خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

طومار شاهزادگان سعودی در اعتراض به تحویل تاج و تخت به محمد بن سلمان

شاهزادگان ارشد آل سعود طوماری را در اعتراض به تحویل تاج و تخت به محمد بن سلمان، خطاب به پادشاه سعودی امضا کردند.

طومار شاهزادگان سعودی در اعتراض به تحویل تاج و تخت به محمد بن سلمان

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان ؛ پایگاه خبری العهد نیوز در گزارشی نوشت: در عربستان طوماری افشا شده است که شاهزادگان ارشد آل سعود آن را خطاب به ملک سلمان پادشاه عربستان و در اعتراض به تحویل تاج و تخت به محمد پسرش و جانشین ولیعهد، امضا کرده اند.

خبر تهیه این طومار را که بازدیدکنندگان در توییتر دست به دست می چرخانند، دفتر مقرن بن عبد العزیز، ولیعهد پیشین سعودی، دسامبر گذشته منتشر کرده است.

21 نفر از شاهزادگان بلند پایه خانواده حاکم، این طومار را امضا کرده اند. امضا کنندگان این طومار به اطلاعاتی که به آنان رسیده اعتراض کرده اند، اطلاعاتی که نشان می دهد ملک سلمان قصد دارد محمد پسرش را در امور کشور و حفظ منافع مردم جانشین خود کند و خود، لقب “خادم الحرمین الشریفین” را حفظ کند.

طومار شاهزادگان سعودی در اعتراض به تحویل تاج و تخت به محمد بن سلمان

آنان تاکید کردند این اقدام می تواند به فروپاشی خاندان حاکم و آینده ای مبهم جهت عربستان منجر شود.

از شاهزادگان بارزی که طومار را 4 دسامبر سال 2016 امضا کرده اند، بندر بن سلطان، متعب بن عبد الله، ترکی الفیصل، الولید بن طلال، محمد بن نواف و خالد بن ترکی هستند.

خبر امضای این طومار بعد از آن منتشر شد که ملک سلمان دو سه روز پیش تصمیماتی گرفت که به گفته ناظران، سلطه محمد بن نایف ولیعهد را بیش از پیش به حاشیه می برد و در برابر محمد بن سلمان را زیاد به تاج و تخت پادشاهی نزدیک می کند.

از جمله این تصمیمات، استقلال دادستانی کل است که براساس آن، ملک سلمان اختیار نظارت بر آن را از محمد بن نایف ولیعهد سلب کرده هست. پادشاه عربستان طبق تصمیم جدید، هیئت تحقیق و دادستانی کل این کشور را که تاکنون زیر نظر محمد بن نایف ولیعهد اداره می‌شد، از قوه مجریه یعنی وزارت کشور که در اختیار محمد بن نایف هست، جدا کرد تا هیئت دادستانی کل به صورت مستقل عمل کند و مستقیم به پادشاه گزارش دهد.

شاهزادگان ارشد آل سعود طوماری را در اعتراض به تحویل تاج و تخت به محمد بن سلمان، خطاب به پادشاه سعودی امضا کردند.

این اقدام پادشاه در ادامه سناریوی احتمالی ملک سلمان به منظور به ارث گذاشتن پادشاهی جهت فرزندش محمد، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع ارزیابی شده است هست. دادستانی کل پیشتر وابسته به وزارت کشور بود، وزارت منزل ای که ولیعهد مسئولیت آنرا بر عهده دارد و دستگاه امنیت عمومی یعنی فرماندهی امنیت عمومی، نیروهای پلیس و راهنمایی و رانندگی، گشتی های امنیتی، نیروهای خاص امنیت راهها، نیروهای خاص حالت فوق العاده، نیروهای خاص امنیت دیپلماتیک و نیروهای خاص امنیت حج و عمره زیر نظر آن هستند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت کشور | عربستان | پادشاه | اعتراض | امنیت | اخبار بین الملل | طومار | شاهزادگان سعودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *