خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

قدرت دفاعی و مقبولیت امروز کشور عزیزمان ایران در دنیا بی‌سابقه است / عراقچی

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه تأکید کرد: کشور عزیزمان ایران در هیچ دوره‌ای به این اندازه از حمایت و مقبولیت بین‌المللی برخوردار نبوده است.

قدرت دفاعی و مقبولیت امروز کشور عزیزمان ایران در دنیا بی‌سابقه است / عراقچی

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان که عصر روز گذشته به میزبانی سالن همایش‌های صدا و سیما در هشتمین جشنواره تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور سخن می‌گفت، با ابراز اندوه و تاسف از وقوع زلزله در کرمانشاه و درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان در این سانحه به پیروزی محور مقاومت و نابودی داعش اشاره کرد و در ادامه پیروزی‌های فرزندان این سرزمین در برابر خبیث‌ترین گروه‌های تکفیری در بخش مهمی از منطقه خاورمیانه را تبریک گفت.

تأثیرگذاری بی سابقه کشور عزیزمان ایران در منطقه

عراقچی با بیان اینکه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در اوج اقتدار در منطقه به‌سر می‌برد، این عنوان را مورد اذعان صاحبان فکر، قلم و اندیشه خواند و افزود: در هفته‌های گذشته به این مهم به وسیله مقام معظم رهبری نیز اشاره شده است بود. به گفته عراقچی، کشور عزیزمان ایران هیچ‌گاه در طول تاریخ چه بعد از انقلاب و چه حتی پیش از انقلاب به این میزان از قدرت، اقتدار و تاثیرگذاری در منطقه نرسیده بود.

او در ادامه به توانمندی‌های دفاعی کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه توانمندی‌های دفاعی، ثبات و امنیت داخلی در کشور عزیزمان ایران هیچ گاه به این اندازه نیرومند نبوده هست، تاکید کرد: این پرسشها در منطقه پرآشوبی که در آن قرار داریم، قابل اهمیت و مورد تحسین جامعه بین‌الملل است.

قدرت دفاعی و مقبولیت امروز کشور عزیزمان ایران در دنیا بی‌سابقه است / عراقچی

افزایش محبوبیت کشور عزیزمان ایران در سطح جهان

معاون امور حقوقی وزارت خارجه در ادامه به بی‌سابقه بودن محبوبیت کشور عزیزمان ایران در جوامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: آمریکا هیچ گاه به این اندازه در برابر کشور عزیزمان ایران در انزوا قرار نگرفته بود. در حالی که مدیر جمهور آن کشور تلاش می‌کند تا توافقی را که با کشور عزیزمان ایران صورت گرفته بر هم بزند و به گفته خودش این توافق بدترین و ننگین‌ترین توافق هست؛ تمامی جوامع یکپارچه و یک‌صدا علیه مدیر جمهوری آمریکا و در حمایت از کشور عزیزمان ایران و برجام ایستادند. بنابراین جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در هیچ دوره‌ای به این اندازه از حمایت و مقبولیت بین‌المللی برخوردار نبوده است.

سیدعباس عراقچی ریشه این توانمندی‌ها را اتکا به قدرت داخلی و مردم بیان کرد و افزود: یک کشور هنگامی که به اقتدار می‌رسد که قدرت آن برخاسته از درون آن و با تکیه بر مردم‌اش بوده باشد، بنابراین در این صورت است که قدرت پایدار می ماند. جهت کشور عزیزمان ایران نیز حفظ توانمندی‌های داخلی تضمین کننده پایداری قدرت است.

معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران در حوزه دفاعی متکی به توانمدی‌های نیروهای مسلح هست، گفت: ابزارهای دفاعی کشور عزیزمان ایران باعث شده است تا دشمن های حتی از فکر تهاجم به کشور عزیزمان ایران هم منصرف شوند و مطمئن باشید که این صحبت من یک شعار نیست.

عراقچی تصریح کرد: به عنوان عضوی که سال‌ها در تیم مذاکره کننده هسته‌ای حضور داشتم شهادت می‌دهم اگر توانمندی دفاعی و موشکی کشور عزیزمان ایران نبود، دشمن حتما مذاکره نمی‌کرد و از طریق نظامی، توانمندی هسته‌ای کشور را مورد حمله قرار می‌داد. چه دلیلی دارد هنگامی که نگرانی از قدرت دفاعی کشور عزیزمان ایران ندارند بیایند پای میز مذاکره و امتیاز بدهند.

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه تأکید کرد: کشور عزیزمان ایران در هیچ دوره‌ای به این اندازه از حمایت و مقبولیت بین‌المللی برخوردار نبوده است.

این عضو ارشد مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه توانمندی دفاعی اجازه می‌دهد تا مذاکره کنندگان با قدرت پشت میز مذاکره بنشینند، اظهار کرد: اگر توان و مقاومت مردم در برابر تحریم‌های هسته‌ای نبود، نمی توانستیم به موفقیتی در مذاکرات برسیم و اگر می‌دیدند که با ادامه تحریم‌ها کشور عزیزمان ایران تسلیم می‌شود، حتما روند غلط تحریم را ادامه می‌دادند.

عراقچی در ادامه به توانمندی کشور عزیزمان ایران و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ثبات، اقتدار داخلی و قدرت دفاعی و علمی همه از مواردی است که باعث موفقیت کشوری جهت به‌دست آوردن منافعش در سطح بین‌المللی می‌شود.

توانمندی‌های ملی، قدرت و توان هر مذاکره‌کننده‌ای است

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: دیپلماسی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن اشاره کرد. دیپلماسی راه کم خطرتر و کم هزینه‌تر جهت رسیدن به اهداف یک کشور هست، بنابراین معمولا تا هنگامی که این راه وجود دارد، جوامع به راه‌های دیگر تمایلی ندارند. البته به غیر از مواردی از جمله عنوان تروریسم و داعش که اساسا دیپلماسی در آن موضوعیت ندارد و البته دیپلماسی باید متکی به توانمندی داخلی باشد. آنچه به دیپلمات در پشت میز مذاکره توان و قدرت مذاکره می دهد (غیر از مهارت‌های فردی) توانمندی ملی است که دیپلمات با اتکا به آن مذاکره می‌کند. یک وقت آن توانمندی سیاسی است و یک موقع هم دفاعی، رسانه‌ای، علمی یا اقتصادی.

او در ادامه بیان کرد: اگر شرکتی هرچقدر توانمند نتواند تولیدات خود را در بازار به فروش رساند و آن را تبدیل به ثروت کند هر چقدر هم تولید داشته باشد موفق نیست، بنابراین نیاز به یک بازاریاب جهت تبدیل قدرت به ثروت دارد که دیپلمات این کار را انجام می دهد.

انتظارات از برجام برآورده شد

عراقچی به لزوم زیاد کردن توانمندی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه ضعف‌هایی در این زمینه وجود دارد، گفت: باید این نقطه‌ضعف را از بین ببریم.

عبارات مهم : وزارت امور خارجه – وزیر امور خارجه
معاون حقوقی وزیر امور خارجه با اشاره به مهیا شدن شرایط خوب جهت کشورمان در پسابرجام، ادامه داد: البته آمریکایی‌ها بدعهدی‌هایی دارند ولی در کل مسئله تحریم نداریم و باید از فرصت‌های به‌دست آمده استفاده مورد نیاز را ببریم.

معاون امور بین‌الملل وزارت خارجه کشورمان با اشاره به لغو تحریم‌های نفتی، هوایی و کشتیرانی در مورد فروش نفت ایران، گفت: در حال حاضر فروش نفت کشور عزیزمان ایران به سطح قبل از تحریم‌ها بازگشته است و پول نفت از مسیر بانکی در اختیارمان قرار می‌گیرد. او با اشاره به انعقاد قرارداد با توتال و خرید هواپیما از شرکت‌های بزرگ گفت: بعضی انتقادات نیز در این‌باره وجود دارد که در واقع زیاد یک اختلاف نظر است.

قدرت دفاعی و مقبولیت امروز کشور عزیزمان ایران در دنیا بی‌سابقه است / عراقچی

عراقچی با بیان اینکه انتظارات از برجام برآورده شده است هست، گفت: باید با عنایت به اقتصاد مقاومتی از فرصت‌های طلایی به‌وجود آمده استفاده کرد تا بتوانیم به لحاظ اقتصادی نیز توانمند شویم.

او با بیان اینکه روحیه بسیجی، تلاش و نتیجه کار را مضاعف می‌کند، این راه را مسیر سریع‌تری جهت رسیدن به نشانه بیان کرد و با تقدیر از کارآفرینان کشور گفت: اتکا مذاکره کنندگان به وجود افرادی همچون کارآفرینان و تلاش‌گران در جهت توسعه اقتصادی کشور هست، موضوعی که باعث می‌شود تا با قدرت از مواضع‌مان در عرصه‌های بین‌الملی دفاع کنیم.

تشکیل معاونت اقتصادی جهت تسهیل کار فعالان اقتصادی در وزارت امور خارجه

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه در ادامه در مورد آخرین کارها این وزارتخانه راجع به برطرف پرسشها فعالان اقتصادی در سطح بین‌المللی نیز گفت: اخیرا معاونت اقتصادی به ساختار این وزارتخانه اضافه شده است هست. او با بیان اینکه پیش‌تر سه معاونت منطقه‌ای وزارت امور خارجه مشمول بر معاونت اروپا و آمریکا ، معاونت عربی – آفریقایی و معاونت آسیایی و اقیانوسیه بود که این ها تبدیل به معاونت سیاسی و اقتصادی شده است هست، گفت: یک معاونت اقتصادی هم در وزارت امور خارجه خواهیم داشت که ماموریت آن کمک به اقتصاد کشور، تسهیلات تبادلات اقتصادی کشور و ارائه خدمات به فعالان اقتصادی در عرصه بازرگانی، سرمایه‌گذاری و تولید خواهد بود.

عراقچی در آخر به ماموریت‌های کلان این معاونت اشاره کرد و گفت: ماموریت این معاونت تسهیل صادرات غیرنفتی، تسهیل در انتقال دانش فنی به کشور و تسهیل جهت ارائه خدمات فنی – مهندسی و اشتغال در خارج از کشور است.

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه تأکید کرد: کشور عزیزمان ایران در هیچ دوره‌ای به این اندازه از حمایت و مقبولیت بین‌المللی برخوردار نبوده است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | وزیر امور خارجه | سید عباس عراقچی | وزارت خارجه | لغو تحریم | تسهیلات | اقتصادی | ایران | مذاکره | عراقچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *