خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نفوذ آمریکا بر ۲۰ کشور دنیا به منظور قطع روابط دیپلماتیک یا تجاری با دولت کره شمالی

با گذشت بیش از یک سال از تلاش‌های وزارت امور خارجه آمریکا، بیش از ۲۰ کشور فعالیت‌های دیپلماتیک یا تجاری دولت کره شمالی را محدود ساخته‌اند.

نفوذ آمریکا بر ۲۰ کشور دنیا به منظور قطع روابط دیپلماتیک یا تجاری با دولت کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ وال استریت ژورنال نوشت: با گذشت بیش از یک سال از تلاش های وزارت امور خارجه آمریکا، بیش از 20 کشور فعالیت های دیپلماتیک یا تجاری دولت کره شمالی را محدود ساخته اند که نشان دهنده فشارهای پشت پرده آمریکا جهت مقابله با بن بست هسته ای است.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در تفسیری به قلم پل سون افزود: مقامات آمریکایی از کشورهای متفاوت درخواست کرده اند شرکت هایی را که تحت مالکیت دولت کره شمالی قرار دارند تعطیل کنند، کشتی های کره شمالی را از فهرست های کشتیرانی خارج سازند، به هواپیماهای شرکت ملی هواپیمایی این کشور اجازه پرواز ندهند و سفرای کره شمالی را از کشورهای خود اخراج کنند.

دیپلمات های آمریکایی در اجلاس اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا [آ سه آن] که اوایل امسال برگزار شد تاکید کردند کره شمالی نمی تواند هیچ نشست دوجانبه ای را تضمین کند. بعد از آنکه آ‌مریکا هشدار داد پیونگ یانگ از سفارت منزل های خود جهت قاچاق کالا و احتمالا قطعات سلاح در پوشش دیپلماتیک استفاده و جهت کشور ایجاد درآمد می کند، مکزیک، پرو، اسپانیا و کویت همگی سفرای کره شمالی را اخراج کردند. ایتالیا کشور بعدی بود که در اول اکتبر این اقدام را انجام داد.

نفوذ آمریکا بر ۲۰ کشور دنیا به منظور قطع روابط دیپلماتیک یا تجاری با دولت کره شمالی

به گفته مقامات آمریکایی و منابع مطلع کویت و قطر از دیگر کشورهایی بودند که با کم کردن حضور کارگران کره شمالی در کشورهایشان موافقت کردند.

درحالیکه دولت ترامپ تحریم های شدیدتری ضد کره شمالی اتخاذ می کند و شرکت ملل هم تحریم های خود را ضد پیونگ یانگ شدت یافتن می کند، این مبارزه در حال شدت یافتن هست. نویسنده با اشاره به جدال های لفظی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا افزود ترامپ اعتقاد است دیپلماسی در این زمینه ناکام بوده است و در نتیجه تهدیدهای مبهمی در زمینه احتمال اقدام نظامی مطرح می کند.

ترامپ بروزترین ترساندن خود را روز شنبه در پیامی در توئیتر مطرح کرد. مدیر جمهور آمریکا در این خبر توئیتری تاکید کرد، با تاسف تنها یک کار نتیجه خواهد داد. وی روز پنجشنبه گفت نشست با فرماندهان نظامی در کاخ سفید نشان دهنده آرامش پیش از توفان هست. کاخ سفید از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

این درحالی است که سناتور ران جانسون اعتقاد است دیپلماسی تنها راه موجود جهت مهار برنامه هسته ای کره شمالی هست. وی تاکید کرد آمریکا باید چین را به زیاد کردن فشارها بر پیونگ یانگ ترغیب کند.

با گذشت بیش از یک سال از تلاش‌های وزارت امور خارجه آمریکا، بیش از ۲۰ کشور فعالیت‌های دیپلماتیک یا تجاری دولت کره شمالی را محدود ساخته‌اند.

جانسون، مدیر کمیته امنیت داخلی سنا در گفتگو با سی ان ان گفت: هیچ گزینه نظامی قابل قبولی وجود ندارد.

سیاست مداران آمریکایی تحت هدایت رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرده اند رهبر کره شمالی آخر به این نتیجه برسد که برنامه هسته ای این کشور هزینه های بسیار سنگینی جهت حکومت و کشور داشته است و وارد مذاکرات خلع سلاح شود.

درباره اینکه احتمال موفقیت تا چه حد هست، اختلاف نظر وجود دارد. باب کورکر، مدیر کمیته روابط خارجی سنا در جلسه استماعی که اخیراً برگزار شد، تصریح کرد: جامعه جاسوسی آمریکا به این نتیجه رسیده است که هیچ میزان از فشار کیم را به خلع سلاح متقاعد نخواهد کرد لیکن رهبر کره شمالی برنامه های هسته ای و موشکی خود را رمز ادامه حیات حکومتش می داند.

کمپین اعمال فشار به اساس سیاست تیلرسون در برابر کره شمالی تبدیل شده است هست. تیلرسون کمپینی را توسعه داد که دولت اوباما در اوایل سال 2016 [1395] بعد از آنکه متوجه شد کیم پیشرفت چشمگیری در توسعه سلاح های هسته ای بین قاره ای خود به دست آورده هست، شروع کرده بود.

انتهای پیام/

نفوذ آمریکا بر ۲۰ کشور دنیا به منظور قطع روابط دیپلماتیک یا تجاری با دولت کره شمالی

قطع روابط دیپلماتیک و تجاری بیست کشور دنیا با کره شمالی

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه آمریکا | مقامات آمریکا | دونالد ترامپ | پیونگ یانگ | رکس تیلرسون | کره شمالی | دیپلماتیک | دولت ترامپ | آمریکایی | برنامه | آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *