحث از اینجا شروع می‌شود که آیا برجام اصولاً چیز خوبی است؟ شش قدرت بزرگ دنیا مشمول بر آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان با کشور عزیزمان ایران مذاکره کردند و به نظر می‌رسد قدرت‌های جهانی بیش از کشور عزیزمان ایران به دنبال این توافق بودند. ایرانی‌ها مذاکره کردند و در قبال براشته شدن تحریم‌ها، برنامه هسته‌ای خود را محدود کردند؛ ولی ما در مقابل، تحریم‌ها را شدت یافتن کردیم.

این روزنامه آمریکایی مدعی است: زیاد کردن تحریم‌ها کار درستی است که در حال حاضر باید اعمال شود لیکن سپاه قدس کارها بی ثبات کننده در خاورمیانه انجام می‌دهد و جنگجویان شیعه را از مکان‌های دوری چون افغانستان به سوریه می‌برد. این درسی است که در قبال گسترش فرقه گرایی می‌توانیم به کشور عزیزمان ایران بدهیم، باید صراحتاً اعلام کنیم که کشور عزیزمان ایران بهای کارهایش را خواهد پرداخت.

دنیس راس افزود: در دوران ریاست جمهوری اوباما من پیشنهاد کردم باید به کشور عزیزمان ایران نشان دهیم که کارها قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در منطقه باعث خسارت سیاسی و اقتصادی جهت کشور عزیزمان ایران خواهد شد. ولی متاسفانه امروز ژنرال قاسم سلیمانی روشن تر از قبل به سوریه و عراق سفر می‌کند و حضور جنگجویان شیعه خود در عراق و سوریه را زیاد کردن داده و در این مسیر موفق نیز بوده لیکن باعث پیروزی بشار اسد شده است هست. سپاه قدس همچنین موشک‌های بیشتری به حزب الله لبنان می‌دهد و مشاور نظامی جهت حوثی های یمن اعزام می‌کند. دولت ترامپ باید با این واکنش‌ها کشور عزیزمان ایران روبرو شود، باید به کشور عزیزمان ایران نشان دهد که این رفتارها برایش بهای سنگینی به همراه خواهد داشت و موجب منزوی شدنش در جامعه جهانی خواهد شد.

پایگاه اینترنتی نیویورک دیلی نیوز در گزارشی به برجام و آنچه کارها بی‌ثبات کننده کشور عزیزمان ایران در خاورمیانه خوانده بود، پرداخت.

در ادامه این مقاله آمده است: تمرکز بر روی توافق هسته‌ای نتیجه‌ای جهت ما در پی نخواهد داشت؛ لیکن بعد از شکست داعش در منطقه، خلأ آنها از سوی جنگجویان شیعه تحت حمایت کشور عزیزمان ایران پر خواهد شد. در حال حاضر به جای خروج از برجام، باید از متحدان اروپایی خود بخواهیم جهت رویارویی با کشور عزیزمان ایران به ما بپیوندند. دولت ترامپ در حال بررسی روش خود جهت رویارویی با کشور عزیزمان ایران است که همین گونه هم باید باشد. ولی نباید نظر منفی خود به برجام را به یک روش تبدیل کنیم.

راس اضافه کرد: من به شخصه دلواپس برجام هستم لیکن این توافق زیرساخت‌های هسته ای کشور عزیزمان ایران را به رسمیت می‌شناسد و اعتقاد دارم از فرصتی که به وسیله این توافق به وجود آمده هست، باید استفاده کنیم و به کشور عزیزمان ایران نشان دهیم که اگر به دنبال سلاح هسته‌ای باشد بهای گزافی پرداخت خواهند کرد. باید تهدیدهایمان را باور پذیرتر کنیم.

انتهای پیام/

درخواست جهت مقابله با کارها بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران در خاورمیانه

واژه های کلیدی: قاسم سلیمانی | دونالد ترامپ | دولت ترامپ | خاورمیانه | آمریکایی | پیروزی | ایرانی | آمریکا | سوریه | توافق | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *