خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فضای مناسبی جهت ایجاد تفاهم اصحاب هنر با روحانیت وجود دارد

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد از آشتی فرهنگی و فعال کردن دیپلماسی فرهنگی به عنوان اولویت‌های این وزارتخانه در دولت آتی یاد کرد.

فضای مناسبی جهت ایجاد تفاهم اصحاب هنر با روحانیت وجود دارد

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی صبحگاه امروز (دوشنبه ۲۳ مرداد) با حضور در فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص برنامه‌های کاری خود توضیحاتی را ارائه کرد.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم ضمن تاکید بر اینکه یکی از فرازونشیب‌ها و به نوعی پاشنه آشیل وزارت فرهنگ، نبود معدل انتظارات هست، گفت: در دستگاه‌ها و مجموعه‌های دیگر انتظارات روشن هست؛ حتی اگر امکانات محدود باشد، ولی در وزارت فرهنگ معدل انتظارات و تفاهم در این خصوص وجود ندارد لذا در صورتی که این مهم برطرف نشود، نمی‌توان شاخص معینی را جهت ارزیابی کارها صورت گرفته تبیین کرد.

وی با بیان اینکه آشتی فرهنگی تصویری است که باید به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شود، اظهار کرد: مسیر تحقق این مهم از طریق گفت: وگو هموار می‌گردد و بر این اساس می‌توان انتظارات حوزه فرهنگ را مشخص کرد.

فضای مناسبی جهت ایجاد تفاهم اصحاب هنر با روحانیت وجود دارد

صالحی ضمن یادآوری کارها صورت گرفته و ارتباطات خویش در حوزه و دانشگاه افزود: با توجه به شناختی که از فضای فرهنگ و هنر و حوزه و روحانیت دارم، می‌توان اذعان کرد هم اکنون فضای مناسبی جهت گفت: وگو و ایجاد تفاهم با اصحاب فرهنگ و هنر و حوزه و روحانیت وجود دارد تا بتوان به آشتی فرهنگی دست یافت.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم ضمن تاکید بر اینکه پروژه آشتی فرهنگی با ایجاد دایره فهم یکسان محقق خواهد شد، ادامه داد: خوشبختانه در این راستا ارتباط موثری طی دهه‌های گذشته با سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی به وسیله اینجانب صورت گرفته است و امیدوارم در صورت اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس، طی ۴ سال آینده شرایط رضایت در حوزه فرهنگ را ایجاد کنیم.

وی اصلاح کسب و کار اصحاب فرهنگ و هنر در جهت اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم دانست و گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر با سرمایه کم شکل می‌گیرد، در حالی که بسیاری از حوزه‌ها جهت فعال شدن نیاز به سرمایه گذاری زیاد دارند.

صالحی فعال کردن دیپلماسی فرهنگی را از دیگر اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ بیان کرد و افزود: کشور عزیزمان ایران در دنیا به فرهنگ و هنرش آشنا می‌شود، لذا در صورت معرفی خوب این حوزه می‌توان شاهد شکوفایی اقتصاد و تضمین امنیت کشور بود.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد از آشتی فرهنگی و فعال کردن دیپلماسی فرهنگی به عنوان اولویت‌های این وزارتخانه در دولت آتی یاد کرد.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم با اشاره به اینکه الهام بخشی فرهنگی در سطح منطقه و دنیا از دیگر اهداف آینده نگری شده است جهت حوزه فرهنگ در دولت دوازدهم هست، افزود: باید یادآور شد که فرهنگ صرفاً منوط به تاریخ گذشته نیست و هنوز هم با پویایی خود ادامه دارد، لذا باید این عنوان در پیگیری امور منطقه‌ای و جهانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به رابطه فرهنگ و حوزه ورزش تصریح کرد: جهت توسعه ورزش در کشور باید کارها مناسبی در جهت ساختن فرهنگ صورت بگیرد، از این رو می‌توان از تمام ظرفیت‌های فرهنگی مانند رسانه‌های مکتوب، تصویری، هنر‌های نمایشی و تجسمی و… استفاده کرد.

صالحی ضمن تاکید بر اینکه برگزاری جلسات مستمر با فراکسیون ورزش شورای اسلامی می‌تواند روش مناسبی جهت انجام کارها در جهت ساختن فرهنگ ایجاد کند، خاطرنشان کرد: در این میان تعامل مناسب حوزه فرهنگ با وزارت ورزش و جوانان می‌تواند باعث سالم سازی محیط‌های ورزشی از لحاظ فرهنگی شود.

تابش: ورزش‌های اصیل در حال فراموشی

در ادامه محمدرضا تابش مدیر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه انتظار جدی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ساختن فرهنگ به منظور توسعه ورزش وجود دارد، گفت: امروزه خیلی از ورزش‌های اصیل مانند کشتی و ورزش زورخانه‌ای در حال فراموشی هستند و این در حالی است که این ورزش‌ها منش پهلوانی و روح آزادگی را در جامعه تقویت می‌کنند، از این رو باید با عوض کردن فضای فرهنگی کشور به سمت تقویت و توسعه ورزش حرکت کنیم.

فاطمه ذوالقدر: ورزش بانوان در وزارت فرهنگ مورد توجه زیاد قرار گیرد

فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه توسعه بُعد فرهنگی ورزش گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای امکانات ورزشی متعددی است که می‌تواند آن‌ها را در اختیار سایر مجموعه‌ها قرار دهد، در این میان انتظار می‌رود ورزش بانوان نیز در وزارتخانه مذکور مورد توجه زیاد قرار بگیرد.

موسوی: وزارت فرهنگ دولت دوازدهم باید با ادوار گذشته وجه تمایز روشنی داشته باشد

سید فرید موسوی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم باید با دوره‌های قبلی خود وجه تمایز مناسبی داشته باشد، از این رو ضرورت دارد آقای صالحی برنامه مناسبی در این راستا تدوین کند.

فضای مناسبی جهت ایجاد تفاهم اصحاب هنر با روحانیت وجود دارد

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت ورزش و جوانان | مجلس شورای اسلامی | کمیسیون فرهنگی | شورای اسلامی | عباس صالحی | روحانیت | فرهنگ | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *