خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نامه نگاری ظریف با موگرینی یکی از کارها متقابل در برابر بدعهدی آمریکا است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: کشور عزیزمان ایران باید عنوان بدعهدی آمریکا را به لحاظ حقوقی و سیاسی دنبال کرده تا بتواند از حقوق خود دفاع کند.

نامه نگاری ظریف با موگرینی یکی از کارها متقابل در برابر بدعهدی آمریکا است

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ از منزل ملت، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به نامه نگاری «محمدجواد ظریف» با «فدریکا موگرینی» راجع به بدعهدی های آمریکا در اجرای برجام اظهار داشت: هم در سند برجام و هم در مصوبه مجلس در باب اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام، راهکارهایی جهت مقابله با بدعهدی طرف کشورهای 1+5 تدبیر شده است است.
نماینده مردم ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بنا بر سند برجام و مصوبه مجلس می توانیم در برابر بدعهدی های آمریکا در مسیر اجرای توافق هسته ای اقدام کنیم که نامه نگاری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از جمله این اقدام هاست.
وی در خصوص تاثیر نامه نگاری گفت: این بار اولی نیست که وزیر امور خارجه کشور به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به بدعهدی آمریکا اعتراض می کند و نامه می دهد، ولی به هر حال ما باید طبق روند طراحی شده است اعتراض کنیم.
نقوی حسینی تاکید کرد: کشور عزیزمان ایران باید عنوان بدعهدی آمریکا را به لحاظ حقوقی و سیاسی دنبال تا از حقوق خود دفاع کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنابراین نامه نگاری ظریف با موگرینی با وجود دیدارهای متعدد از جمله مسیرهای رسمی جهت اعتراض به بدعهدی های آمریکا در جریان اجرای توافق هسته ای است.
ظریف بعدازظهر روز 22 خرداد ماه جاری که جهت شرکت در مجمع اسلوفروم 2017 وارد اسلو پایتخت نروژ شد در پاسخ به خبرنگاران که آیا راجع به اجرای برجام با زن موگرینی صحبت می کنید، افزود: من پیش از این جهت زن فدریکا موگرینی پیامی را به صورت کتبی دوبار در چند هفته اخیر در مورد بدعهدی های ایالات متحده و تاثیری که سیاست های مخرب این کشور در این زمینه دارد، ارسال کردم.
وی ادامه داد: همچنین در یک جلسه کمیسیون یکسان که یکی – دو ماه قبل برگزار شد در این زمینه بحث شد و در جلسه آینده کمیسیون یکسان نیز این عنوان بحث خواهد شد.
وزیر امورخارجه گفت: در جلسه ای که امروز با زن موگرینی خواهم داشت هم در این زمینه صحبت می کنم البته تمرکز ما در این جلسه بر مسایل منطقه ای است که اولویت مهمی جهت جامعه بین المللی است.
ظریف یادآور شد: روند اجرای برجام با در نظرگرفتن این که هم کشور عزیزمان ایران هم کشورهای اتحادیه اروپا متعهد به اجرای برجام هستند به صورت طبیعی پیش می رود.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: کمیسیون امنیت ملی | مجلس شورای اسلامی | شورای اسلامی | اعتراض | آمریکا | کمیسیون | سیاست | خارجی | ایران | اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *