خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فاسدترین کشورهای آسیا کدام کشورها هستند؟

نشریه «فوربز» فهرستی از پنج کشور آسیایی با بیشترین میزان فساد مالی را منتشر کرد.

فاسدترین کشورهای آسیا کدام کشورها هستند؟

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از نشریه فوربز؛ شرکت شفافیت بین‌الملل تحقیقات گسترده‌ای در میان کشورهای آسیایی انجام داد تا آنها را از لحاظ شاخص فساد مالی ارزیابی کند. این تحقیقات طیف گسترده‌ای از کشورهای آسیایی و حوزه پاسفیک را در بر می‌گیرد و از فساد مدیر جمهور سابق کره جنوبی تا ماجرای رسوایی شرکت توسعه مالزی را در خود جای داده است.

سازمان شفافیت بین‌الملل عملکرد مالی کشورهای آسیایی را در 18 ماه اخیر مورد بررسی قرار داده و دریافته است کمتر کشور آسیایی را می‌توان یافت که در آن فساد مالی وجود نداشته باشد. مسئله مهم در این کشورها پرداخت رشوه است بطوریکه از هر 4 آسیایی، یک نفر در وقت استفاده از خدمات عمومی مجبور به پرداخت رشوه می‌شود.

فاسدترین کشورهای آسیا کدام کشورها هستند؟

در بعضی کشورهای آسیایی، فساد اداری و مالی بیش از دیگر مناطق قاره کهن ریشه دوانده و صدرنشین فاسدترین کشورهای آسیا شده‌اند. این کشورها عبارتند از:

1. هند:

میزان پرداخت رشوه در هند 69 درصد هست. در پنج مورد از شش بخش خدمات عمومی هند مشمول بر مدارس، بیمارستان‌ها، مراکز ارائه مدارک شناسایی، دفاتر پلیس و خدمات کاربردی، بیش از نیمی از مراجعه‌کنندگان به این مراکز مجبور به پرداخت رشوه می‌شوند. «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند، مبازه گسترده‌ای را با فساد مالی این کشور شروع کرده‌ است و 53 درصد از مردم هند معتقدند تلاش‌های وی نسبتا خوب و یا خیلی خوب بوده است.

2. ویتنام:

نشریه «فوربز» فهرستی از پنج کشور آسیایی با بیشترین میزان فساد مالی را منتشر کرد.

فساد در ویتنام نهادینه شده است و میزان پرداخت رشوه به 65 درصد رسیده هست. در میان کشورهای مورد مطالعه قرار گرفته شده، فقط مردم ویتنام و مالزی بودند که در نظرسنجی‌ها اعلام کردند نظر منفی راجع به اوضاع کشورشان دارند. 60 درصد از مردم ویتنام معتقدند عملکرد دولت در مبارزه با فساد ضعیف بوده است.

3. تایلند:

میزان پرداخت رشوه در تایلند 41 درصد هست. در این کشور مبارزه علیه فساد در تمام سطوح از جمله دولتی و نظامی به اجرا درآمد. مردم تایلند نیز نسبت به موفقیت دولت در این راه خوشبین هستند و در نظرسنجی‌ها، 72 درصد نسبت به مبارزه علیه فساد مالی در تایلند نظر مثبتی داشتند.

4. پاکستان:

میزان پرداخت رشوه در پاکستان 40 درصد هست. سه چهارم از پرسش‌شوندگان در نظرسنجی‌ها راجع به این کشور معتقدند همه و یا زیاد پلیس‌های پاکستان فاسد هستند. از هر 10 نفری که در پاکستان با پلیس و یا قاضی فاسد مواجه می‌شود، 7 نفر در نهایت مجبور به پرداخت رشوه شده‌اند. مردم پاکستان هیچ احساس مثبتی نسبت به عوض کردن روند موجود ندارند و فقط یک سوم از پرسش‌شوندگان هنوز به عوض کردن شرایط خوشبین هستند.

5. میانمار:

فاسدترین کشورهای آسیا کدام کشورها هستند؟

میزان پرداخت رشوه در میانمار 40 درصد اعلام شده است هست. میانمار در سال 2013، قانونی جهت مبارزه با فساد تصویب کرد؛ ولی هنوز حدود نیمی از پرسش‌شوندگان در نظرسنجی‌ها معتقدند زیاد نیروهای پلیس در این کشور فاسد هستند. در این میان 40 درصد معتقدند دستگاه قضائی میانمار نیز فاسد است.

انتهای پیام/

فهرست فاسدترین کشورهای آسیا منتشر شد

واژه های کلیدی: پرداخت رشوه | بین الملل | پاکستان | میانمار | ویتنام | تایلند | پاکستان | میانمار | کشورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *