خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تلاش می‌کنیم مرز خسروی جهت اربعین بازگشایی شود ، عراق با لغو ویزا موافقت نکرد

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: لغو روادید خواست جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هست؛ ولی طرف عراقی موافق آن نیست.

تلاش می‌کنیم مرز خسروی جهت اربعین بازگشایی شود ، عراق با لغو ویزا موافقت نکرد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، حسین ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین در برنامه گفت و گوی خاص خبری با بیان اینکه اعزام ۱۰۰ هزار نفری وقت زیادی جهت آموزش می‌خواهد؛ اظهار داشت: سال گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جهت برگشت از مراسم اربعین را ثبت کردیم، ساختار هدایت مراسم اربعین از پیچیدگی خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ نهاد لشکری و کشوری در مراسم اربعین نقش دارند؛ افزود: بعد از مراسم سال گذشته اربعین، برنامه ریزی جهت امسال شروع شد و این مراسم به اندازه یک انتخابات از اهمیت برخوردار است.

رییس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: کمیته‌ها و ستاد‌های اربعین جهت برطرف پرسشها برنامه ریزی کردند و با تشکیل یک شورای راهبردی جهت حل پرسشها گام برداشتیم.

تلاش می‌کنیم مرز خسروی جهت اربعین بازگشایی شود ، عراق با لغو ویزا موافقت نکرد

وی با بیان اینکه نظم و امنیت در اربعین مهم هست؛ گفت: مردم محوری و مدیریت انتظارات از مباحث مهم است و باید در این زمینه کارها مورد نیاز انجام شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: ما امسال تلاش زیادی جهت اضافه کردن مرز خسروی جهت مراسم اربعین داشتیم، ما جلسه گذاشتیم و طرف عراقی هم قبول کرد و نهایتا این بخش می‌تواند به کم کردن ازدحام گذرگاه‌های دیگر همچون مهران کمک کند، کردستان، کرمانشاه و اردبیل قرار است از مرز خسروی حرکت کنند تا تراکم جمعیت از مرز مهران کم شود.

وی گفت: استان‌های جنوبی و شرقی از مرز شلمچه اعزام شدند و این مرز‌ها معطلی و مسئله ندارند.

رییس ستاد مرکزی اربعین راجع به ساز و کار ویزای اربعین گفت: ۳۰۰ هزار نفر جهت ویزای اربعین اقدام کردند و برآوردمان این است که این میزان زیاد کردن یابد، خواهش مان از مردم این است که سریعتر جهت ویزا اقدام کنند. در سفرم به عراق عنوان ویزا را با طرف عراقی مطرح و حل کردیم.

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: لغو روادید خواست جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هست؛ ولی طرف عراقی موافق آن نیست.

ذوالفقاری با اشاره به نحوه عضویت از طریق سامانه سما تاکید کرد: ما دو روز مانده به اربعین صدور ویزا خواهیم داشت و غیر از ۴ نقطه‌ای که صدور ویزا می‌کنند ۱۲ دفتر هم جهت صدور ویزا اضافه شده است اند.

وی راجع به سفر غیر مجاز به اربعین گفت: سال گذشته در بعضی از مقاطع با ازدحامی در نقطه صفر مرزی مواجه شدیم. ما دو مرحله تا حد نخست وزیری عراق تلاش کردیم تا ازدحام را مدیریت کنیم و طرف عراقی هم همکاری کرد.

ذوالفقاری تاکید کرد: ناجا طرحی را جهت اعمال مدیریت و قانون افراد غیر مجاز دارد، اگر افراد بخواهند غیر مجاز وارد عراق شوند طرف عراقی مرز را خواهد بست.

رییس ستاد مرکزی اربعین راجع به مبلغ ویزا و ساز و کار لغو روادید گفت: لغو روادید خواست جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هست؛ ولی طرف عراقی موافق این عنوان نیست. مبلغ روادید ۴۰ دلار است و با هماهنگی بانک مرکزی نیاز نیست دلار بخرند بلکه دفاتر مبلغ ریالی را دریافت می‌کنند. تعدادی دستگاه‌ خودپرداز در مرز‌ها مستقر کردیم، ولی کافی نیست.

وی راجع به امنیت مرز‌های کشور عزیزمان ایران و عراق گفت: امنیت داخل مرز با جمهوری اسلامی است و نیرو‌های مسلح در این زمینه کمک می‌کنند و کمیته‌ای در این زمینه فعال است.

سردار محمد بابایی مدیر پلیس امنیت ناجا در ادامه برنامه گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه کمیته امنیت بیش از ۹ ماه است که به طور فعّال جلسات خود را برگزار می‌کند، گفت: شرایط را جهت برطرف اشتباهات فراهم کرده ایم لذا خواستار همکاری مورد نیاز با پلیس هستیم به گونه‌ای که امیدواریم آنها به توصیه‌های پلیس توجه مورد نیاز را داشته باشند تا بتوانیم پرسشها کمتری را داشته باشیم.

تلاش می‌کنیم مرز خسروی جهت اربعین بازگشایی شود ، عراق با لغو ویزا موافقت نکرد

وی با اشاره به اینکه داشتن گذرنامه و اخذ ویزا به طور جدی جهت تشرف به مراسم اربعین امسال مورد نیاز هست، افزود: با اقدام به موقع پلیس مانع از ورود ویزای جعلی به بازار شديم ، مردم توجه داشته باشند که بايد از مراکز رسمی جهت تهیه ویزا اقدام کنند.

سردار بابایی خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس راهور تمام امکانات مورد نیاز را در مسیرهای تردد به مهران و شلمچه تدارک دیده است به طوری که محدودیت پارکینگ نیز برطرف شده است است.

ذوالفقاری در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه در ایام اربعین ۵۰ هزار نفر در مرز جهت خدمات رایگان فعالیت می کنند، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد نذور مردم به وسیله موکب های ایرانی و عراقی توزیع می شود.

رییس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه مردم باید از مرزهای تعیین شده است تردد داشته باشند و در هنگام سفر مدیریت مورد نیاز را به عمل آورند، گفت: در حوزه زیرساخت کارهای بزرگ صورت گرفته است ولی جهت سنوات آینده کارهای باقی مانده همواره وجود دارد در این سفر مردم تفاوت ها را مشاهده خواهند کرد.

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: لغو روادید خواست جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هست؛ ولی طرف عراقی موافق آن نیست.

وی با اشاره به بیمه مسافران گفت: ستاد مرکزی اربعین کارش قیمت گذاری نیست ، جهت ایام اربعین جلسات متعددی برگزار شده است به طوری که از دوستان هلال احمر در این ایام در خواست سوبسید شده است هست، در عراق هزینه درمان سرپایی خیلی بالاست و این جهت مردم مسئله ایجاد می کنند.

ذوالفقاری در خصوص بحث حمل و نقل مسافران افزود: اتوبوس یک سر پر و یک سر خالی برمی‌گردد دیروز و امروز از مسئولان وزارت راه و شرکت حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده درخواست کرده ایم که با انجمن اتوبوسران ها جلسه برگزار کنند تا قیمت ها منطقی باشد.

حسن پلارک مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه تعداد موکب های امسال به ۱۶۰۰ ارتقا یافته هست، اظهار داشت: این موکب ها ظرفیت یک میلیون و پانصد هزار نفر خواب را فراهم خواهند کرد .

وی با اشاره به اینکه میزبان مهم در بخش اربعین مردم عراق هست، بیان کرد: امسال با برنامه ریزی ستاد مرکزی اربعین رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی را در بحث اسکان خواهیم داشت.

تلاش می‌کنیم مرز خسروی جهت اربعین بازگشایی شود ، عراق با لغو ویزا موافقت نکرد

پلارک با اشاره به اینکه بازدهی خدمت رسانی به زائران از 5 صفر تا 25 صفرخواهد بود، گفت: ۵۰ درصد موکب ها خدماتشان را در داخل خاک کشور عزیزمان ایران انجام می دهند به طوری که آنها آموزش‌های مورد نیاز را فرا گرفتند.

وی افزود: موکب ها سال گذشته در خصوص پذیرش زائران عراقی دچار مسئله بودند ولی امسال باید به صورت عمومی به زائران خدمت رسانی صورت گیرد، مردم می‌توانند به موکب های مجوزدار و پروانه دار کمک‌های محلی خود را تحویل دهند.

انتهای پیام/

بررسی پرسشها مراسم اربعین در گفتگوی خاص خبری

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | مدیریت | برنامه | مرکزی | امنیت | زائران | اربعین | گفتگو ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *