خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ملکه انگلیس متن صحبت خود را به مناسبت شروع جنگ جهانی سوم آماده کرده است

رسانه‌های انگلیس فاش کردند الیزابت دوم یک متن صحبت آماده کرده است تا در صورت وقوع جنگ جهانی سوم آن را قرائت کند

ملکه انگلیس متن صحبت خود را به مناسبت شروع جنگ جهانی سوم آماده کرده است

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ پایگاه اینترنتی اکسپرس در مطلبی نوشت الیزابت دوم، ملکه انگلیس، یک متن صحبت آماده کرده است تا در صورت وقوع جنگ جهانی سوم آن را قرائت کند. این متن در سال 1983 میلادی و در اوج دوران جنگ سرد نوشته شد؛ ولی از آن وقت با توجه به تهدیدهای جهانی همواره به روز رسانی می‌شود. این روزها همزمان با شدت یافتن تنش‌های میان جامعه بین‌الملل و کره شمالی، نویسندگان متن سخنرانی‌های ملکه، در حال ویرایش این نوشته هستند تا در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، ملکه بتواند از آن استفاده کند.

کره شمالی بامداد جمعه آزمایش موشکی جدیدی را انجام داد. موشک بالستیک میان‌بُردی که پیونگ‌یانگ روز جمعه شلیک کرد، با عبور از آسمان ژاپن در اقیانوس آرام فرود آمد. این آزمایش موشکی کره شمالی واکنش‌های جهانی را به دنبال داشت. کره جنوبی دقایقی بعد از این آزمایش، در اقدامی تلافی‌جویانه دو فروند موشک بالستیک را شلیک کرد. شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، نیز بلافاصله به این اقدام کره شمالی تصویر العمل نشان داد و اظهار کرد توکیو کارها «تحریک‌آمیز» پیونگ‌یانگ را تحمل نخواهد کرد. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز از روسیه و چین خواست با اتخاذ اقداماتی مستقیم علیه کره شمالی نشان دهند دیگر تحمل اینگونه آزمایش های موشکی متهورانه را ندارند. این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه بعد از محکوم کردن آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، از دولت آمریکا به علت گزینش جملات خصمانه راجع به این بحران انتقاد کرد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزمایش موشکی اخیر کره شمالی غیرقانونی بود؛ متأسفانه بیانات تهاجمی هم تنها چیزی است که از سوی واشنگتن شنیده می شود.

براساس گزارش بی بی سی، صحبت ملکه با این جمله‌ها شروع می‌شود: (سایه) وحشت و جنگ زمانی که من و خانواده‌ام کریسمس را مراسم خوش حالی گرفته بودیم (اشاره به تاریخ شروع جنگ جهانی دوم در سپتامبر 1939 میلادی) کم‌رنگ‌تر از هر وقت دیگری احساس می‌شد؛ اکنون جنون جنگ یکبار دیگر در دنیا شیوع پیدا کرده است و مردم دلیر ما باید خود را جهت نجات یافتن از آن آماده کنند.

ملکه انگلیس متن صحبت خود را به مناسبت شروع جنگ جهانی سوم آماده کرده است

در ادامه متن صحبت ملکه به مناسبت شروع جنگ جهانی سوم آمده است: هرگز اندوه و غروری را که آن روز (روز شروع رسمی جنگ جهانی دوم) احساس کردم فراموش نخواهم کرد؛ روز سرنوشت‌سازی که من و خواهرم یکدیگر را در آغوش گرفته، با استفاده از بی‌سیم به سخنان الهام‌بخش پدرم (جرج ششم، پادشاه سابق انگلیس) گوش فرا دادیم. حتی جهت یک لحظه تصور نمی‌کردم که روزی وادار خواهم شد خود این وظیفه وحشتناک را برعهده بگیرم. ولی با وجود همه خطراتی که در انتظار ماست، ویژگی‌هایی که تاکنون دو بار در این سده به حفظ آزادی‌مان -بدون اینکه خدشه‌ای بر آن وارد شود- کمک کرده‌اند، جهت بار سوم نیز نقطه قوت ما خواهند بود.

در ادامه متن صحبت ملکه آمده است: من و همسرم احساس وحشت همه خانواده‌هایی که پسران، دختران، همسران و برادران آن‌ها جهت خدمت به این کشور ما را ترک کرده‌اند، درک می‌کنیم. ملکه در این صحبت به دوران خدمت پسرش شاهزاده اندرو، دو یورک، در نیروی دریایی انگلیس نیز اشاره کرده است.

حضور نظامی آمریکا در شبه‌جزیره کره سال‌هاست که باعث ایجاد تنش در این منطقه شده است هست. کارها و بیانات تحریک‌آمیز دولت دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا، این تنش‌ها را شدت یافتن کرده هست؛ به طوری که، از وقت روی کار آمدن ترامپ، آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی زیاد کردن یافته هست. شدت یافتن تنش‌ها در شبه جزیره کره باعث زیاد کردن نگرانی‌های جامعه جهانی راجع به احتمال وقوع جنگ جهانی سوم شده است هست.

رسانه‌های انگلیس فاش کردند الیزابت دوم یک متن صحبت آماده کرده است تا در صورت وقوع جنگ جهانی سوم آن را قرائت کند

انتهای پیام/

متن صحبت ملکه در صورت وقوع جنگ جهانی سوم

واژه های کلیدی: دولت دونالد ترامپ | وزارت امور خارجه | وزیر امور خارجه | موشک بالستیک | ملکه انگلیس | کره شمالی | جنگ جهانی | کره شمالی | استفاده | انگلیس | آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *