خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

5 میلیارد دلاری جهت توسعه روستاهای کشور ، طرح 1

معاون توسعه روستایی مدیر جمهور از پیگیری طرح 1/5 میلیارد دلاری جهت توسعه روستاهای کشور خبر داد.

5 میلیارد دلاری جهت توسعه روستاهای کشور ، طرح 1

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی مدیر جمهور در برنامه گفتگوی خاص خبری اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۵ مهر روز دِه و عشایر است که امسال سال چهارم است که از روستاییان جهت حضور در سالن اجلاس سران دعوت کردیم. امسال از هر دِه پرسشها خود را مطرح می‌کنند تا وزیر مورد نظر ان را بررسی کند.

وی افزود: آخرین باری که رئیس‌جمهور به دِه رفت در کهکیلویه و بویر احمد بود که دو ساعت در جمع روستاییان صحبت کرد.

رضوی راجع به اهمیت توجه به دِه و اقتصاد روستایی تاکید کرد: اکنون با سازمان تعاون روستایی برنامه‌ریزی کردیم و قبل و بعد از تولید بازار مصرف و تامین مواد اولیه را تهیه کنیم و مواردی در این زمینه اقدام شد و در شهرستان درگز و مبارکه مواد تولیدی به مقصد می‌رسد ولی در همه روستاها پیاده نشده است .

5 میلیارد دلاری جهت توسعه روستاهای کشور ، طرح 1

معاون توسعه روستایی مدیر جمهور گفت: مصوبه ۱۹ شهریور ۹۶ مجلس حدود ۱ و نیم میلیارد دلار جهت کمک به توسعه دِه مصوب شد و ما تصویب کردیم و به دولت دادیم و ساز و کار و نحوه اجرای آن مشخص شده است است.

رضوی ادامه داد: ۴۰۰۰ طرح آماده جهت کمک به تولید دِه ارائه شده است است و در این زمینه برنامه هایی وجود دارد.

در ادامه برنامه محمد رضا رضوانی استاد دانشگاه بیان داشت : روز روستا اهمیت زیادی دارد و وجود برنامه‌ای در سطح ملی جهت روستائیان حائز اهمیت است.

وی راجع به بحث واسطه‌ها در دِه گفت : کار جدی در حوزه مقابله با واسطه‌ها در دِه انجام نشده و باید زنجیره تولید و مصرف را مستقر کنیم تا راهکار بهینه در این زمینه داشته باشیم.

معاون توسعه روستایی مدیر جمهور از پیگیری طرح 1/5 میلیارد دلاری جهت توسعه روستاهای کشور خبر داد.

حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت : روستاهای ما با ۴ سال قبل تغییری نکرده و از نظر تولید نیز هیچ تفاوتی با گذشته ندارند.

وی با انتقاد از ایجاد بعضی تعاونی‌ها در دِه افزود: بدترین سیستم توزیع جهت دِه هست. با کاغذبازی شرایط توزیع تفاوتی نخواهد کرد.

در ادامه گفتگوی خاص خبری رزاقی اقتصاددان و استاد دانشگاه راجع به ساز و کار توسعه دِه گفت: توسعه دِه پیچیده‌تر از آن است که با وام دادن حل شود.

وی افزود: تا هنگامی که دلار ارزان جهت واردات می‌دهیم هیچ تولید‌کننده‌ای نمی‌تواند مسابقه کند.

محمدرضا رضوانی استاد دانشگاه نیز در ادامه برنامه با اشاره به اینکه در لایحه دولت فقط نشانه روستاها بود ولی در مجلس شهرهای زیر 10 هزار هم مورد توجه قرار گرفت، گفت: بیش از700 شهر زیر 10 هزار نفر در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید فرصت‌های کسب و کار در مناطق روستایی شناسایی و ارزیابی شوند و بعد به سراغ آموزش روستائیان برویم، افزود: باید زیر ساخت های مورد نیاز را جهت کسب و کار توسعه روستایی را فراهم کرد این در حالی است که تامین مالی در سالهای گذشته به خوبی صورت نگرفته است.

5 میلیارد دلاری جهت توسعه روستاهای کشور ، طرح 1

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برنامه مشخصی جهت توسعه روستاها نداریم، اظهار کرد: برنامه راهبردی توسعه روستایی نداریم، تنها برنامه پنج ساله داریم که کفایت نمی‌کند .

رضوی معاون توسعه روستایی مدیر جمهور همچنین در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه دستورالعمل طرح همکاری اقتصادی روستائیان در سال 93 ارائه شده است هست، افزود: در روستای مرزی نهبندان از استان خراسان جنوبی همکاری اقتصادی بالای200 خانوار را داریم.

معاون توسعه روستایی مدیر جمهور با اشاره به اینکه 63 هزار دِه و آبادی داریم، یادآور شد: 2 هزار و 500 دِه فاقد آب شرب هستند.

وی با اشاره به اینکه 43 درصد گندم کشور به وسیله روستائیان تولید می شود خاطرنشان کرد: از واردات گندم بی نیاز هستیم.

معاون توسعه روستایی مدیر جمهور از پیگیری طرح 1/5 میلیارد دلاری جهت توسعه روستاهای کشور خبر داد.

رضوی با بیان اینکه نظام برنامه ریزی جهت کل کشور نقص دارد افزود: نظام ما شهرگرا و روستاگريز بوده هست، گروه پیشروان توسعه دِه تشکیل شده است که ترکیبی از افراد با تجربه و تحصیلکرده است .

معاون توسعه روستایی مدیر جمهور با بیان اینکه در دِه با بحران جمعیت مواجه نیستیم ادامه داد: تعداد روستاهای بالای20 خانوار زیاد کردن یافته هست، میانگین سن جامعه روستایی30/5 و میانگین سن جامعه شهری31/5 است .

انتهای پیام/

2 هزار و 500 دِه فاقد آب شرب هستند

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | دانشگاه | برنامه | اقتصادی | برنامه | گفتگوی خاص خبری | باشگاه خبرنگاران جوان | رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *