خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مجلس با کابینه دولت ، غیر سیاسی برخورد خواهد کرد ، مشارکت ۷۰ درصدی مردم در

آصفی گفت: همکاری ۷۰ درصدی مردم در انتخابات به ترامپ و دوستانش فهماند دیگر نمی توانند با زبان زور با این کشور حرف بزنند.

مجلس با کابینه دولت ، غیر سیاسی برخورد خواهد کرد ، مشارکت ۷۰ درصدی مردم در

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، آصفی سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه و محسن کوهکن نماینده مجلس شورای اسلامی 30 اردیبهشت در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی حضورملی و آینده ساز کشور عزیزمان ایران اسلامی پرداختند.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – وزارت امور خارجه

خیلی از کشورهای منطقه اساسا چنین انتخاباتی را ندارند
آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه بنده رای خود را به علت شلوغ بودن صف های پایتخت کشور عزیزمان ایران در روستای مبارک آباد پایتخت کشور عزیزمان ایران به صندوق انداختم گفت: در میان کشورهای منطقه جایی را سراغ ندارم که چنین انتخاباتی برگزار شود به طوری که خیلی از کشورهای منطقه اساسا چنین انتخاباتی را ندارند.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان اینکه چنین همکاری 73 درصدی مردم در انتخابات در دنیا بی نظیر است اظهار داشت: کشورها اقتدار ملیشان را از قدرت نظامی ، اقتصادی و مشروعیت نظام می گیرند لذا حضور مردم ، اقتدار نظامی و اقتصادی سه مولفه اقتدار کشورها به حساب می آید.

آصفی با اشاره به اینکه این همکاری مردم خبر روشنی را به دنیا می دهد گفت: کشورهای دنیا دوست دارند همکاری مردم کشور عزیزمان ایران در انتخابات کم تر شود ولی این امر محقق نشد به طوری که اکثر سیاستمدران و روزنامه های غربی در میدان بازی جمهوری اسلامی از این میزان همکاری عصبانی بودند، هنگامی که دولتی چنین اعتبار گسترده مردمی دارد در ابعاد بین الملل از موضع قدرت صحبت می کند و این بسیار مهم است و از سوی دیگر این حضور مردم در انتخابات این خبر را می دهد که کشور عزیزمان ایران از چنین قدرتی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه مردم به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند و باعث زیاد کردن قدرت ملی و منطقه ای شدند افزود: سفر ترامپ به عربستان معنای خاص مهمی داشت که همزمان با انتخابات کشور عزیزمان ایران صورت گرفت.
محسن کوهکن نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: بنده رای خود را در کنار حرم حضرت معصومه به صندوق رای انداختم و باید از داوطلبین انتخابات شوراها قدردانی کرد که به صحنه آمدند و فعال بودند.
وی با بیان اینکه در وقت مناظرات مطالبی گفته شد که ممکن است بعضی افراد دل خور شده است باشند ولی این عنوان باعث نشد که مردم از آینده خود غافل شوند لذا مردم در تعیین آینده ارزش موثر هستند تصریح کرد : مقوله امنیت را باید در میان کشورهای منطقه دید ، در چنین منطقه ای انتخاباتی برگزار شد که مردم از ماه ها قبل روز انتخابات را می دانستند و طبیعی بود که دشمن های دست به کار شوند ولی نقشه های آنها نقش برآب شد، غربی ها از اساس و بنیاد با این نظام مخالف هستند.

در ادامه آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه شرکت گسترده ایرانیان خارج از کشور را نباید نادیده گرفت گفت: هنگامی که صف ایرانیان پشت کنسول گری یا جلوی سفارت بسته می شود جهت دیپلمات ها بسیار غرور آفرین است وحضور ایرانیان خارج از کشور در انتخابات باعث سربلندی کشور عزیزمان ایران می شود.

وی با بیان اینکه دوره مسابقه ها تمام و دوره رفاقت ها شروع شده است گفت: شرکت هفتاد درصدی مردم پای صندوق های رای به ترامپ و دوستانش فهماند که نمی توانند با این کشور با زبان زور حرف بزنند ضمن اینکه این حضور گسترده مردم باعث خواهند شد که دیپلمات های ما بهتر بتوانند منافع ملی کشور را تامین کنند و کشورهای غربی نیز دندان طمع خود را خواهند کشید.

کوهکن نیز با تاکید بر اینکه مقوله امنیت ناشی از اقتدار و توانمندی نظام و حاکمیت است گفت: علی رغم اینکه مردم خیلی جدی به عرصه انتخابات ورود پیدا کردند ولی هیچ حرکت ساختارشکنانه و تعرضی را از سوی نامزدها و طرفداران آن ها شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: علی رغم موجود پرسشها اقتصادی ، بیکاری و ایراداتی که به مسئولین وارد است بیش از هفتاد درصد مردم پای صندوق های رای آمدند و با این حضور خود اعلام کردند که امیدوار به این سرزمین هستند و از این نظام حمایت خواهند کرد.

آصفی نیز در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در عرصه سیاست خارجی موفق شویم باید سه اصل راهبردی عزت، حکمت و مصلحت را رعایت کنیم اظهار داشت: این سه اصل سه پایه سیاست خارجی و سه پایه رفتاری ما در روابط بین الملل است و تصور می کنم که از ابتدای انقلاب نیز برهمین مشی حرکت کرده ایم.

وی افزود: در بحث هسته ای و مسئله سوریه آنچه که باعث پیروزی ما شد اقتدار ما بود البته در بحث هسته ای علی رغم زحمات زیاد تیم هسته ای توانمندی هسته ای ما باعث شده است که بتوانیم در برابر قدرت های جهانی بایستیم چراکه آن ها دلواپس بودند اگر به تفاهم نرسند دیگر نمی توانند کشور عزیزمان ایران را کنترل کنند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه حضور حداکثری مردم در عرصه دیپلماسی اعتماد به نفس زیادی ایجاد خواهد کرد گفت: مردم علی رغم پرسشها اقتصادی و کمبودها در انتخابات حضور پیدا کردند و این امر کار دولت را سنگین تر می کند.

مجلس با کابینه دولت منتخب ، کارشناسانه و غیر سیاسی برخورد خواهد کرد

کوهکن نیز با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی هیچ پیش داوری نسبت به نتیجه انتخابات نداشت گفت: این یک افتخار جهت مجلس است که کمک می کند فضای منطقی ، آرام و معقول تری نسبت به دولت منتخب پیش آید و آینده نگری می کنم مجلس با کابینه ای که مدیر جمهور معرفی خواهد کرد کاملا کارشناسانه و غیر سیاسی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | وزارت امور خارجه | انتخابات شوراها | نتیجه انتخابات | وزارت خارجه | ایرانیان | انتخابات | ایرانی | اقتصادی | صندوق | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *