خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نقض برجام هیچگونه تبعات حقوقی جهت آمریکا ندارد

کارشناس پرسشها بین‌الملل گفت: چون برجام یک قرار داد سیاسی است و نه حقوقی، خروج آمریکا از آن هیچگونه تبعات حقوقی جهت این کشور ندارد.

نقض برجام هیچگونه تبعات حقوقی جهت آمریکا ندارد

علی بیگدلی کارشناس پرسشها بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان ، با تأکید بر اینکه برجام یک تعهد سیاسی است و یک تعهد حقوقی نیست، اظهار کرد: ترامپ همان گونه که طرح سلامت اوباما را نپذیرفت می تواند برجام را نیز نقض کند.

وی با بیان اینکه برجام یک قرارداد سیاسی است و بار حقوقی ندارد، گفت: نقض برجام در حیطه اختیارات مدیر جمهور آمریکا است و در نتیجه می‌توان گفت نقض این قرار داد هیچگونه تبعات حقوقی جهت آمریکا ندارد، منتهی تبعات اخلاقی آن جهت کشور آمریکا قابل تأمل هست؛ آیا که این عمل به معنی از دست رفتن اعتبارات آمریکا و جایگاه بین‌المللی آن در بین سایر کشورها منجر می‌شود، افزون بر این بعضی از این کشورها جزو طرف‌های برجام هستند و رابطه خوبی هم با آمریکا دارند؛ بنابراین شاید آمریکا تا حدودی دچار انزوای سیاسی شود.

کارشناس پرسشها بین‌الملل در ادامه افزود: نشانه آمریکایی ها، کشور عزیزمان ایران آزاری است آیا که مقامات کاخ سفید از سیاست کشور عزیزمان ایران هراسی به سوی کشور عزیزمان ایران آزاری عوض کردن موضع داده‌اند.

بیگدلی اطراف بهانه تازه آمریکا برای دیدار از مراکز نظامی ایران، گفت: در متن برجام موضوعی مبنی بر دیدار از مراکز نظامی وجود ندارد و این مسئله موضع کشور عزیزمان ایران را محکم تر خواهد کرد، آیا که اگر آمریکا خود به تنهایی بخواهد این کار را انجام دهد، مورد موافقت هیچ یک از طرفین نخواهد بود، همانگونه که سفر هیلی بی نتیجه ماند و آمانو جواب روشنی به وی نداد.

نقض برجام هیچگونه تبعات حقوقی جهت آمریکا ندارد

وی تصریح کرد: با توجه به هفت گزارش مثبتی که آژانس از پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام ارائه کرده و همچنین محتویات برجام، آژانس حق ندارد تا به بازرسان خود اجازه دیدار از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران را براساس خواسته آمریکایی‌ها بدهد، آیا که این درخواست غیرمنطقی و بی معنی است.

انتهای پیام/

بازدید از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران غیرمنطقی و بی معنی است

واژه های کلیدی: آمریکایی | آمریکا | سیاسی | سیاست | ایران | آژانس | نقض قرارداد برجام | خروج از برجام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *