خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

لایحه کناره‌گیری امپراتور ژاپن از سوی دولت این کشور تصویب شد

هیئت دولت ژاپن جهت نخستین بار طی دو قرن گذشته، لایحه کناره‌گیری امپراتور این کشور را تصویب کرد و قرار است آن را جهت پارلمان ارسال کند.

لایحه کناره‌گیری امپراتور ژاپن از سوی دولت این کشور تصویب شد

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از بی بی سی، روز جمعه، ۲۹ اردیبهشت، هیئت دولت ژاپن لایحه کناره گیری امپراتور «آکی هیتو» را تصویب کرد. این لایحه تنها مشمول بر ماده مربوط به کناره گیری آکی هیتو است و مجوز استفاده آن در آینده داده نشده است.

وزیر مسئول امور کابینه ژاپن گفته است که این لایحه به امضای شینزو آبه، نخست وزیر، رسیده و فورا به پارلمان ژاپن ارسال خواهد شد و انتظار می رود پارلمان ژاپن آن را به سرعت بررسی کند و به آن رای مثبت بدهد.

عبارات مهم : سال آینده – بیماری

طبق این لایحه، قانون کناره گیری امپراتور آکی هیتو سه سال اعتبار دارد و او می تواند ظرف این مدت از مقام خود استعفا بدهد.
در همین حال، بعضی منابع نزدیک به دربار گفته اند انتظار می رود امپراتور آکی هیتو تا آخر سال آینده میلادی استعفای خود را اعلام کند.
بر اساس سنت متداول در ژاپن، امپراتور تا آخر عمر این سمت را حفظ می کند و این نخستین بار در 200 سال اخیر است که یکی از امپراتوران ژاپن از مقام خود کناره گیری می کند.
آکی هیتو، که ۸۳ ساله هست، سال گذشته در یک صحبت کم سابقه تلویزیونی از لزوم توانایی جسمی کافی جهت ایفای وظایف امپراتور سخن گفت که به ابراز میل به او به کناره گیری به خاطر بیماری و کهولت سن تعبیر شد.
در حال حاضر، شاهزاده «ناروهیتو»، ولیعهد، تنها یک فرزند دختر دارد و بعد از او، برادرش، «آکیشینو» وارث قانونی تاج و تخت محسوب می شود. شاهزاده آکیشینو هم دو دختر و فقط یک فرزند پسر دارد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سال آینده | بیماری | فرزند | بین الملل | ژاپن | تصویب | پارلمان | آکی هیتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *