خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توطئه‌چینی عربستان و امارات جهت برپایی کودتا در قطر خنثی شد / مجتهد فاش کرد

افشاگر پرسشها پشت پرده خاندان آل سعود اعلام کرد عربستان و امارات جهت برپایی کودتا در قطر برنامه‌ریزی کرده بودند، ولی بعد از مداخله غیرمستقیم آمریکا این توطئه به شکست روبرو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، مجتهد، کاربر افشاگر و منتقد معروف عربستانی، فاش کرد که عربستان و امارات جهت کودتا در قطر برنامه‌ریزی کرده بودند، ولی بعد از مداخله آمریکا این طرح لغو شد.

وی فاش کرد در دستگاه‌های اطلاعاتی شرح مربوط به کودتا در قطر دست به دست می‌شود. محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان، و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، مقدمات کودتا را فراهم کرده بودند، ولی بعد از مداخله غیرمستقیم آمریکا مجبور شدند آن را لغو کنند. مجتهد خاطرنشان کرد بن سلمان و بن زاید با توجه به خودپسندی -که به آن مشهورند- گمان می‌کردند که مقدمه چینی‌شان به گونه ایست که مو لای درز آن نمی‌رود، ولی این طرح پر از نقص و محکوم به شکست بود.

افشاگر پرسشها پشت پرده خاندان آل سعود تاکید کرد قرار بود: این توطئه بلافاصله بعد از تصمیم چشم‌پوشی از نیروهای قطر در مرز جنوبی و با بهره‌برداری از ایده بازگشت این نیروها به قطر به عنوان یک عنصر غافلگیرکننده اجرا شود. این طرح اجرا نشد. بر اساس آنف نیروهای قطر چند روز در نجران می‌ماندند. ارتباطشان با قطر قطع می‌شد.

توطئه‌چینی عربستان و امارات جهت برپایی کودتا در قطر خنثی شد / مجتهد فاش کرد

عبارات مهم : دونالد ترامپ – عربستان
مجتهد خاطرنشان کرد: «در آن دوران نیروهای خاص سعودی و اماراتی با لباس مشابه نیروهای قطری به قطر اعزام شدند تا این گونه وانمود شود که این نیروها همان نیروهای قطری هستند که به کشورشان بازگشته‌اند و بدهید ترتیب داستان اسب تروا شبیه‌سازی شود. قرار بود همزمان با این اقدام، امارات جنگجویان مزدور شرکت بلاک واتر را از طریق دریا پیاده کند، همه مراکز مهم و حیاتی تحت کنترل درآیند و همه نیروهای قطری کنار گذاشته شوند و جهت این که این ماموریت به طور طبیعی آخر یابد، قرار بود فردی از آل ثانی که بنابه ادعای آل سعود نسبت به تمیم بن حمد بن خلیفه شایستگی بیشتری جهت امیر بودن دارد، گماشته شود.»

وی تاکید کرد: این ایده با وجود آمادگی بسیار، پیش از اجرا و بعد از دریافت نشانه‌هایی از آمریکا مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام بی‌پروا، لغو شد.

به نظر می‌رسد این نشانه‌ها نتیجه رصد شرح این طرح از سوی سی‌آی‌ای (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) هست. بن سلمان و بن زاید روی توئیت‌های دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا حساب باز کردند، ولی به این توصیه توجه نکردند که پنتاگون و دیگر موسسات آمریکایی امکان ندارد با چنین اقدامی موافقت کنند.

پنتاگون جهت بستن همه درها به روی اجرای این ایده، با نیروهای قطر رزمایش مشترک دریایی و زمینی انجام داد.

افشاگر پرسشها پشت پرده خاندان آل سعود اعلام کرد عربستان و امارات جهت برپایی کودتا در قطر برنامه‌ریزی کرده بودند، ولی بعد از مداخله غیرمستقیم آمریکا این توطئه به شکست روبرو شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دونالد ترامپ | عربستان | عربستانی | عربستان، | آمریکایی | امارات | آمریکا | پنتاگون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *