خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترامپ صورت آمریکا را در سطح بین‌الملل به شدت خدشه دار کرده است / موسسه پیو

بر اساس نتیجه های نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «پیو»، از وقت روی کار آمدن دونالد ترامپ، صورت بین‌المللی آمریکا کاملا تخریب شده است است.

ترامپ صورت آمریکا را در سطح بین‌الملل به شدت خدشه دار کرده است / موسسه پیو

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از رویترز؛ بروزترین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد اغلب مردم کشورهای دنیا معتقدند بعد از ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، چهره بین‌المللی آمریکا خدشه دار شده است و دیگر کسی آن را به عنوان قدرت اول دنیا نمی‌شناسد.

موسسه پیو یک نظرسنجی‌ در 37 کشور متفاوت دنیا انجام داد و مشخص شد سطح مقبولیت آمریکا در عرصه بین‌الملل از 64 درصد در آخر 8 سال ریاست جمهوری «باراک اوباما»، به 49 درصد در 5 ماه نخست ریاست جمهوری ترامپ تنزل پیدا کرده است.

ترامپ صورت آمریکا را در سطح بین‌الملل به شدت خدشه دار کرده است / موسسه پیو

در بعضی از این کشورها، که از متحدان آمریکا به شمار می‌روند، بیشترین کم کردن مقبولیت نسبت به دولت تازه آمریکا مشاهده شده است هست. مکزیک و کانادا در میان همسایگان و آلمان و اسپانیادر میان متحدان اروپایی آمریکا، بیشترین نظر منفی را نسبت به این کشور داشتند.

ترامپ ژانویه 2017 در حالی پا به کاخ سفید گذاشت که شعار «آمریکا در اولویت» را در دستور کار خود قرار داد. از آن زمان، وی کارها زیادی مانند فرمان ساخت دیوار مرزی با مکزیک، خارج شدن از توافق آب و هوایی پاریس، متهم کردن بعضی کشورها مانند کانادا، آلمان و چین به فعالیت‌های غیرعادلانه تجاری انجام داد.

در نخستین سفر خارجی ترامپ بعد از ریاست جمهوری آمریکا که اوایل ژوئن انجام شد، وی در عربستان و فلسطین اشغالی مورد استقبال گرمی قرار گرفت؛ ولی در سفر به اروپا به سردی از او استقبال شد. عنوان مخالفت‌های ترامپ با نحوه عملکرد ناتو، توافق آب و هوایی پاریس و تجارت آزاد با اروپا از دلایل مهم نارضایتی شرکای اروپایی آمریکا از ترامپ بود.

در حال حاضر فقط 30 درصد از مکزیکی‌ها می‌گویند نظر مثبتی نسبت به آمریکا دارند. این در حالیست که هنگام آخر ریاست جمهوری اوباما، 66 درصد از مکزیکی‌ها نظر مساعدی نسبت به این کشور داشتند. در کانادا و آلمان نیز وضع به همین منوال بوده و در هر کدام از این کشورها سطح مقبولیت آمریکا با 22 درصد کم کردن به 43 و 35 درصد تنزل پیدا کرده است.

بر اساس نتیجه های نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «پیو»، از وقت روی کار آمدن دونالد ترامپ، صورت بین‌المللی آمریکا کاملا تخریب شده است است.

در بسیاری از کشورهای اروپایی سطح مقبولیت آمریکا به دوران آخر ریاست جمهوری «جرج دبلیو بوش»، که دستور جنگ به عراق را صادر کرد و به چهره‌ای منفور تبدیل شد، شباهت پیدا کرده است.

در گزارش موسسه پیو آمده است: کم کردن سطح مقبولیت آمریکا در اکثر مناطق دنیا به چشم می‌خورد. افت شدید این شاخص را می‌توان در کشورهایی از منطقه آمریکای لاتین، شمال آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا مشاهده کرد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | کانادا | مشاهده | آمریکا | مکزیک | اروپا | آلمان | کشورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *