خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بازبینی دستورالعمل اردوهای دانش آموزی در دستور کار است/ ‌عامل مهم اتفاق هرمزگان

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در دستورالعمل مربوط به برگزاری اردوی های دانش آموزی باید تامل کرد که بازبینی آن در دستور کار قرار دارد. 

بازبینی دستورالعمل اردوهای دانش آموزی در دستور کار است/ ‌عامل مهم اتفاق هرمزگان

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، مدیر کمیسیون عمران مجلس رئیس، مدیر پلیس راه استان فارس، معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش و معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ۱۱ شهریور ماه با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی عنوان واژگونی اتوبوس دانش آموزان استان هرمزگان پرداختند.

بزرگراه در اتفاق واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان نقشی نداشت

مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در ابتدا در پاسخ به پرسش اول مجری برنامه اطراف اتفاق واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی گفت : خواب آلودگی راننده در این اتفاق نقش داشت، و بر اساس نظر کارشناسان اعزامی به محل حادثه، بزرگراه مشکلی نداشت و از نظر خط کشی، علائم و شرایط دیگر اوضاع نرمالی بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مهمترین عوامل ناامنی بزرگراه های کشورمان چیست، اظهار داشت: بخشی از این اتفاق به عوامل انسانی از جمله راننده ها و شرکت های حمل و نقل و مسافری و بخشی دیگر به پلیس، بزرگراه و دیگر عوامل مانند بارندگی و لغزندگی بزرگراه ها و خستگی و خواب آلودگی راننده ها برمی گردد.

بازبینی دستورالعمل اردوهای دانش آموزی در دستور کار است/ ‌عامل مهم اتفاق هرمزگان

سرنشینان ماشین کمربند ایمنی نبسته بودند

تقی زاده تصریح کرد: سرنشینان این ماشین کمربندهای ایمنی را نبسته بودند و فقط راننده کمربند بسته بود که سالم ماند و کوچکترین جراحتی ندید ولی بقیه سرنشینان پرتاب شدند و این عنوان تلفات و جراحات را زیاد کرد.

در ادامه برنامه ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی مصاحبه ضبط شده است اطراف آخرین اوضاع مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی گفت: از 34 بیماری که خوابیدن بودند 21 نفر مرخص شدند و 6 بیمار در شیراز و 7 بیمار در داراب خوابیدن هستند.

وی افزود: همه اعمال جراحی که زیاد ارتوپدی بود انجام شده است است و به جز 2 قطع عضو که در ابتدای اتفاق و در سر صحنه داشتیم مورد خاص دیگری نداریم.

حریرچی اضافه کرد: دو مورد آسیب به مهره های کمری داریم که امیدواریم آسیب جدی عصبی نباشد، مریضی که بسیار بدحال بود در شیراز به درمان، خوب جواب داد.

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در دستورالعمل مربوط به برگزاری اردوی های دانش آموزی باید تامل کرد که بازبینی آن در دستور کار قرار دارد. 

محمد رضا رضایی مدیر کمیسیون عمران مجلس در ادامه برنامه افزود : آیا اردو به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر نیمه شب در بزرگراه باشد؟ فاصله دو استان هرمزگان و فارس به شکلی است که با ذره‌ای تدبیر می‌توانستند دانش‌آموزان را در طول روز که خطر وقوع اتفاق کمتر هست، راهی مقصد کنند.

راننده اتوبوس با تجربه نبود

وی با اشاره به اینکه راننده اتوبوس ۳۲ ساله بود و دائماً رانندگی نمی کرد به طوری که این فرد در هر ماه هفت هشت سفر داشت لذا باید اذعان داشت که راننده با تجربه نبوده است.

رضایی با اشاره به اینکه ایراد به پلیس راه هم برمی گرددة افزود: آیا راننده ای که 5 ساعت رانندگی کرده باید فقط20 دقیقه استراحت کند؟

آیین نامه آموزش و پرورش جهت اعزام دانش آموزان به اردو ایراد دارد

مدیر کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه آیین نامه آموزش و پرورش جهت اعزام دانش آموزان به اردو ایراد دارد، گفت: در کنار خطای آموزش و پرورش، راننده، شرکت حمل و نقل و پلیس راه عامل بزرگراه های دوطرفه هم از دیگر عوامل تاثیر گذار به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه گزینش راننده و ساعت حرکت مناسب نبوده است، عنوان کرد: بزرگراه های دو طرف عاملی جهت خستگی راننده است لذا باید بزرگراه ها را از حالت دو طرفه بیرون آورد، کیفیت بزرگراه ها را باید اصلاح کرد، بزرگراه های مهم از حالت دو طرفه باید خارج شوند.

وی افزود: کمیسیون عمران مجلس گزارش نهایی خود را اطراف عنوان اعلام خواهد کرد تا با دستگاه هایی که قصور داشتند، باید برخورد جدی شود.

بازبینی دستورالعمل اردوهای دانش آموزی در دستور کار است/ ‌عامل مهم اتفاق هرمزگان

مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از برنامه با اشاره به اینکه 900 دوربین در جاده‌های کشور فعال هست، گفت: با زیاد کردن پنج شش برابری جریمه‌های رانندگی شاهد شناسایی و کم کردن تخلفات رانندگی هستیم.

وی با بیان اینکه سامانه هوشمند پایش تردد، سرعت راننده اتوبوس را دائما چک می‌کند و به محض این که راننده از سرعت تجاوز می‌کند هشدار داده می‌شود، افزود:16 نهاد و شرکت از جمله اورژانس، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، صدا و سیما و پزشکی قانونی در کمیسیون ایمنی راه‌های وزارت راه حضور دارند تا به بررسی همه جانبه اتفاق بعد از تشکیل کارگروه بپردازند.

عامل مهم اتفاق خواب آلودگی راننده بود

تقی زاده با بیان اینکه کمیسیون ایمنی راه‌های وزارت راه هر ماه تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: عامل مهم اتفاق فقط خواب آلودگی راننده بوده است.

وی راجع به صلاحیت راننده اتوبوس ادامه داد: راننده از نظر سلامت و خصوصیات رانندگی مسئله نداشت.

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در دستورالعمل مربوط به برگزاری اردوی های دانش آموزی باید تامل کرد که بازبینی آن در دستور کار قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه هر جاده‌ای کارکرد خود را دارد و باید پرسشها ایمنی مربوط به بزرگراه رعایت شود، گفت: همه جاده‌ها ایمن هستند لذا نقاط پر اتفاق در سال‌های گذشته شناسایی و بخشی دیگر برطرف شد و جهت بعضی از نقاط آشکار سازی صورت گرفت.

سرهنگ احمد احمدی مدیر پلیس راه استان فارس طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه خواب ‌آلودگی راننده کاملاً مشهود بوده است گفت: بارها به وسیله مسافرین وسیله نقلیه به راننده تذکر داده شده است بود .

وی افزود : علت اتفاق عامل انسانی است لذا عدم توجه به جلو کاملاً مشهور بود

سرهنگ احمدی با اشاره به اینکه کارکرد وسیله نقلیه 9 سال بود، ادامه دارد: بعد از واژگونی وسیله نقلیه روشن می شود و در نهایت به حرکت خود ادامه می‌دهد.

بازبینی دستورالعمل اردوهای دانش آموزی در دستور کار است/ ‌عامل مهم اتفاق هرمزگان

رئیس پلیس راه استان فارس با اشاره به اینکه راننده تمام مدارک رانندگی مورد نیاز را داشته هست، خاطرنشان کرد: به وسیله دو پلیس راه مدارک رانندگی مورد کنترل قرار گرفته است به طوری که در طول مسیر در چهار مرحله ایست بازرسی صورت گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه حدود یک کیلومتر قبل از پاسگاه پلیس راه از طریق سامانه مورد نظر تخلف راننده مشخص می شود، افزود: راننده یک ساعت قبل از اتفاق شام می خورد و بعد از صرف شام آثارخستگی در راننده مشاهده می‌شود.

تا آخر تابستان برگزاری اردوهای دانش آموزی متوقف شد

مهدی فیض معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دستورالعمل مربوط به برگزاری اردوی های دانش آموزی باید تامل صورت گیرد، گفت: بازبینی این دستور العمل در دستور کار واقع شده است است که تا آخر تابستان برگزاری اردوهای دانش‌آموزی متوقف شده است است و از مهرماه نسخه جدیدی دستورالعمل تصویب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کوتاهی راننده عامل مهم اتفاق بوده هست، افزود: بازبینی در دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش وقت بر و به صورت کارشناسی شده است است.

فیض با اشاره به اینکه در آیین نامه دو راننده جهت اتوبوس در نظر گرفته شده است هست، عنوان کرد: در اردویی که اخیرا رخ داده تمام قواعدی که در بخشنامه مطرح شده است بود، رعایت شده است است.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: کمربند ایمنی | کمیسیون عمران | وسیله نقلیه | وزارت بهداشت | استان فارس | رانندگی | بزرگراه | راننده | برنامه | اتوبوس | آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *