خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نباید كسی بخاطر مسایل معیشتی به شغل طاقت فرسای كولبری اشتغال داشته باشد

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینكه استان های مرزی كشور با وجود محدودیت های جدی، دارای ظرفیت های بسیاری جهت توسعه هستند، گفت: باید با برنامه

نباید كسی بخاطر مسایل معیشتی به شغل طاقت فرسای كولبری اشتغال داشته باشد

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در دیدار با مجمع نمایندگان استان كردستان، با اشاره به سوابق تاریخی و نقش آفرینی كردستان در صیانت از مرزهای كشور و حضور معنادار در عرصه های متفاوت نظیر انتخابات ریاست جمهوری، اظهارداشت: مردم استان كردستان حق بزرگی به گردن کشور عزیزمان ایران دارند و با وجود همه مشكلات حضوری گسترده،‌آگاهانه و معنادار در پای صندوق های رای داشتند كه این عنوان عظمت مردم كردستان را نشان می دهد.

وی ضمن تشكر از مشاركت همه جانبه و اعتماد بالای استان كردستان به دكتر روحانی جهت ادامه مسیر،‌ گفت: امیدوارم مسایل این استان نظیر ایجاد راه های روستایی و توسعه صنعتی و كشاورزی در چارچوب اجرای سند توسعه كردستان هرچه سریعتر مرتفع شود.

عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – نمایندگان مجلس
معاون اول رییس جمهور با تاكید بر اینكه زیبنده جمهوری اسلامی نیست كه بعد از گذشت نزدیك به چهل سال از عمر انقلاب هنوز محرومیت در بخش هایی از كشور وجود داشته باشد،‌گفت: به عنوان معاون اول رییس جمهور پیگیر برطرف موانع توسعه استان بر اساس سند توسعه كردستان خواهم بود تا مردم شریف این استان شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشند.
دكتر جهانگیری با بیان اینكه تمام قول هایی كه در سفر رییس جمهور به استان داده شده است محقق خواهد شد،‌ گفت: مسایل قومی ، سیاسی و مذهبی نباید مانعی بر سر حل مشكلات كشور و نیازهای مردم باشد.

وی با یادآوری محدودیت های مالی دولت جهت توسعه عمرانی، خواستار تشریك مساعی استاندار و نمایندگان كردستان جهت فراهم كردن زمینه های حضور بخش شخصی به منظور توسعه صنعتی بویژه ایجاد صنایع تبدیلی به منظور اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده زیاد جهت كشاورزان شد.

نباید كسی بخاطر مسایل معیشتی به شغل طاقت فرسای كولبری اشتغال داشته باشد

معاون اول رییس جمهور ایجاد زیرساخت هایی نظیر تكمیل راه آهن تهران- همدان – سنندج را وظیفه دولت دانست و گفت: با خرید هواپیماهای تازه تعداد پروازها به مركز استان زیاد کردن خواهد یافت.

جهانگیری با بیان اینكه داشتن مرز مشترك با كشور همسایه می تواند به كانون خوبی جهت توسعه استان تبدیل شود،‌تصریح كرد: دولت امیدوار است تا تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان در مجلس شورای اسلامی بخشی از مسایل مرزی در كردستان حل و فصل شود.

وی سپس به عنوان كولبری در استان اشاره كرد و با ابراز تاسف از رواج این شغل طاقت فرسا به علت مشكلات معیشتی،‌ اظهار داشت: دیدن تصویرهای مردم منطقه كه جهت امرار معاش از طریق كولبری بارهای سنگین و حجیمی را بردوش حمل می كنند دردآور است و باید جهت كمك به آنها چاره ای اندیشیده شود.

جهانگیری با تاكید بر اینكه استاندار و نمایندگان مجلس باید جهت ساماندهی و حل و فصل این عنوان طرح هایی نظیر ایجاد بازارچه های مرزی ارایه كنند، گفت:‌ دولت جهت حل این مساله از ایده ها و طرح های جایگزین و حتی كمك مادی به منظور برطرف كردن نیازهای این قشر از جامعه حمایت می كند تا كولبری به عنوان یك شغل از حیات اجتماعی كردستان رخت بربندد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینكه استان های مرزی كشور با وجود محدودیت های جدی، دارای ظرفیت های بسیاری جهت توسعه هستند، گفت: باید با برنامه

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور استاندار كردستان در سخنانی ضرورت تلاش و كار مضاعف جهت توسعه استان و لزوم تخصیص منابع جهت اجرایی شدن مصوبات دولت در ایجاد و تكمیل زیرساخت ها را یادآور شد و گفت: استان كردستان ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری و بوم گردی دارد و در زمینه ساخت اماكن اقامتی و هتل های 5 ستاره گام های خوبی برداشته است.

وی با اشاره به کارها دولت در زمینه سدسازی، توسعه صنایع تكمیلی را نیاز كشاورزان منطقه دانست و گفت: ایجاد راه های مواصلاتی و بزرگراه های روستایی می تواند نقش بسزایی در پیوند استان با مناطق همجوار داشته باشد.

همچنین هریك از نمایندگان استان كردستان بطور جداگانه نظر ها ؛‌دغدغه ها و پیشنهادهای خود راجع به سند توسعه كردستان، آسیب های اجتماعی ، بیكاری ،‌ساماندهی اوضاع كولبران، ضرورت تقویت پایه های وفاق ملی، استفاده از نخبگان همه اقوام و مذاهب در مدیریت كلان كشور جهت توسعه، ایجاد و تجهیز بزرگراه های مواصلاتی و روستایی، راه اندازی فضاهای آموزشی و بهداشتی و تقویت شهرهای مرزی و تصحیح تعرفه های گمركی بیان كردند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | نمایندگان مجلس | رییس جمهور | منطقه آزاد | جهانگیری | کوله بر | کوله بری | کردستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *