خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ظریف با کرزای دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با حامد کرزای مدیر جمهور پیشین افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

ظریف با کرزای دیدار کرد

به روایت بخش سیاست خارجی گروه سیاسی کلوب خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حامد کرزای مدیر جمهور پیشین افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
ظریف در نخستین دیدار خود در سفر یکروزه اش به افغانستان با صلاح الدین ربانی همتای افغان گفت: کارها تروریستی اخیر علیه مردم افغانستان را محکوم کرده و با خانواده های آنها ابراز همدردی می کنیم.

عبارات مهم : وزیر امور خارجه – مبارزه با قاچاق
ظریف اضافه کرد: ما و افغانستان در منطقه خطرناکی حضور داریم که به علت حرکت بیگانگان دست خوش حرکت های افراطی شده است و همچنان تلاش هایی جهت این کارها در حال صورت گیری هست. ولی این خشونت ها دامن گیر کسانی می شود که به این خشونت ها دامن زدند.

وزیر امور خارجه کشورمان بیان داشت: کشور عزیزمان ایران و افغانستان زمینه یکسان همکاری زیادی دارند، جهت مبارزه با قاچاق انسان، ترور، تروریسم، مواد مخدر از طریق پول های کثیف می توانیم همکاری کنیم که به نفع مردم دوکشور است.

وی تاکید کرد: جهت همکاری در حوزه اقتصاد، ترانزیت، حمل و نقل و تقویت زیرساخت های افغانستان آمادگی داریم تا در کنار مردم این کشور همسایه باشیم.

ظریف در ادامه برنامه های رسمی خود در افغانستان با اشرف غنی رئيس جمهور افغانستان دیدار و در خصوص مباحث دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.
مدیر دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در دیدار با عبدالله عبدالله با اشاره به اینکه حدود ٣ ميليون افغانی به طور قانونی و حتی غير قانونی در ايران زندگی می کنند بیان داشت: جمهوری اسلامی ايران امكانات خوبی جهت آوارگان و مهاجران افغانی ايجاد كرده و مورد نیاز است وضعيت مهاجران غير قانونی تبديل به وضعيت قانونی شود.
ظریف دردیدار با محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان نیز راجع به مناسبات دو کشور، راه های توسعه و گسترش همکاری ها و پرسشها یکسان از جمله مبارزه با تروریست تبادل گفتگو کرد.
انتهای پیام

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | مبارزه با قاچاق | عبدالله عبدالله | رئيس جمهور | افغانستان | قانونی | خشونت | ايران | همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *