خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

لابی‌های قدرتمند در آمریکا به‌دنبال کارها تند ترامپ علیه روسیه هستند

کارشناس پرسشها آسیای میانه و قفقاز گفت: لابی‌های قدرتمند در آمریکا با فشار به مدیر جمهور این کشور، او را وادار به  اقدامات تند علیه روس‌ها می‌کنند.

لابی‌های قدرتمند در آمریکا به‌دنبال کارها تند ترامپ علیه روسیه هستند

بهرام امیراحمدیان کارشناس پرسشها آسیای میانه و قفقاز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به تنش روابط مسکو و واشنگتن، اظهارکرد: در ماه‌های آخر دوران «اوباما»، بعضی روسیه را به اخلال در انتخابات ریاست آمریکا متهم کردتد و مدعی شدند روس‌ها با ایجاد فضای نامناسب رقیب «ترامپ» یعنی «هیلاری کلینتون» را در این انتخابات کنار زدند و شرایط شکست او را فراهم کردند.

کارشناس پرسشها آسیای میانه و قفقاز با بیان اینکه پرسشها مربوط به سوریه و اوکراین منجر به گسترده‌ شدن اختلافات آمریکا و روسیه و حتی به تعطیلی‌کشاندن نمایندگی‌های سیاسی دو کشور شد، افزود: در دوران ریاست جمهوری اوباما، او درخواست کم کردن تعداد دیپلمات‌های روسی در آمریکا را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رفت روسیه هم در اقدام متقابل به اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه دست زند؛ ولی پوتین این کار را انجام نداد و حتی به آنان امتیازاتی همچون سفر به خارج از حوزه ماموریتشان هم اعطا کرد، گفت: توصیه اساسی در تیرگی روابط مسکو و واشنگتن زیاد به پرسشها بین‌المللی در حوزه‌های اوکراین، سوریه و شبه جزیره کریمه برمی‌گردد.

لابی‌های قدرتمند در آمریکا به‌دنبال کارها تند ترامپ علیه روسیه هستند

امیراحمدیان با بیان اینکه آمریکا در مسئله اوکراین، روسیه را متهم می‌کند که در فضای اتحادیه اروپا که هم‌پیمانان آمریکایی‌ها و اعضای ناتو هستند ایجاد ناامنی کرده و به جدایی‌طلبان شرق اوکراین کمک‌های نظامی و تسلیحاتی تخصیص داده شده است داده هست، افزود: شبه جزیره کریمه و انضمام خاک آن به روسیه هم از جمله مسائلی است که موجب تنش روابط دو کشور شده است است.

کارشناس پرسشها آسیای میانه و قفقاز با اشاره به اینکه آمریکا اخیرا خواستار تعطیلی کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو شد، بیان کرد: ممکن است روسیه جهت جلوگیری از ارسال پرونده تنبیه کره شمالی به شورای امنیت دست به اقداماتی بزند.

وی با بیان اینکه کره شمالی با آزمایش بمب هسته‌ای، در فضای حیاتی آمریکا ایجاد ناامنی می‌کند، اذعان داشت: ترساندن موشک‌باران جزیره گوام و موشک‌پرانی کره‌ای‌ها از روی خاک ژاپن از جمله مسائلی است که تصویر العمل آمریکایی‌ها را در پی خواهد داشت.

امیر احمدیان تأکید کرد: تا زمانی که روسیه به مصالحه با آمریکا دست پیدا نکند، تنش روابط دو کشور در پرسشها متفاوت خاورمیانه، خاور دور، اروپا، شبه جزیره کریمه و اوکراین ادامه خواهد داشت.

کارشناس پرسشها آسیای میانه و قفقاز گفت: لابی‌های قدرتمند در آمریکا با فشار به مدیر جمهور این کشور، او را وادار به  اقدامات تند علیه روس‌ها می‌کنند.

کارشناس پرسشها آسیای میانه و قفقاز خاطرنشان کرد: هر چند به نظر می‌رسید بعد از پیروزی ترامپ در ریاست جمهوری آمریکا، روابط مسکو و واشنگتن نزدیک‌تر شود ولی لابی‌های قدرتمند آمریکا با فشار به مدیر جمهور این کشور، او را وادار به کارها تند علیه روسها می‌کنند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ریاست جمهوری | خاورمیانه | اوکراین | آمریکایی | آمریکا | واشنگتن | روسیه | جزیره | تعطیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *