خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حجم مصرف پوشاک در کشور عزیزمان ایران ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است/ باید از ت

دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد گفت: حجم مصرف پوشاک و اقلام مرتبط با آن همچون کیف، کفش و چرم رقمی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است است.

حجم مصرف پوشاک در کشور عزیزمان ایران ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است/ باید از ت

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه گفتگوی خاص خبری با اشاره به اینکه حجم مصرف پوشاک و اقلام مرتبط با آن رقمی نزدیک به ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است هست، اظهار داشت در حقیقت این رقم نشان می‌دهد که هر خانوار بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان جهت پوشاک هزینه می کند.

وی افزود : کالا و لباس در گروه کالاهای ناپایدار هستند و در حقیقت رقم مذکور مصرف کالای ایرانی و ملحقات آن است.

قبادی با بیان اینکه ما ۶۵ میلیون دلار واردات رسمی پوشاک داریم، تاکید کرد: بر اساس اعلام گمرکات هفت کشور بیش از یک میلیارد دلار واردات انجام می‌شود که عمده آن از ترکیه و چین صورت می گیرد.

حجم مصرف پوشاک در کشور عزیزمان ایران ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است/ باید از ت

دبیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما توانستیم در یک شرایط کاملاً نابرابر شرایط برندها را عوض کردن دهیم؛ یادآور شد :سورچرانی برندها با تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصدی انجام می شود و هنگامی که که یک برند به صورت غیرقانونی در کشور فعالیت می‌کنند چیزی نزدیک به ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان تبعات دارد و این به معنای آن است که این برند عوارض گمرکی و مالیات را پرداخت نمی‌کنند. این عنوان موجب زیاد کردن سود آن ها خواهد شد.

قبادی تصریح کرد : برندها به دنبال مزیت سازی هستند و کارها یک سال و نیم اخیر صورت گرفته ما هزینه مانور برندها را زیاد کردن داده است.

در ادامه گفت و گوی خاص خبری گلناز نصراللهی مشاور وزیر صنعت در امور پوشاک با بیان اینکه حداقل ۶۰ تا ۶۵ درصد بازار پوشاک در اختیار تولید کننده داخلی هست، یادآور شد : ما شهریور سال گذشته دستورالعملی را جهت ثبت برند ها صادر کردیم و کلیه واردکنندگان موظفند که نمایندگی های ارزش بلاواسطه باشند و پرداخت حقوق گمرکی آنها بر اساس فهرست قیمت شرکت مادر انجام شود.

وی گفت : ۱۴ برند بر اساس دستورالعمل ها اقدام می کنند ؛ ولی هنوز همه نام و نشان هایی که روی تابلوها وجود دارد بر اساس ضوابط و دستورالعمل ها عمل نکرده اند.

دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد گفت: حجم مصرف پوشاک و اقلام مرتبط با آن همچون کیف، کفش و چرم رقمی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است است.

نصراللهی تصریح کرد: کیفیت تولیدات پوشاک ما بسیار مناسب است و تولید کنندگان ما هم به مد و طراحی توجه داشتند.

در ادامه برنامه گفتگوی خاص خبری شاهرخ جعفری تولید کننده نخ عنوان داشت: تاثیر کالاهای قاچاق بر روی تولید بسیار زیاد است و ما به دستگاه‌های دولتی در این زمینه شکایت داشتیم تا در برابر قاچاق کالا به ایستند و تاثیرات آن را کم کنند.

وی افزود اگر کالاها به صورت قانونی وارد کشور شوند ؛ قطعاً عوارض و شرایط گمرکی دارند و این عنوان موجب می‌شود تا تولید کننده داخلی هم بتوانند بر اساس یک قیمت گذاری مدون (در شرایط رقابتی با شرکت تولیدکننده خارجی) روی پای خود باایستند .

مشاور وزیر صنعت در امور پوشاک در ادامه برنامه با اشاره به اینکه مقاومت هایی در رابطه با بحث واردات و سود بالای آن در خصوص دستورالعمل ها نیز وجود دارند اظهار داشت: اکنون دستورالعمل در روال خود قرار دارد.

در حال حاضر14 برند خود را بر اساس ضوابط تطبیق داده اند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر14 برند خود را بر اساس ضوابط تطبیق داده اند گفت: اکنون ضوابطی داریم که پذیرفته شده است است و باید مورد رعایت قرار بگیرد، تمام نام و نشان های تجاری وارداتی باید بر اساس ضوابط عمل کنند.

حجم مصرف پوشاک در کشور عزیزمان ایران ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است/ باید از ت

نصراللهی با اشاره به اینکه دستورالعمل راهی را طی می کنند که برند ها طبق ضوابط عمل کنند ادامه داد: همگی موظف هستیم تا تولید داخلی را حمایت کنیم لذا حمایت ما بر اساس ضوابط و مقررات است.

مشاوره وزیر صنعت در امور پوشاک تصریح کرد: بر اساس ضوابط نمی توان محدودیت کامل جهت واردات داشت به طوریکه واردات بر اساس ضوابط قانونی باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان علیرغم شرایط سخت باید توان مسابقه با کالاهای خارجی را داشته باشند اظهار داشت: صنعت نساجی اشتغالزایی زیادی دارد به طوری که تولیدات این صنعت جهت کشور ما قابل حصول و توجه وزارت صنعت به این حوزه معطوف شده است است.

نصراللهی با اشاره به اینکه صنعت نساجی از نظر ارزش افزوده جهت ما حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: بازار کشور عزیزمان ایران بازاری ۸۰ میلیونی است ما می توانیم با در دست گرفتن این بازار اشتغال خوبی با ارزش افزوده ایجاد کنیم .

دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد گفت: حجم مصرف پوشاک و اقلام مرتبط با آن همچون کیف، کفش و چرم رقمی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است است.

مشاور وزیر صنعت در امور پوشاک با اشاره به اینکه از همه برندها و واردکنندگان درخواست کرده ایم تا ضوابط خود را بر اساس دستورالعمل منطبق کنند گفت: شرکت حمایت بر روی این مسئله نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه در ساخت در ساخت و سازهای تازه باید ضوابطی گذاشته شود تا فضای بیشتری به تولیدکنندگان داخلی تخصیص داده شده است داده شود گفت: باید به صورت قاطع از تولیدات داخلی حمایت کرد.

قبادی دبیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه کارگروه مد و لباس باید به وظایف خود عمل کنند گفت : دستگاه‌های مختلفی عضو این کارگروه هستند، همه برندها را مورد شناسایی قرار داده ایم و از سوی دیگر، کسانی که بیش از یک فروشگاه دارند را شناسایی کرده ایم .

قبادی با اشاره به حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی ادامه داد: متاسفانه در بعضی از مواقع کالاهای قلابی و خارج از رده به اسم کالای مهم به دست مردم می رسد.

حجم مصرف پوشاک در کشور عزیزمان ایران ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است/ باید از ت

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قانون ساماندهی مد لباس افزود: تمامی فعالیتها و کارها مبتنی بر قانون است لذا قانون قابل اتکا است جهت این قانون آیین نامه اجرایی تدوین و وظایف جهت هر دستگاه مشخص شده است است.

متولی قانون ساماندهی مد و لباس صرفا وزارت ارشاد نیست

وی با اشاره به اینکه قانون ساماندهی مدل لباس وظایف هریک از دستگاه ها را تعیین کرده است خاطرنشان کرد :متولی قانون ساماندهی مد و لباس صرفا وزارت ارشاد نیست.

قانون ساماندهی مد و لباس باید به درستی اجرا شود

قبادی با بیان اینکه قانونگذار به درستی و وظایف را تفکیک کرده است ادامه داد: قانون ساماندهی مد لباس باید به درستی اجرا شود.

وی افزود: کارگروه ساماندهی مد لباس و ظیفه نظارتی را بر عهده دارد لذا با دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران هماهنگی های مورد نیاز صورت گرفته است نظارت قضایی در حال اعمال است.

ابوالقاسم شیرازی مدیر اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک پایتخت کشور عزیزمان ایران در بخش دیگری از این برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه مبارزه با کالاهای قاچاق امری مهم و درست است که باید انجام شود گفت: صرف مبارزه با کالاهای قاچاق ما را به مقصد نهایی نمی رساند بلکه باید از تولیدات داخلی حمایت کرد .

70 درصد تقاضای مشتری به سمت کالای ایرانی است

وی با بیان اینکه بازرسی میدانی نشان می‌دهد ۷۰ درصد تقاضای مشتری به سمت کالاهای ایرانی و ۳۰ درصد به سمت کالاهای خارجی است ادامه داد: باید موانع را از سر راه تولید کنندگان ایرانی برداریم لذا، باید از تولیدکنندگان داخلی به صورت عملی حمایت کرد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: واردات | قانونی | وارداتی | پوشاک | قانون | گفتگوی خاص خبری | برنامه های ویژه | شهریور ماه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *