خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ایجاد هرج و مرج در دموکراسی بخشی از ماموریت پوتین به منظور حفظ قدرت جهت خودش است! / مقام پیشین آمریکایی

مشاور معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه با ایجاد هرج و مرج در دموکراسی تلاش می‌کند قدرت را جهت خودش حفظ کند.

ایجاد هرج و مرج در دموکراسی بخشی از ماموریت پوتین به منظور حفظ قدرت جهت خودش است! / مقام پیشین آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ جیک سالیوان، مشاور جو بایدن معاون مدیر جمهور پیشین آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: اگر شما نگاهی به مذاکرات هسته‌ای کشور عزیزمان ایران داشته باشید من وقت زیادی را با سرسخترین منتقدان این توافق صرف کردم تا نگرانی‌های آن‌ها راجع به این توافق را درک کنم. من راجع به نگرانی‌های آن‌ها با تیم مذاکره‌کننده هم صحبت کردم و به آن‌ها گفتم ما باید بعضی از این شکاف‌ها را پر کنیم و جلوی کارها ایرانی‌ها را بگیریم.

این مقام پیشین آمریکایی گفت: من چالش‌های انتخابات ریاست جمهوری را در سه مقوله طبقه‌بندی می‌کنم. مقوله نخست به پرسشها اغراق‌آمیز جلوه داده شده است مربوط می‌شود. این عنوان به حقایق موجود در تحقیقات اف‌بی‌آی و کارها کومی مربوط می‌شود. از طرف دیگر کارها هوشمندانه کرملین وجود داشت. هر دو عنوان بر روی نتیجه انتخابات تاثیر‌گذار بود.

سالیوان مدعی شد: جامعه اطلاعاتی به این نتیجه رسیده است که این عنوان به دستور مدیر جمهور ولادیمیر پوتین به عنوان مقامات عالی کرملین انجام شده است هست. آن‌ها نتیجه گرفته‌اند که پوتین منافعی از دخالت در دموکراسی آمریکا دارد. او در برنده شدن ترامپ و شکست هیلاری کلینتون به دنبال منافعی بوده هست. به نظرم به باعث سه موضوعی که به آن‌ها اشاره کردم پوتین قصد داشته است که در روند دموکراسی در آمریکا خللی ایجاد کند. به نظرم پوتین با این اقدام خود می‌خواسته است به آنچه که آمریکا در اوکراین و روسیه انجام می‌دهد، پاسخ دهد.

ایجاد هرج و مرج در دموکراسی بخشی از ماموریت پوتین به منظور حفظ قدرت جهت خودش است! / مقام پیشین آمریکایی

او در ادامه بیانات خود ادعا کرد: پوتین اعتقاد است که آمریکا هم در روسیه و هم در اوکراین دخالت کرده هست. به نظرم هر دو مورد اشتباه هستند. به نظرم پوتین با این اقدام خود تلاش کرده است که اقدامی خودسرانه و مستبدانه را هم در سراسر اروپا اجرا کند. او تلاش کرد که این کار را در آمریکا انجام دهد. او می‌خواست با این اقدام خود به مردم روسیه بگوید که مرا در قدرت حفظ کنید؛ لیکن که تمامی نظام‌های حکومتی در اروپا دچار شکست و ناکامی شده است اند و شما شاهد بحران و هرج و مرج در آمریکا، آلمان و فرانسه هستید. ایجاد هرج و مرج در دموکراسی بخشی از ماموریت شماره یک پوتین جهت حفظ قدرت در روسیه جهت خودش است و ایجاد هرج و مرج در انتخابات آمریکا بخشی از این ماموریت وی بود. به نظرم او دشمنی شخصی با هیلاری کلینتون دارد. وجود نامزدی، چون دونالد ترامپ در مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به منزله یک هدیه روز تولد جهت پوتین محسوب می‌شد. ترامپ گزینه دلخواه کرملین در هر موضوعی هست. ترامپ از زبان و مواضعی همانند کرملین برخوردار است.

معاون پیشین بایدن در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: ترامپ از توافقنامه آب و هوایی پاریس خود را بیرون کشید و این در حالی بود که بسیاری فرمانداران جمهور‌ی‌خواه هم از آن دفاع می‌کردند. به نظرم محیط زیست پرسشها قرن بیست و یکم به گونه‌ای است که این پرسشها به راه حل‌هایی نیازمند است که حاصل ارتباط بین کشور‌ها باشند. آمریکا در وضعی خوبی است که می‌تواند این وضع را هدایت کند.

سالیوان افزود: اگر دونالد ترامپ حقیقتا به قول‌هایی که داده است آن وقت آمریکا این ظرفیت و توانایی را جهت یکه‌تازی در دنیا خواهد داشت. ما باید عواقب ناشی از بعضی تصمیم‌گیری‌ها در نظر داشته باشیم.

این مقام پیشین دولت آمریکا راجع به کره شمالی گفت: ما بر سر یک دوراهی قرار داریم. این دو راهی است که مدیر جمهور ترامپ و جیمز متیس، وزیر دفاع وی، با آن روبرو هستند. آیا یک راه حل سوم به جز جنگ در شبه جزیره کره وجود دارد؟ آیا می‌توان با کره شمالی که از توانایی اتمی و موشکی بالستیک برخوردار است وارد جنگ شویم؟ آیا راه حل دیگری وجود دارد؟ آن‌ها از تسلیحات اتمی برخوردار هستند که می‌تواند به خاک آمریکا برسد و ما را در خطر قرار دهد. این‌ها دو گزینه تلخ هستند. آیا یک احتمال سوم وجود دارد؟ به نظرم پاسخ در زیاد کردن فشار و متقاعد کردن چینی‌ها به تلاش جهت عوض کردن دادن واکنش‌ها کره شمالی است تا آن‌ها تحرکات خود را متوقف سازند.

مشاور معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه با ایجاد هرج و مرج در دموکراسی تلاش می‌کند قدرت را جهت خودش حفظ کند.

او افزود: چینی‌ها نمی‌توانند به طور کامل کره شمالی را متقاعد کنند که از برنامه اتمی‌اش دست بردارد؛ لیکن اعتقاد دارم که کیم جونگ اون به تسلیحات اتمی‌اش به عنوان یک عامل حیاتی جهت ادامه دوام حکومت خود نگاه می‌کند.

این مقام پیشین آمریکایی افزود: ما باید با گذشت وقت بر روی عنوان کره شمالی کار کنیم، ولی نشانه اولیه ما باید جلوگیری از آزمایش‌های موشکی و اتمی آن‌ها باشد؛ لیکن اگر ما هم‌اکنون این آزمایش‌ها را متوقف کنیم آن وقت ما در موقعیتی قرار خواهیم داشت که وقت کافی را جهت مقابله با برنامه اتمی کره شمالی در اختیار داشته باشیم.

سالیوان اضافه کرد: مسئله در اینجا است که ترامپ با تهدید‌های خود کره شمالی را جنبش می‌کند. این خیلی خطرناک هست. کره شمالی نمی‌داند که چگونه این تهدیدات را تعبیر کند.

انتهای پیام/

مقام سابق آمریکایی پوتین را متهم به ایجاد هرج و مرج جهت باقی ماندن در قدرت کرد

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | نتیجه انتخابات | دونالد ترامپ | کره شمالی | دموکراسی | انتخابات | آمریکایی | آمریکا | پوتین | روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *