خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مسئله موشکی ما مهمترین ابزار بازدارندگی ماست ، عدم تصویر العمل ما نسبت به ترامپ موجب تند شدن کارها او خواهد شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : صحبت ترامپ با عرف دیپلماتیک و عرف صحبت های همه روسای دنیا متفاوت بود .

مسئله موشکی ما مهمترین ابزار بازدارندگی ماست ، عدم تصویر العمل ما نسبت به ترامپ موجب تند شدن کارها او خواهد شد

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ۲۹ شهریور ماه با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی سیاست های تازه آمریکا ضد کشور عزیزمان ایران پرداخت.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی شرکت ملل گفت :سخنرانی ترامپ با عرف دیپلماتیک و عرف سخنرانیهای همه روسای دنیا متفاوت بود لذا از یک جهت جنبه توهین و بی ادبی داشت و از جهت دیگر جاهلانه ، ناآگاهانه، غیرمسئولانه و یاغی گرایانه نسبت به ملت ما و سایر ملت‌های دیگر واکنش‌ها داشت و نسبت به جایگاهی که در آن قرار داشت جاهلانه عمل کرد .

رضایی خاطرنشان کرد: شرکت ملل منشور و اصولی دارد که حاکی از صلح طلبی و آخر دادن به جنگ ها است ، ترامپ با زبان ترساندن و زور صحبت کرد و به صراحت در امور عموم کشورها مداخله کرد.

مسئله موشکی ما مهمترین ابزار بازدارندگی ماست ، عدم تصویر العمل ما نسبت به ترامپ موجب تند شدن کارها او خواهد شد

ترامپ همانند حیوان وحشی که از قفس آزاد شده است صحبت کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در جايي که منشور و اصولش برقراري صلح است با تهديد و توهين همانند حيوان وحشي که از قفس آزاد شده است صحبت کرد گفت: شرکت ملل درست شد تا کشورها اختلافاتشان را از طریق دیپلماسی حل کنند ولی شاهد هستیم که تناقضات زیادی در صحبت های ترامپ وجود داشت ، ایشان وانمود می‌کرد که به نفع مردم کشور عزیزمان ایران می‌خواهد صحبت کنند ولی یک سال نشده یکسری تحریم‌ها علیه شهروندان و ملت ما برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ از عدم دموکراسی در کشور عزیزمان ایران صحبت می‌کرد گفت: ترامپ قوانین نژادپرستی را وضع کرد، به طوری که محدودیت نژادی به وجود آورد و از عربستان و اسرائیل در سرکوب مردم فلسطین و یمن استفاده کرد.

رضایی با اشاره به اینکه تصویر العمل ها نسبت به صحبت های ترامپ در شبکه های متفاوت بسیار وسیع بود اظهار داشت : توصیه جالب صحبت ترامپ این است که ایشان صحبت از این می کرد که دولت آمریکا با داعش مبارزه می کنند این در حالی است که خود ترامپ در وقت تبلیغات ریاست جمهوری به کلینتون گفته بود که دولت آمریکا داعش را به وجود آورده است لذا دفاع آمریکا در مقابله با تروریسم و متهم کردن کشوری مانند کشور عزیزمان ایران به هیچ وجه در صورت ترامپ واقعیت ندارد.

ترامپ هر چه زیاد حرف بزند حقانیت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران زیاد روشن می شود

وی با اشاره به اینکه آمریکا با مصیبت مواجه شده است و هر چه زیاد ترامپ حرف بزند حقانیت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران زیاد روشن می‌شود اظهار داشت: بسیاری از واقعیت‌های دولت آمریکا که اجازه علنی شدن آن را نمی‌دادند اکنون از طریق ترامپ افشاگری می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : صحبت ترامپ با عرف دیپلماتیک و عرف صحبت های همه روسای دنیا متفاوت بود .

رضایی با اشاره به اینکه روز به روز آمریکا بدنام تر می شود بیان کرد: ترامپ مرتب می گوید نسبت به برجام تصمیم گرفته است ولی به نظر می‌رسد ایشان می‌خواهند ۲۳ مهر ماه توقف تحریم های ثانویه را امضا کند لذا ایشان احتمالاً یا توقف تحریم ها را امضا می کنند و به کنگره می‌گوید که کشور عزیزمان ایران برجام را نقض کرده و کنگره دو ماه وقت دارند که گزارش مدیر جمهور و مطالعه کنند و مصوبه بگذارد یا این که ترامپ تحریم های ثانویه را امضا نکنند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: کار دیگر ترامپ این است که ممکن است به کمیسیون یکسان شکایت کند، ایشان می‌تواند به کمیسیون یکسان شکایت کند و ادعای نقض برجام را داشته باشد و طرف‌های روسیه و چین هر چه بگویند کشور عزیزمان ایران برجام را نقض نکرده ترامپ می تواند بگوید که قانع نشده است و تقاضای بازگرداندن قطع نامه های شورای امنیت را بدهد و در نهایت اگر کسی مخالفت کند خودش می تواند وتو کند.

وی با اشاره به اینکه ترامپ می‌تواند در برگرداندن تحریم ها کاری انجام دهد اظهار داشت: برجام سد محکمی درست نکرد که یک طرف نتواند این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه البته ما هم نیز می‌توانیم عمل متقابل انجام دهیم افزود: ما حق به وتو در شورای امنیت شرکت ملل نداریم ولی می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که هر کاری کنند و هر کاری در رابطه با برجام انجام دهند کشور عزیزمان ایران هیچ تصویر العملی نشان نمی‌دهد افزود : بر اساس این مطلب می گویند اگر کشور عزیزمان ایران در برجام چیزی به دست آورده جهت آن هزینه کرده است و حالا ما آنها را می گیریم .

رضایی با اشاره به اینکه ترامپ به دنبال این است که اگر میوه ای برجام دارد آن را بگیرد اظهار داشت: ایشان می خواهد منافع برجام را قطع کند، ما جهت رسیدن به برجام هزینه‌هایی داده ایم اگر ترامپ بخواهد آن را بگیرند و دوباره تحریم ها را برگرداند سراسر برجام از ابتدا تا انتهای زیان می شود عقب‌نشینی و انفعال باعث می‌شود که آنها به جلوتر پیش بروند.

مسئله موشکی ما مهمترین ابزار بازدارندگی ماست ، عدم تصویر العمل ما نسبت به ترامپ موجب تند شدن کارها او خواهد شد

اگر در برابر کارها ترامپ کاری نکنیم دیپلماسی و سیاست خارجی بی خاصیت می شود

وی با بیان اینکه اگر در برابر کارها ترامپ کاری انجام ندهیم یک نوع بي خاصیت شدن دیپلماسی و سیاست خارجی شکل خواهد گرفت گفت : در این صورت به همه‌ کشورهای یاغی و متجاوز درس غلطی داده می‌شود که کشور عزیزمان ایران هیچ ثباتی در سیاست خارجی ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه عدم تصویر العمل ما موجب تند تر شدن کارها ترامپ خواهد شد اظهار داشت: ما باید تصویر العمل نشان دهیم لذا اگر ترامپ آمریکا را از برجام خارج کند و تحریم‌ها را برگرداند این امر به ضرر کشورهای خارجی هم نیزخواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید از همکاری بین المللی تقاضا کنیم تا در برابر اقدام ترامپ بایستند افزود: باید جهت تنبیه ترامپ در مجامع بین المللی پیشنهاد ارائه دهیم لذا باید کشور عزیزمان ایران از فضای بین المللی استفاده کند.

وي افزود: ما باید ترساندن و به نوعی هشدار دهیم اگر آنها نتوانند جبران کند ما بهانه پیدا می‌کنیم و می‌توانیم شروع به انجام اقداماتی کنیم ، برجام یک سند محدودکننده غنی‌سازی کشور عزیزمان ایران در مدت است یعنی بعد از ۱۳ سال می توانیم مجددا غنی سازی را شروع کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : صحبت ترامپ با عرف دیپلماتیک و عرف صحبت های همه روسای دنیا متفاوت بود .

رضایی گفت: ترامپ اعتقاد است آیا موشک‌های بالستیک در برجام محدود نشده، همچنین اعتقاد است برجام باید اصلاح شود و این اصلاح باید مشمول بر موشک‌ها هم بشود. حرف دیگر انها این است که طبق برجام بازرسی‌ها قید دارد به این معنا که آژانس می‌تواند از کلیه مراکز ما بازرسی کند در حالی که ما معتقدیم آنها نمی‌توانند از مراکز دفاعی، سری ، پادگانهای نظامی دیدار کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تغییراتی که ترامپ به دنبال ان است این است که برجامی را مجددا به ما تحمیل کند که وقت نداشته باشد که به غنی سازی کامل بازگردیم و بازرسی ها حد و حصر نداشته باشد و مسئله موشکی هم دارای محدودیت باشد ولی طبیعی است که ما نمیتوانیم به این زیاده خواهی و دخالتهای غیر قابل قبول تن دهیم. ما هرگز امنیت خود را به دست کسی نمی‌سپاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر امینت خود را به دست کسی بسپاریم به این معناست که عملا خود را تسلیم کردیم همچنین اگر ما زیر بار حرف امریکا برویم استقلال خود را خدشه دار کردیم و قدرت دفاعیمان را از دست میدهیم و تبدیل به ملتی ذلیل خواهیم شد ولی باید تاکید کرد که ملت، دولت و رهبری معظم انقلاب چنین امری را نخواهند پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است مسئله موشکی ما مهمترین ابزار بازدارندگی ماست کشور عزیزمان ایران به کمک موشک ها به صلح منطقه کمک میکند و سرکوبی که علیه داعش انجام دادیم در مبارزه با تروریسم نقش موثری به دنبال داشت.

مسئله موشکی ما مهمترین ابزار بازدارندگی ماست ، عدم تصویر العمل ما نسبت به ترامپ موجب تند شدن کارها او خواهد شد

رضایی تصریح کرد: امروز موشک های ما علیه داعش و تروریسم عمل میکند قطعا اگر کشوری در منطقه پیدا شود و بخواهد مثل صدام امنیت ما را از بین ببرد ما به کمک موشک هایمان سریعتر جنگ را آخر میدهیم و صلح هم سریعتر در منطقه به وجود می آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به اتهام افکنی امریکا علیه ایران، اضافه کرد: امریکایی ها کاملا میدانند ما چقدر هزینه میکنیم اگر اسنادی دارند بگویند ما چقدر هزینه میکنیم. نوع دفاع ما هزینه‌بر نیست، جنگ ما جنگی مردمی بوده و موفقیت ما هم در همین هست. بر خلاف ارتش کلاسیک مثل اسرائیل و ارتش منطقه ما در تمام دوره دفاع مقدس از 120 میلیارد دلار درامد ایران، تنها 20 میلیارد دلار هزینه جنگ کردیم.

وی اظهار کرد: در دفاع مقدس کشور عزیزمان ایران با تمام توان درگیر بود. ما در عراق و سوریه مشاورت و اموزش میدهیم که میلیادرها دلار ارزش دارد ولی باید بدانیم که از کشور عزیزمان ایران پولی به این کشورها نمی رود.
رضایی ادامه داد: هزینه ای که ما در عراق و سوریه میکنیم قابل بیان نیست چراکه هزینه ما در مبارزه با داعش، ایمان و شهادت طلبی افرادی مثل شهید حسین همدانی و شهید حججی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یاداور شد: روسیه با عظمت خود عمدتا در هوا میجنگد، نیروهایی که روی زمین میجنگند نیروهایی مثل حشدالشعبی هستند و سلاح های آنها هم از غنائم داعش و نیروهای امریکاست همانطور که ما در جنگ با عراق از غنائم جنگی استفاده میکردیم و میجنگیدیم.

وی متذکر شد: جنگ عراق و سوریه علیه داعش و جنگ لبنان علیه اسرائیل جنگ میلیاردی نیست جنگ ایمان، دانش و تجربه تازه رزم است که ما در جنگ خود به دست آوردیم و آن را امروز آموزش میدهیم.

رضایی افزود: پهپادهایی که در جنگ با داعش تولید و بهینه کردیم دارای تکنولوژی بالایی است همچنین زمانی که شش موشک ما به مواضع داعش شلیک شد پهپادهای ما در بالای مواضع داعش مستقر بودند و تصویر برداری میکردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حرفهایی که به علت عدم اگاهی عموم جامعه از پرسشها نظامی مطرح و اینکه گفته میشود کشور عزیزمان ایران پول خود را به عراق و سوریه میدهد حرف مفتی بیش نیست ، این افراد میتوانند از امریکا و اسرائیل پرسش کنند که کشور عزیزمان ایران چقدر به حزب الله کمک کرده است؟

وی افزود: ما با کمک به عراق و سوریه دانش و تجربه خود را به آنها عرضه میکنیم و فناوریهایمان را توسعه میدهیم.

وی بیان داشت: تمام سیاست ها و استراتژی های امریکا در منطقه با شکست مواجه شده است هست. در واقع ترامپ میراث غلط و ناکام اوباما را تحویل گرفت و با روشی افتضاح مشغول به آخر رساندن آن است.

عبارات مهم : دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام – صحبت های ترامپ
رضایی خاطرنشان کرد: در زمان ریاست جمهوری اوباما ، حلب در تسلط آمریکا و موصل در دست داعش بود ولی زمانی که ترامپ روی کار امد موصل و حلب آزاد شد و فعالیت های داعش هم رو به زوال است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: عربستان در یمن شکست سنگینی مجبور شد همچنین انصار الله به موشک هایی دست پیدا کرده که میتواند ریاض و امارات را مورد نشانه قرار دهد و اگر حوصی ها موشکی به امارات شلیک کنند برجهای کاغذی کمتر از چند روز خالی از جمعیت میشود.

وی گفت: امریکا و حامیانشان در عراق، سوریه ، یمن و بحرین شکست سنگینی خوردند با این شکست انها به دنبال کشور عزیزمان ایران که کانون الهام بخش ثبات است میروند و قصد دارند ضمن ایجاد درگیری با کشورمان به اهدافشان دست پیدا کنند.

وی متذکر شد: نشانه امریکا و اسرائیل این است که اگر ذهن کشورهای مسلمان آزاد شود به فکر نابودی اسرائیل می افتند به همین علت آنها به دنبال حفظ و ایجاد درگیری هستند.

رضایی اضافه کرد: من اعلام میکنم ترامپ شاید اولین مدیر جمهور امریکا باشد که در مسابقه با کشور عزیزمان ایران قبل از شروع بازی، شکست خورده و وارد بازی پیچیده ای شده است است همچنین آبرو و حیثیت همه دولتهای امریکا را از بین خواهد برد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ترامپ قصد دارد با پنج کشوری که تعهد بین المللی داده است وارد چالش شود همچنین کارها آنها با تصویر العمل های متناسب از سوی ما مواجه خواهد شد این کشور قبل از اینکه بازی را شروع کند در برابر ما و کشورهای منطقه تسلیم خواهد شد.

وی تاکید کرد: آینده خوبی را جهت ترامپ آینده نگری نمیکنم و بدترین سرنوشتی که جهت دولتهای امریکا پیش امده جهت ترامپ پیش خواهد آمد.

رضایی متذکر شد: در کشور عزیزمان ایران سعدی، حافظ، ابن سینا و ملاصدرا را داریم که در قلب ایرانیان نفوذ میکنند ولی در کنار اینها رستم، سهراب، شهید باکری، محسن حججی و حسین همدانی را داریم که در دفاع از بشریت،تروریستها را سرکوب میکنند. توصیه میکنیم که دشمن های ،ایران را بشناسند و از توهین به ما جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام | صحبت های ترامپ | امریکایی | تحریم ها | ایرانیان | آمریکایی | ایرانی | امریکا | آمریکا | رضایی | تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *