خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مجلس خبرگان حلقه وصل مردم و نظام است

عضو خبرگان رهبری گفت:مجلس خبرگان رهبری حلقه وصل مردم و نظام هستند و یک پیوند عملی بین آن‌ها ایجاد می‌کند..

مجلس خبرگان حلقه وصل مردم و نظام است

آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ جایگاه مجلس خبرگان را نشأت گرفته از جایگاه ولی فقیه عنوان و تأکید کرد: ولایت فقیه در نظام اسلامی محور اسلام و منبع مشروعیت‌ بخشی به همه اجزای حکومت است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرگان می‌توانند مطالبات مردم را در نزد مسئولین بازگو کرده و تنگناهای مسئولین را به مردم اطلاع دهند اظهار داشت: مجلس خبرگان حلقه وصل مردم و نظام است و یک پیوند عملی بین آن‌ها ایجاد می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان تصریح کرد: در این سیستم از مدیر جمهور گرفته تا پایین‌ترین اجزای دولت اسلامی و قوه مقننه و قضاییه همگی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشروعیت خود را از ولی فقیه می‌گیرند.

مجلس خبرگان حلقه وصل مردم و نظام است

وی با بیان اینکه منشأ مشروعیت ولایت فقیه طبق آیات و روایات از خداست اظهار داشت: همه اجزا حکومت اسلامی از ولایت فقیه است ولی مصداق ولایت فقیه از طریق اجماعی که بین علما صورت می‌گیرد مشخص می‌شود.

آیت‌الله حیدری با اشاره به دوران انقلاب اسلامی گفت: در آن دوران که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را هدایت می‌کردند همه نسبت به ولایت ایشان اجماع داشتند، ولی ممکن است در دوره‌ای افراد زیادی از شرایط عمومی ولی فقیه برخوردار باشند که در این وقت نقش مجلس خبرگان رهبری اهمیت و بروز پیدا می‌کند و آن‌ها بر اساس اقدام کارشناسی خود از بین فقهای جامع‌الشرایط آن شخصی را که از حیث فقاهت، مدیریت و سیاست‌مداری معدل بیشتری داشته باشد را به عنوان رهبر معرفی می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری وظایف خبرگان را عمدتا ذیل دو مورد بر شمرد و گفت: تعیین مصداق ولی فقیه در زمانی که جامعه ولی فقیه را از دست می‌دهد وظیفه اول است و وظیفه دوم بحث مواظبت از ویژگی‌های ولی فقیه است که ممکن است ولی فقیه در گذر وقت شرایط مورد نیاز را از دست بدهد و یا دچار فراموشی یا بیماری شود.

عضو خبرگان رهبری گفت:مجلس خبرگان رهبری حلقه وصل مردم و نظام هستند و یک پیوند عملی بین آن‌ها ایجاد می‌کند..

انتهای خبر /

وظایف مجلس خبرگان رهبری

واژه های کلیدی: مجلس خبرگان رهبری | مجلس خبرگان | ولایت فقیه | انقلاب | اسلامی | مجلس خبرگان رهبری | آیت‌الله حیدری | مطالبات مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *