خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترامپ از برجام خارج نخواهد شد ، نگاه ترامپ متکی بر محدود سازی سایر کشورهاست

عضو هیئت علمی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: روش آمریکا متکی بر جهانی شدن است و نگاه ترامپ متکی بر محدود سازی سایر کشورهاست.

ترامپ از برجام خارج نخواهد شد ، نگاه ترامپ متکی بر محدود سازی سایر کشورهاست

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، عسگر خانی کارشناس پرسشها بین الملل در برنامه گفت و گوی خاص خبری با اشاره به اینکه گزینه جدی ریاست جمهور آمریکا ترامپ بود، اظهار داشت: راجع به امریکا بحث تقاضای گزینش ترامپ بود و این شخص هم جهت امریکا عرضه شده است است.

وی افزود: شخصیت ترامپ دارای بی نظمی و آشوبی است که برگرفته از نظام بین الملل است.

عسگرخانی ادامه داد: روش ترامپ به متحدان این است که راه بیایند و پول بدهند. این روش موجب شد که ژاپن و کره جنوبی پول بیشتری جهت تامین امنیت خود در قبال کره شمالی بپردازند و ناتو را مجاب به پرداخت پول زیاد کنند.

ترامپ از برجام خارج نخواهد شد ، نگاه ترامپ متکی بر محدود سازی سایر کشورهاست

کارشناس حقوق بین الملل تاکید کرد: ترامپ بدنبال تامین منافع آمریکاست و این یک گرایش رئالیستی است.

عسگرخانی با بیان بعضی تناقضات در ایالت‌های متفاوت آمریکا گفت: در کشور‌هایی که دولت‌های مصنوعی ایجاد می‌شود، وفاداری وجود ندارد.

وی با اشاره به تلاش ترامپ جهت توسعه آمریکا افزود: در ایالت‌های متفاوت آمریکا اختلاف نظر‌های گسترده‌ای وجود دارد. در آمریکا نیز وحشت از جدایی طلبی وجود دارد.

در ادامه برنامه گفت و گوی خاص خبری متقی کارشناس پرسشها بین الملل با بیان اینکه در ساختار قدرت آمریکا افراد نوظهور وارد عرصه قدرت نمی‌شوند، عنوان داشت: ما در دنیا شاهد یک نوع ناسیونالیسم هستیم و در آمریکا این ناسیونالیسم با پوپولیسم ظاهر شده است است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: روش آمریکا متکی بر جهانی شدن است و نگاه ترامپ متکی بر محدود سازی سایر کشورهاست.

وی با اشاره به تناقضات راهبردی درون حزبی در آمریکا افزود: کلینتون در کتاب تازه از بعضی افراد حزب دموکرات بابت شکست انتخاباتی اش انتقاد می‌کند.

متقی تاکید کرد: هر طرح ضد ایرانی که در مجلس سنای آمریکا مطرح می‌گردد، با رای اوج تصویب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روش آمریکا متکی بر جهانی شدن هست، افزود: نگاه ترامپ متکی بر محدود سازی سایر کشورهاست.

ابراهیم متقی عضو هیئت علمی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه برنامه با اشاره به اینکه در جامعه آمریکایی یک نوع نگرانی نسبت به فضای بیرونی وجود دارد ،گفت: قانون کاتسا سپاه پاسداران را در زمره گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد، ولی می‌گوید تحریم‌هایی که به گروه‌های تروریستی مربوط می‌شود را راجع به سپاه پاسداران اعمال می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خودشان مولد تروریسم بودند، افزود: اوضاع موجود جهت آمریکایی‌ها خوشایند نیست.

این کارشناس پرسشها بین الملل با اشاره به اینکه ترامپ از برجام خارج نخواهد شد، عنوان کرد: نگاه ترامپ تهاجمی هست، ترامپ به دنبال این است که بگوید شما بعضی از کار‌ها را انجام داده اید و این کار‌ها مستوجب مجازات است.

ترامپ از برجام خارج نخواهد شد ، نگاه ترامپ متکی بر محدود سازی سایر کشورهاست

متقی با اشاره به اینکه ترامپ کارها تهاجمی، خصمانه و محدودیت کننده خود را علیه کشور عزیزمان ایران آخر نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی باید توجه داشته باشند که کارها کشور عزیزمان ایران باید جنبه بازدارندگی داشته باشد، هر اقدامی که بازدارندگی نداشته باشد ما را در برابر سیاست‌های خزنده آمریکا در اوضاع ضعف قرار می‌دهد.

این کارشناس پرسشها بین الملل با بیان اینکه در برابر آمریکا الگوی رفتاری بازدارندگی می‌تواند نتیجه بدهد، گفت: علت اینکه کره شمالی آینده عراق و لیبی را پیدا نکرد در این است که توانایی و الگوی مبتنی بر بازدارندگی را داشت.

متقی با اشاره به اینکه باراک اوباما دموکرات بود و از ادبیات نرم و دموکراتیک بهره می‌گرفت و می‌توانست این ادبیات را در ذهن جامعه ایرانی انتقال یافته کند، ولی امروز به هیچ وجه باور به حرف‌های ترامپ وجود ندارند، کشور عزیزمان ایران یک دولت نیرومند و دارای انسجام و خط مشی مشخصی است به طوری که در ساختار سیاسی موجود مجموعه‌های اجتماعی به خوبی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ترامپ حتی دولت روحانی را نقد می‌کند و می‌گوید مشروعیت ندارد، سپاه متعلق به نیرو‌های اجتماعی این جامعه است به طوری که ماموریت‌های امنیت ساز را نیرو‌های مسلح انجام می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: روش آمریکا متکی بر جهانی شدن است و نگاه ترامپ متکی بر محدود سازی سایر کشورهاست.

ابومحمد عسگرخانی عضو هیئت علمی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه برنامه با اشاره به اینکه بیم آمریکا در این است که کره شمالی و کره جنوبی با یکدیگر یکی شوند، گفت: ادبیاتی که رئیس‌جمهور کره شمالی به کار می‌برند کاملاً بازدارنده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش آمریکا در این است که یکپارچگی ملت کشور عزیزمان ایران را متزلزل کند، مطرح شدن بحث هسته‌ای تنها بهانه آمریکاست، افزود: آمریکا می‌خواهد با تبلیغات گسترده قلب ملت کشور عزیزمان ایران را برباید لذا شعار‌های دنیا پسند و دموکراتیک می‌دهد تا قلوب ملت کشور عزیزمان ایران را به خود جلب کنند.

عسگر خانی با اشاره به اینکه آمریکا فرهنگ، نفت و سپاه را نشانه گرفته است و هر سه این موارد را در برجام مورد نشانه خود قرار داده هست، عنوان کرد: کره شمالی ابتدا به NPT پیوست ولی بعد از آن با بدعهدی آمریکا مواجه شد و مشاهده کرد که نمی‌تواند به آمریکا اعتماد کند و در همان روز‌ها از آمریکا سلب اعتماد کرد و اکنون برنامه هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه آمریکا هندی را تحریم کرد، ولی آن‌ها گفتند که فقر و گرسنگی را تحمل می‌کنند و به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهند و آن را تمام می‌کنند و سپس وارد مذاکره می‌شوند، افزود: آمریکا قانون اساسی خود را در رابطه با هند زیر پا گذاشت و قوانین خود را نادیده گرفت.

ترامپ از برجام خارج نخواهد شد ، نگاه ترامپ متکی بر محدود سازی سایر کشورهاست

وی با اشاره به اینکه با توجه به بازدارندگی که وجود دارد روزی خواهد رسید که کره شمالی و کره جنوبی یکی خواهند شد و از زیر چتر آمریکا در می‌آیند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شخصیت ترامپ | کره شمالی | کره جنوبی | بین الملل | دانشگاه | آمریکایی | برنامه | ایرانی | آمریکا | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *