خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

قرارداد دو میلیارد دلاری فروش سامانه موشکی اسرائیل به هند

شرکت صنایع هوافضای اسرائیل اعلام کرد قراردادهایی به ارزش دو میلیارد دلار جهت فروش سامانه ضد موشکی با هند منعقد کرده است.

قرارداد دو میلیارد دلاری فروش سامانه موشکی اسرائیل به هند

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی سفر نخست وزیر هند به فلسطین اشغالی شرکت صنایع هوافضای اسرائیل اعلام کرد قراردادهایی به ارزش دو میلیارد دلار جهت فروش سامانه ضد موشکی با هند منعقد کرده است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فرودگاه بین المللی تل آویو از مودی استقبال کرد و وی را در سفر سه روزه اش به فلسطین اشغالی همراهی خواهد کرد.
مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند استقبال گرم از نخست وزیر هند بسیار فراتر از تشریفات دیپلماتیک است و نشان دهنده اهمیت فراوان این دیدار است.
مودی که در سفر خود به اسرائیل با مقامات فلسطینی دیدار نخواهد کرد طی تشریفات بسیار خاص ای مورد استقبال نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
نتانیاهو در مراسم استقبال از مودی گفت «ما با آغوش باز شما را می پذیریم. ما هند را دوست داریم. ما فرهنگ، تاریخ، نظام دموکراتیک و تعهد شما را به پیشرفت تحسین می کنیم. ما شما را در تلاش مشترکمان جهت فراهم کردن آینده ای بهتر جهت مردممان همراه خود می بینیم.»
مودی نیز گفت افتخار بزرگی است که به عنوان نخستین نخست وزیر هند از فلسطین اشغالی دیدن می کند.
وی افزود «دو طرف علاوه بر ایجاد ائتلاف جهت دستیابی به رفاه یکسان اقتصادی، به همکاری جهت تضمین امنیت خود در برابر تهدیدات مشترکی همچون تروریسم ادامه خواهند داد. همکاری فزاینده در تمامی این حوزه ها بخش مهم صحبت هایم را با نخست وزیر نتانیاهو شکل خواهد داد.»
هند در دوران جنگ سرد از مهم ترین اعضای جنبش عدم تعهد و از حامیان بسیار سرسخت فلسطینی ها در مناقشه با رژیم صهیونیستی بود. هند پیش از برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی در سال 1992 به شهروندان خود اجازه سفر به فلسطین اشغالی را نمی داد. ولی دو طرف طی 25 سال گذشته روابط گرمی برقرار کرده اند که به طور خاص بر حوزه هایی مانند همکاری های فنی و دفاعی متمرکز بوده است.
هند از مهم ترین خریداران تسلیحات ساخت رژیم صهیونیستی است و شرکت صنایع هوافضای اسرائیل اعلام کرد قراردادهایی به ارزش دو میلیارد دلار جهت فروش سامانه ضد موشکی با هند منعقد کرده است.
نتانیاهو در تقریبا تمامی مراحل سفر بسیار فشرده سه روزه مودی به فلسطین اشغالی، وی را همراهی خواهد کرد. این سفر مشمول بر دیدار از بنای یادبود یهودیان کشته شده است در جنگ جهانی دوم ، دیدار با مدیران شرکت های فناوری رژیم صهیونیستی، دیدار از مقبره سربازان هندی کشته شده است در جنگ جهانی اول و دیدار از یک کارخانه تولید آب شیرین رژیم صهیونیستی خواهد بود.
به گفته مقامات ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همراهی نتانیاهو با مودی نشان دهنده اهمیت بسیار فراوان این سفر جهت این رژیم هست. دو طرف قرار است روز چهارشنبه یک بیانیه یکسان منتشر کنند.
مودی در تصمیمی که به نظر تخطی از پروتکل های دیپلماتیک است با مقامات فلسطینی دیدار نخواهد کرد.
بنیامین نتانیاهو روز سه شنبه بعد از دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند که به سرزمین های اشغالی سفر کرده است گفت: این دیدار میان قلب ها و ذهن ها بود، این دیدار تعهد دولت های ما بود که امروز میان ما صورت گرفت. ما در حال تأسیس صندوق نوآوری چهل میلیون دلاری هستیم، همان طوری که شاهد همکاری های زیاد در زمینه فناوری میان یکدیگر نیز هستیم.
مشارکت ما در زمینه های آب، کشاورزی، امنیت، انرژی و زمینه های بسیار دیگری گسترش می یابد.من اعتقاد دارم فرمول موفقیت راحت هست. [فرمول موفقیت] آی I به توان دو و تی T به توان دو است که برابر است با استعداد هندی و فناوری اسرائیلی، برابر است با روابط هند- اسرائیل جهت فردا. آی به توان دو، تی به توان دو. اکنون من مطمئنم که این درجه از حافظه من از ریاضی است که در دوران مدرسه یاد گرفته بودم!
وی افزود: من به خاطر این دولت (دولت مودی) به موفقیتمان اطمینان دارم. نخست وزیر مودی، شما رهبر بزرگ هند هستید و یک رهبر جهانی بزرگ هستید. سفر شما به اسرائیل این مسئله را تصدیق می کند. مردمان ما صاحب ارزش هایی هستند که ریشه در فرهنگ هایی بسیار قدیمی دارند در حالی که هر دوی ما به دنبال فهم و درک قولمان جهت داشتن آینده ای بهتر هستیم. این دیدار به همین مناسبت برگزار شده است است.من می دانم که ما حتی کارهای زیاد و بهتری با هم انجام خواهیم داد.به اسرائیل خوش آمدی دوست من، نخست وزیر مودی. متشکرم.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سرزمین های اشغالی | رژیم صهیونیستی | دیپلماتیک | جنگ جهانی | اسرائیل | نتانیاهو | فناوری | فلسطین | اسرائیل | استقبال | همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *