خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عملیاتی تروریستی که به فوت حقارت‌آمیز تکفیری‌ها منجر شد! ، عملیات‎های مقت

نیروهای سوری طی ساعات گذشته موفق شدند چندین منطقه راهبردی از حومه شرقی حمص را به‌تسلط خود درآورند.

عملیاتی تروریستی که به فوت حقارت‌آمیز تکفیری‌ها منجر شد! ، عملیات‎های مقت

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، نیروهای سوری طی ساعات گذشته موفق شدند چندین منطقه راهبردی از حومه شرقی حمص را به تسلط خود درآورند.
*آزادسازی چهار نقطه راهبردی در نزدیکی شهر شرقی حمص

عبارات مهم : تروریست های جبهه النصره – تروریست های داعش


منابع نظامی اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه با همکاری رزمندگان مقاومت توانستند چهار نقطه از غرب منطقه «محمیه التلیله» در شرق تدمر را که در فاصله 18 کیلومتری حومه شرقی حمص قرار دارد، به تسلط خود درآورند.
به نقل از اعلام الحربی؛ هم چنین نیروهای سوری موفق شدند نقطه 968 در شمال غرب روستای «ضبعه الملیحه» و نقاط 876 و 881 در غرب «المشیرفه الجنوبیه» را که در فاصله دو کیلومتری حومه شرقی حمص واقع هستند، از شر تروریست ها پاکسازی کنند.
*هلاکت تحقیرآمیز تروریست ها در در عملیات «مرگ بدون تحقیر»


اما در درگیری های میان تروریست های مسلح در شهرک «الیادوده» از حومه درعا، یکی از سرکردگان ارشد تروریست های جیش الحر با نام مالک حسن مسالمه، در نبردی که تکفیری ها آن را فوت بدون تحقیر نامیده بودند به هلاکت رسید.
لازم به ذکر است که گروه های تروریستی عملیات «مرگ بدون تحقیر» را جهت حمله به مواضع ارتش سوریه در محله المنشیه شهر درعا راه اندازی کرده بودند که در نهایت به درگیری های داخلی میان گروه های تکفیری منجر شد.
منابع وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که درگیری های گسترده در شهر الطبقه حومه غربی رقه هم چنان ادامه دارد و اخباری که از تخلیه شهر از عنصرهای داعش حکایت می کنند، صحت ندارد.
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت هجوم تروریست های داعش را به سلسله کوه های الشومریه در نزدیکی شهر شرقی حمص را خنثی کردند. تروریست ها قصد داشتند به سمت مواضعی که شب گذشته در آن شکست خورده بودند حمله کرده و پیشروی هایی را به دست آورند که در نهایت ناکام ماندند.
نیروهای ارتش سوریه و یگان های مقاومت طی درگیری های گسترده با عنصرهای داعش و وارد کردن تلفات اوج به تروریست ها، پیش روی های قابل ملاحظه ای را در محور المقابر به سمت پاسگاه مخفی الجمهوری در محور جنوبی شهر دیرالزور صورت دادند.
*تثبیت تسلط نیروهای سوری بر چندین نقطه از حومه شرقی حمص


وزارت دفاع سوریه دربیانیه ای اعلام کرد که یکی از یگان های مسلح ارتش با همکاری رزمندگان مقاومت ضمن پیشروی در نزدیکی شهر شرقی حمص، تسلط خود را بر روستاهای «التدمرية، الخليلية، المهشم، کوه های الشومرية وتعدادی از تپه های اطراف آن» تثبیت کردند و ضمن به هلاکت رساندن شماری از تروریست های داعش، بخشی از تجهیزات متعلق به تکفیری ها را منهدم کردند.
ساختمان بمب گذاری ماشین تروریست های جبهه النصره در روستای دیرفول حومه شمالی حمص نشانه قرار گرفت. به علاوه دو خودروی بمب گذاری شده است منهدم شده است و تعدادی از عنصرهای تکفیری به هلاکت رسیدند.
ارتش سوریه خودروی زرهی «BMB« عنصرهای داعش را در منطقه سریه جنید از توابع جنوب غربی لواء التامین شهر دیرالزور نشانه قرار داد که در این حمله سرنشینان زره پوش تروریست ها هلاکت یافتند.
ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت طی درگیری با تکفیری های داعش و تکمیل عملیات نظامی در نزدیکی شهر شرقی حمص توانستند سلسله کوه های الشومریه را به عمق 9 کیلومتر و عرض 13 کیلومتر به تسلط خود درآورند.
هم اکنون علاوه بر تحولات میدانی جاری در بحران سوریه که غالبا به نفع محور مقاومت در جریان هست، تحولات سیاسی نیز با وجود کارشکنی گروه های معارض مسلح، به مسئله آخر تنش در بعضی مناطق این کشور منتهی شده است است.

با آخر یافتن نشست آستانه چهار، بر عنوان ایجاد مناطق امن و بدون تنش در چهار منطقه ادلب، حومه شمالی حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه توافق شد.

توافقی که نماینده سوریه از آن به جهشی بزرگ تعبیر کرد؛ البته نباید از یاد برد که هم اکنون تروریست ها علاوه بر شکست های پی درپی در نبردهای میدانی، با چالش دیگری نیز در نقاط متفاوت مواجهند. این چالش گسترده، اوج گرفتن اختلافات و درگیری هایی است که میان گروه های تکفیری در نواحی گوناگون و به خاص غوطه شرقی دمشق در جریان هست.
گزارش از: وحید امیدی موحد
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تروریست های جبهه النصره | تروریست های داعش | عملیات نظامی | تروریست ها | تروریستی | سوریه | نزدیکی | داعش

عملیاتی تروریستی که به فوت حقارت‌آمیز تکفیری‌ها منجر شد! ، عملیات‎های مقت

عملیاتی تروریستی که به فوت حقارت‌آمیز تکفیری‌ها منجر شد! ، عملیات‎های مقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *