خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عربستان پایگاه سیاستهای استعماری و نظامی آمریکاست

کارشناس پرسشها منطقه گفت: عربستان پایگاه سیاست‌های استعماری و نظامی آمریکاست و این مسأله منافع کشورهای خلیج فارس را به خطر انداخته است.

عربستان پایگاه سیاستهای استعماری و نظامی آمریکاست

حسین کنعانی‌مقدم کارشناس پرسشها غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، با بیان اینکه عربستان و همپیمانانش با طرح پیش‌شرط جهت قطر مشخصا استقلال، تمامیت ارضی این کشور را نشانه قرار دادند، اظهارداشت: اگر دوحه به این خواسته‌ها پاسخ مثبت دهد، دیگر کشوری به نام قطر در جغرافیای سیاسی وجود نخواهد داشت و عملا مستعمره عربستان خواهد شد.

کارشناس پرسشها سیاسی با بیان اینکه مردم قطر قطعا نمی‌خواهند تحت سیطره عربستان و سیاست‌هایش قرار بگیرند، افزود: قطر امتیازتی دارد که سعودی‌ها فاقد آن هستند، جهت نمونه قطر یکی از کشورهای ثروتنمد دنیا است که بالاترین سرانه تولید ناخالص ملی را دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این قطر در موقعیت جغرافیایی_ سیاسی بسیار خوبی در خلیج فارس واقع شده است است که دارای منابع گاز، نفت و امکانات تجاری بسیار وسیعی در دنیاست و سرمایه‌گذری‌های زیادی را انجام داده و دارای نفوذ در منطقه است.

عربستان پایگاه سیاستهای استعماری و نظامی آمریکاست

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه سعودی‌ها مشکلاتی در بحث تروریسم و گروههای افراطی وهابیت دارند که قطر‌ها ندارند، تاکید کرد: دوحه حاضر نیست منافع خود را از دست دهد.

کاشناس پرسشها غرب آسیا با اشاره به اینکه دوحه نمی‌خواهد روابطش با پایتخت کشور عزیزمان ایران را از دست دهد. آیا که می‌داند مناسبات در منطقه خلیج فارس بدون حضور کشور عزیزمان ایران معنا و مفهمومی ندارد،‌ عنوان کرد: عربستان عملا پایگاهی جهت سیاستهای استعماری و نظامی آمریکا است که این عنوان منافع کشورهای عربی در خلیج فارس را به خطر انداخته هست، به همین علت پیش‌بینی می‌شد قطر غیر از موافقت با چندینه شرط مشروط، به خواسته‌های عربستان و همپیمانانش دست رد زند.

انتهای پیام/

دوحه حاضر نیست منافع خود را در قبال خواسته‌های عربستان از دست بدهد

واژه های کلیدی: کشورهای عربی | عربستان | سیاسی | سیاست | ایران | کنعانی مقدم | قطر | عربستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *