خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ضرب‌الاجل سعودی‌ها و همپیمانانشان به قطر امشب آخر می‌یابد

ضرب‌الاجل ۴ کشور عربی خلیج فارس به قطر در خصوص موافقت با مجموعه درخواست آن‌ها، یکشنبه شب آخر می‌یابد.

ضرب‌الاجل سعودی‌ها و همپیمانانشان به قطر امشب آخر می‌یابد

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ضرب‌الاجل چهار کشور عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر به قطر در خصوص موافقت با مجموعه درخواست آن‌ها، یکشنبه شب در حالی آخر می‌یابد که هیچ نشانه‌ای از حل این بحران مشاهده نمی‌شود و قطر ممکن است با تحریم‌های بیشتر این کشورهای عربی روبرو شود که روابط خودشان را با دوحه قطع کرده‌اند.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، با بیان اینکه درخواست‌های مطرح شده است رد خواهد شد، گفت نشانه از اولتیماتوم این چهار کشور عربی مقابله با تروریسم نیست، بلکه محدود کردن حق حاکمیت قطر است.

وی که این بیانات را در مصاحبه با خبرنگاران در رم بیان می‌کرد، با این حال افزود دوحه همچنان آماده است بر سر میز مذاکره بنشیند و درمورد گلایه‌های همسایگان عرب خود گفتگو کند.

ضرب‌الاجل سعودی‌ها و همپیمانانشان به قطر امشب آخر می‌یابد

وزیر خارجه قطر تصریح کرد: «این فهرست از درخواست‌ها رد می‌شود. چنین درخواست‌هایی پذیرفتنی نیست و درمورد آن‌ها مذاکره نخواهد شد. ما مایل به گفتگو هستیم، ولی هرگونه گفتگو باید در شرایطی واقعی و مناسب برگزار شود.»

وی تاکید کرد هیچکس حق ندارد جهت حق حاکمیت یک کشور ضرب‌الاجل تعیین کند.

این بحران ماه گذشته بعد از آن شروع شد که عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خودشان را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از تروریسم و متحد شدن با کشور عزیزمان ایران متهم کردند. این در حالی است که قطر این اتهامات را رد می‌کند. این کشور‌ها ترساندن کرده‌اند اگر قطر به فهرست ۱۳ بندی درخواست‌های آن‌ها عمل نکند، با تحریم‌های بیشتری روبرو خواهد شد.

تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره، کم کردن روابط با کشور عزیزمان ایران و همچنین تعطیلی پایگاه هوایی ترکیه در قطر، بخشی از درخواست‌های این چهار کشور عربی از دوحه است.

ضرب‌الاجل ۴ کشور عربی خلیج فارس به قطر در خصوص موافقت با مجموعه درخواست آن‌ها، یکشنبه شب آخر می‌یابد.

این کشورهای عربی اعلام کرده‌اند درخواست‌های مطرح شده است قابل مذاکره نیست و هشدار داده‌اند اگر قطر به این درخواست‌ها عمل نکند، با کارها نامشخص بیشتری روبرو خواهد شد.

شیخ حمد افزود قطر شبکه تلویزیونی الجزیره و همچنین پایگاه نظامی ترکیه را در این کشور آنگونه که این چهار کشور عربی درخواست کرده‌اند، تعطیل نخواهد کرد.

سفیر امارات عربی متحده در روسیه گفته است قطر در صورتی که به این درخواست‌ها عمل نکند ممکن است با تحریم‌های تازه روبرو شود.

اما انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده، احتمال یک تنش‌آفرینی تازه را کم اهمیت دانست و گفت گزینه احتمالی، شدت یافتن تنش‌ها نیست بلکه جدا کردن راه‌ها است و ممکن است قطر مجبور شود از شورای همکاری خلیج فارس جدا شود.

انتهای پیام/

ضرب‌الاجل سعودی‌ها و همپیمانانشان به قطر امشب آخر می‌یابد

رویترز: اولتیماتوم چهار کشور عربی به قطر در حالی آخر می‌یابد که هیچ نشانه‌ای از حل این بحران مشاهده نمی‌شود

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | خبرگزاری رویترز | امور خارجه | امارات | ترکیه | مذاکره | رویترز | بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *