خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مذاکره مجدد راجع به برجام ناممکن است

محمد نهاوندیان معاون مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران تاکید کرد مذاکره مجدد راجع به برجام ناممکن است و هیچ یک از طرف ها ، کشور عزیزمان ایران و کشروهای اروپایی در مذاکره مجدد شرکت نمی کنند.

مذاکره مجدد راجع به برجام ناممکن است

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دکتر محمد نهاوندیان معاون مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران در امور اقتصادی در گفتگو با کریستین امانپور خبرنگار ارشد بین المللی این شبکه به تشریح دیدگاههای خود پرداخت.

مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

مذاکره مجدد راجع به برجام ناممکن است

امانپور پرسید:« برنامه بعدی چیست؟ روش کشور عزیزمان ایران در حال حاضر جهت پیگیری به وضع کنونی (پس از سخنان ترامپ) چیست؟»

نهاوندیان در پاسخ گفت:«به نظرم، آقای ترامپ وقت را در مقام مدیر جمهور تازه جهت شروع ابتکار سازنده راجع به کشور عزیزمان ایران از دست داد. وی سخنان بسیار تند منفی علیه کشور عزیزمان ایران و مردم کشور عزیزمان ایران تکرار کرده که باعث خشم همه شده است هست. همه خصومتهای گذشته به ذهن مردم کشور عزیزمان ایران آمده است که نقطه شروع این داستان از وقت کودتای هماهنگ شده است سیا علیه دولت مشروع کشور عزیزمان ایران در سال هزار و نهصد و پنجاه و سه بوده است و در ادامه نیز دولت ایالات متحده از صدام در جنگ هشت ساله حمایت کرد. این نوع زبان (ترامپ)کمک نمی کند و کمک نکرد. موضع او (ترامپ) راجع به توافق هسته ای با مخالفت همه طرف های دیگر در این توافق، مواجه شده است است و هیچ شانسی جهت حمایت شدن ازجانب دیگران ندارد. درست همان روز فرانسه، آلمان، انگلستان و..»

امانپور با قطع کردن سخنان نهاوندیان پرسید:« در ادامه صحبت شما باید بگویم بله حق باشماست. همه کشورهای دیگر گفتند که این توافق، توافقی چندجانبه است و هیچکس به تنهایی نمی تواند آن را بشکند. به هرحال، این وضع جهت دولت شما چه معنایی دارد؟ روش شما چیست؟ آیا مطمئن هستید اروپا در حمایت از این توافق، پایبند خواهد ماند و با همراهی روسیه و چین به سمت همراهی با نظر مدیر جمهور ترامپ نخواهد رفت و اینکه آیا آماده مذاکره مجدد راجع به توافق خواهد بود؟»

نهاوندیان در پاسخ گفت:« مذاکره مجدد ناممکن است لیکن هیچ یک از طرف ها اعم از کشور عزیزمان ایران و اروپایی ها، روسیه و چین در هیچ مذاکره جدیدی راجع به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) همکاری نخواهند کرد. تازمانی که همه دیگر طرف ها از این توافق حمایت کنند و اگر کشور عزیزمان ایران ببیند که فایده های این توافق سرجای خودش باقی مانده هست، با این روند همراهی خواهد کرد ولی اگر نتیجه های موضع تازه آمریکا، ازبین رفتن تاثیرات توافق باشد، کشور عزیزمان ایران می تواند در مواضع خودش تجدیدنظر کند. تاکنون، مواضع طرف های دیگر…»

محمد نهاوندیان معاون مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران تاکید کرد مذاکره مجدد راجع به برجام ناممکن است و هیچ یک از طرف ها ، کشور عزیزمان ایران و کشروهای اروپایی در مذاکره مجدد شرکت نمی کنند.

امانپور بار دیگر سخنان دکتر نهاوندیان را قطع کرد و ضمن عذرخواهی گفت:« بسیار عذر می خواهم. تاخیر بسیاری زیادی در انتقال صحبت وجود دارد (سیستم صوتی مسئله دارد) و من هروقت حس می کنم شما مکث می کنید تلاش می کنم ورود کنم. هنگامی که شما راجع به منافع توافق صحبت می کنید احتمالا منظورتان فایده های اقتصادی است که مردم کشور شما می خواهند و مدیر جمهور روحانی از همین مسئله به عنوان روش پیروزی خودش جهت انتخابات استفاده کرد. شما چقدر آماده هستید چنین منافعی را بدهید؟»

در این قسمت ظاهرا ارتباط صوتی قطع شد و امانپور پرسش خود را عوض کردن داد و پرسش دیگری پرسیدو گفت:« مدیر جمهور ترامپ با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران برخورد تندی داشته هست. حالا تاثیر (سخن ترامپ)به چه صورت است؟»

دکتر نهاوندیان گفت:« فکر می کنم مسئله ارتباطی داریم.»

امانپور پرسید:« تاثیر صحبت مدیر جمهور ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چه بوده است؟»

نهاوندیان در پاسخ گفت:« همانطور که خبرنگار شما از پایتخت کشور عزیزمان ایران گزارش داده هست، تاثیر این سخنان آن بوده است که همه ایرانی ها متحد شده است اند و همه بخش های متفاوت فضای سیاسی کشور عزیزمان ایران اعلام همبستگی کرده و با هم متحد ایستاده اند. این نوع زبان تهدید، فایده ای ندارد و مضر است.»

انتهای پیام/

مذاکره مجدد راجع به برجام ناممکن است

گفتگوی محمد نهاوندیان معاون مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران با شبکه تلویزیونی سی ان ان

واژه های کلیدی: آقای ترامپ | ایرانی | توافق | ایران | همراهی | مذاکره | گفتگو | محمد نهاوندیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *