خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نشست مسئولان نهادهای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضدتروریسم هم‌پیمان سوریه برگزار شد

اولین نشست مسئولان نهادهای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم هم‌پیمان سوریه با حضور علی شمخانی برگزار شد.

نشست مسئولان نهادهای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضدتروریسم هم‌پیمان سوریه برگزار شد

به روایت بخش سیاست خارجی گروه سیاسی کلوب خبرنگاران، نخستین نشست مسئولان نهادهای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم هم پیمان سوریه شب گذشته در شهر زاویدووا در شمال پایتخت روسیه برگزار شد.

عبارات مهم : تروریسم – سوریه
در این نشست که با ابتکار جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد، علاوه بر دریابان شمخانی و نیکلای پاتروشف دبیران شورای امنیت ملی کشور عزیزمان ایران و روسیه، فالح فیاض و علی مملوک مشاوران امنیت ملی عراق و سوریه نیز حضور داشتند.

در جریان این نشست مقامات عالی امنیتی چهار کشور عضو ائتلاف، طی سخنان جداگانه ای ضمن تشریح برنامه های خود جهت استمرار همکاری یکسان تا ریشه کنی کامل جریان تروریسم در منطقه بر نقش سازنده این ائتلاف در مدیریت بحران های حاصل از تروریسم و فراهم کردن زمینه های بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کردند.

ضرورت همکاری نزدیک تر بین کشورهای سوریه و عراق در مرزهای یکسان به منظور جلوگیری از زیاد کردن تحرک تروریست های شکست خورده از مباحث دیگری بود که در این نشست به بحث گذاشته شد.

در این نشست بیانات تنش زا و غیر سازنده مطرح شده است در اجلاس ریاض زمینه ساز زیاد کردن بی ثباتی و تشنج در منطقه ارزیابی شد و بر تصنعی و تبلیغاتی بودن ائتلاف های غیر موثر ضد تروریسم از سوی کشورهای غربی و حکومت های بدسابقه حامی تروریسم تاکید شد.

تداوم همکاری نزدیک سه کشور ایران، روسیه و ترکیه جهت به نتیجه رساندن ابتکارات نشست آستانه بویژه حفظ آتش بس و ایجاد مناطقه 4 گانه کم تنش در سوریه از مباحث دیگری بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر و توافق یکسان قرار گرفت.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز طی سخنان مبسوطی با تقدیر از فدراسیون روسیه جهت ایجاد هماهنگی و میزبانی این نشست اظهار داشت: آزادسازی فلوجه، موصل، حلب و سایر مناطق اشغالی به معنی آخر یافتن تفکر مبتنی بر تروریسم تکفیری نبوده و باید با شناسایی و نابودسازی زمینه های اعتقادی و عوامل حمایت کننده آن مبارزه ریشه ای با جریان تروریسم را ادامه داد.

در آخر این نشست مقرر شد بررسی های مورد نیاز از سوی 4 کشور به منظور دوره ای کردن این اجلاس با نشانه زیاد کردن هماهنگی ها جهت مبارزه موثرتر با تروریسم تکفیری به عمل آید .

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تروریسم | سوریه | روسیه | ایران | امنیت | همکاری | علی شمخانی | مسئولان نهادهای امنیتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *