خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بیانات اخیر آمریکایی‌ها جهت مشروعیت شرکت ملل نگران‌کننده است / لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنان اخیر آمریکایی‌ها را جهت مشروعیت شرکت ملل نگران‌کننده دانست.

بیانات اخیر آمریکایی‌ها جهت مشروعیت شرکت ملل نگران‌کننده است / لاریجانی

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از خبرگزاری منزل ملت؛ علی لاریجانی روز جمعه در دیدار با نیگماتولین مدیر مجلس ملی قزاقستان با تقدیر از نگاه منصفانه و مستقل قزاقستان به معادلات بین‌المللی بخصوص در زمینه توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران گفت: نگاه مستقلِ منصفانه شما بر معادلات بین‌المللی باعث نقش‌آفرینی قزاقستان شده است است.

وی حرف‌های اخیر آمریکایی‌ها را جهت مشروعیت شرکت ملل نگران‌کننده دانست و گفت: عدم پایبندی دولت آمریکا به توافق‌های چندجانبه و بین‌المللی باید در شورای امنیت شرکت ملل بررسی و به وسیله کشورها تقبیح شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مسئله تروریسم در منطقه اشاره و نیز به نقش‌آفرینی قزاقستان تأکید کرد و گفت: آستانه تلاش زیادی داشت تا تروریسم در سوریه جمع و جور شود و صلح برقرار باشد.

بیانات اخیر آمریکایی‌ها جهت مشروعیت شرکت ملل نگران‌کننده است / لاریجانی

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – مقامات آمریکا
لاریجانی، تروریسم را مسئله کوتاه مدت ندانست و گفت: هرگاه تروریسم در جایی ضربه می‌خورد، به جای دیگر نقل مکان می‌کند، اخیراً مهاجرت آنها به افغانستان زیاد شده است است و این مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد بنابراین همین عنوان همکاری‌های یکسان را مهم می‌کند که باید گسترش پیدا کند؛ در این راستا نقش قزاقستان که عضو غیردائم شورای امنیت شرکت ملل هست، بسزا و ممتاز است.

وی به مسئله عراق اشاره و تصریح کرد: عراق هنوز از مسئله تروریسم رهایی نیافته و مسئله تجزیه‌طلبی پیش آمده؛ بنابراین پرسشها منطقه گوناگون است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق هسته‌ای و تلاش‌های انجام شده است جهت رسیدن به این توافق گفت: کشور عزیزمان ایران هزینه‌هایی جهت رسیدن به توافق داده هست، از سوی دیگر منافع کشور عزیزمان ایران را هم داشته هست؛ این توافق دوجانبه نیست ولی آمریکا در ماه‌های اخیر آن را نقض کرده است.

لاریجانی، حرف‌های اخیر آمریکایی‌ها جهت مشروعیت شرکت ملل را نگران‌کننده دانست و گفت: با این رویکردهای مقامات آمریکایی، توافق اقتصادی هم نمی‌توان داشت؛ اگر روی این مسئله پافشاری کنند، توافق از بین خواهد رفت و منطقه را پیچیده‌تر خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنان اخیر آمریکایی‌ها را جهت مشروعیت شرکت ملل نگران‌کننده دانست.

وی ادامه داد: این عدم پایبندی دولت آمریکا به توافق‌های چندجانبه و بین‌اللملی باید در شورای امنیت شرکت ملل بررسی و به وسیله کشورها تقبیح شود؛ کشورهای اروپایی و حتی انگلستان نیز مخالف این واکنش‌ها آمریکایی‌ها هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر جلوی تک روی‌های آمریکا گرفته نشود، پرسشها جدی فراهم می‌کند؛ از معاهده پاریس و یونسکو هم خارج شده است است و این مسئله بهم‌ریختگی ایجاد می‌کند.

لاریجانی، روابط پارلمانی را مهم و نیازمند گسترش دانست و گفت: زمینه‌های همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور فراهم و مورد نیاز است بر روی عرصه‌های سرمایه‌گذاری‌، تجاری و اقتصادی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

همچنین در این دیدار نیگماتولین مدیر مجلس ملی قزاقستان با دعوت از دکتر لاریجانی جهت سفر به آستانه گفت: سفرهای مقامات دو کشور نقش مهمی در توسعه روابط دارد.

وی کشور عزیزمان ایران را یکی از شرکای مهم تجاری و اقتصادی قزاقستان برشمرد و گفت: همواره تلاش کرده‌ایم روابط سیاسی و اقتصادی با کشور عزیزمان ایران را در سطح بالایی نگه داریم؛ اکنون روابط مستحکمی حاکم است که باید گسترش یابد.

رئیس مجلس ملی قزاقستان گفت: امیدوارم به حرف‌هایی که راجع به برنامه هسته‌ای کشور عزیزمان ایران و توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران زده می‌شود، عادلانه و منصفانه نگریسته شود و منافع کشور عزیزمان ایران را تأمین کند؛ قزاقستان نگرش مثبتی به کشور عزیزمان ایران دارد.

بیانات اخیر آمریکایی‌ها جهت مشروعیت شرکت ملل نگران‌کننده است / لاریجانی

نیگماتولین ادامه داد: همواره از برنامه‌ها و نقش‌آفرینی‌های کشور عزیزمان ایران در سازمان‌های بین‌المللی حمایت کرده‌ایم و هیچ وقت حمایت کشور عزیزمان ایران از قزاقستان را فراموش نخواهیم کرد.

وی به نقش کشور عزیزمان ایران در مذاکرات آستانه، اشاره و از آن حمایت کرد.

رئیس مجلس ملی قزاقستان، صحبت دکتر لاریجانی در نشست همکاری‌های امنیتی منطقه را بسیار قابل توجه و راهگشا خواند و گفت: دو کشور اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند که زمینه همکار‌ی‌های پارلمانی را زیاد کردن داده است.

نیگماتولین افزود: قزاقستان در طول مذاکرات هسته‌ای به دقت پرسشها را پیگیری می‌کرد، کشور عزیزمان ایران در این مذاکرات بسیار درست و صادقانه عمل کرد و این باعث موفقیت شما بود، امروز نیز توافق، محتوای آن و پایبندی بدان نهفته هست؛ این یکجانبه‌گرایی مشکلی را حل نخواهد کرد، حال اگر کشوری این را درک نمی‌کند، مسئله خودش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنان اخیر آمریکایی‌ها را جهت مشروعیت شرکت ملل نگران‌کننده دانست.

وی به توسعه روابط اقتصادی و تجاری بخصوص در حوزه زیرساختی دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | مقامات آمریکا | علی لاریجانی | قزاقستان | لاریجانی | آمریکایی | آمریکا | تروریسم | اقتصادی | توافق | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *