خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

صهیونیست‌ها به‌دنبال ایجاد درگیری نظامی بین کشور عزیزمان ایران و عربستان هستند

دستیار خاص مدیر مجلس در امور بین‌الملل گفت: صهیونیست‌ها به‌دنبال درگیری نظامی کشور عزیزمان ایران و عربستان هستند تا از این درگیری سود ببرند.

صهیونیست‌ها به‌دنبال ایجاد درگیری نظامی بین کشور عزیزمان ایران و عربستان هستند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ هادی محمدی کارشناس پرسشها سیاسی در برنامه گفت‌وگوی خاص خبری با بیان اینکه استعفای سعدحریری فراتر از چیزی است که تصور می‌شود، گفت : آقای سعدحریری همچون پادشاهی سعودی در موضع ضعف و انفعال است.

وی با اشاره به موضع ضعیف ائتلاف سعودی آمریکایی در منطقه، افزود: سعودی‌ها از هر کارتی جهت تقویت موضع ضعیف خودشان استفاده می‌کنند.

محمدی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله راجع به استعفای سعد الحریری تاکید کرد: ارتباط مستقیمی بین استعفای حریری و دستگیری‌های اخیر داخل عربستان وجود دارد. عربستان سعودی دارای سیاست مستقلی نیست و این کشور بعد از ۱۱ سپتامبر که به عنوان مقصر مهم تروریسم بین الملل آشنا شد؛ سیاست‌هایش تابع سیاست های آمریکا بود.

صهیونیست‌ها به‌دنبال ایجاد درگیری نظامی بین کشور عزیزمان ایران و عربستان هستند

وی راجع به ساز و کار انتقال قدرت در پادشاهی عربستان یادآور شد: شکل به قدرت رسیدن خانواده سلمان آثار و تبعاتی داشته است و سیاست‌هایی که آقای بن سلمان دنبال می‌کند و خسارت‌هایی که جهت سعودی‌ها داشته یک متغیر جدیدی است که مطرح شده است است.

کارشناس پرسشها سیاسی با اشاره به فساد خانواده سلمان از طریق بندر جیزان و قاچاق مواد مخدر و کسب درآمد از این طریق؛ بیان داشت: عربستان در یک شرایط شکاف و انفعال بزرگ هست. خانواده سلمان با خرید تسلیحات رشوه های هنگفتی پرداختند و خرید جنگنده‌های تایفون به همین جهت بوده است.

در ادامه برنامه گفت و گوی خاص خبری مرادی کارشناس پرسشها غرب آسیا با بیان موضع انفعالی سعدحریری در استعفایش؛ گفت: این استعفا شاید پوششی جهت بازداشت شاهزاده های سعودی بود.

وی با اشاره به فسادهای گسترده خانواده سعودی یادآور شد: ادعای مبارزه با فساد به وسیله سلمان یک اقدام نمادین هست. عربستان در سال‌های گذشته با کسری ۱۰۰ میلیارد دلاری بودجه مواجه شده است و ذخایر ارزی‌اش رو به آخر است و دستگیری شاهزاده‌ها جهت پوشش پرسشها مالی است.

دستیار خاص مدیر مجلس در امور بین‌الملل گفت: صهیونیست‌ها به‌دنبال درگیری نظامی کشور عزیزمان ایران و عربستان هستند تا از این درگیری سود ببرند.

حسین امیر عبداللهیان دستیار خاص رییس مجلس در امور بین‌الملل در این برنامه گفت: حقیقت این است که در نگاه راهبردی عربستان و همپیمانانش آن‌ها در یک مقطع از داعش استفاده کردند و بعد از آن به دنبال تجزیه عراق بودند؛ بعد از آنکه همه طرح‌هایشان شکست خورد به سراغ بی‌ثبات کردن لبنان حرکت کردند.

وی با بیان سواستفاده رژیم سعودی از شرایط لبنان افزود: بی ثبات سازی لبنان می تواند این کشور را به سمت بی‌ثبات سازی امنیتی ببرد. عربستان به دنبال تثبیت وضعیت محمد بن سلمان و ایجاد یک کودتای سیاسی است.

دستیار خاص رییس مجلس با اشاره به رفتارهای غیر سازنده عربستان در منطقه گفت: به علت شکست سنگینی که محور صهیونیست‌ها خورده و نتیجه آن برآمدن محور مقاومت شده؛ آن ها به دنبال پیاده سازی دیگر سناریوهای خود در منطقه هستند.

امیر عبداللهیان با بیان الگوی موفق عراق در منطقه گفت: آمریکایی‌ها به این واقعیت رسیدند که اوضاع بسته عربستان راهگشا نیست. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا خاندان سعودی را حفظ کنند تا هم منافع خود را تامین کنند و هم منافع صهیونیست‌ها تامین شود.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد یک درگیری نظامی بین کشور عزیزمان ایران و عربستان هستند تا از این شرایط سود ببرند که البته این آرزو را به گور خواهند برد.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه محور مقاومت توانست در جهت ثبات سازی امنیتی در منطقه بالاترین دستاورد‌ها را داشته باشد، گفت: بازیگران و کنش گرانی که به دنبال عوض کردن نظام سیاسی در سوریه و عراق بودند دچار شکست شدند.

صهیونیست‌ها به‌دنبال ایجاد درگیری نظامی بین کشور عزیزمان ایران و عربستان هستند

هادی محمدی کارشناس پرسشها غرب آسیا در ادامه برنامه با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل از شکاف منطقه‌ای جهت بهره‌برداری سیاسی و حقوقی خود استفاده می‌کنند، اظهار کرد: سعد حریری چند سالی از محیط سیاسی لبنان دور بود و در پاریس و ریاض شرایط را دنبال می‌کرد، ولی در نهایت برگشت و نخست وزیر لبنان شد به طوری که تا یک هفته قبل هیچ گونه علامت و نشانه‌ای که احساس شود اختلاف در میان جریان هاوجود دارد دیده نمی‌شود.

این کارشناس پرسشها غرب آسیا افزود: حریری با خارج شدن از چارچوب حکومت و از دست دادن جایگاه مهم خود تلاش می‌کنند خودزنی کند.

محمدی با اشاره به اینکه حریری با متهم کردن یا تکرار اتهام ترور رفیق حریری تلاش می‌کنند با خود زنی شرایط سیاسی، حقوقی و امنیتی را به نفع جبهه خود کند، ادامه داد: عمیق‌تر شدن شکاف جهت آن‌ها مزیت مهم است.

وی با اشاره به اینکه احتمال درگیری نظامی را کم می‌بینم، افزود: در این میان آمریکا و اسرائیل از ایجاد شکاف بهره خواهد برد لذا اگر شکاف ریشه دار شود آمریکا و اسرائیل می‌توانند سلاح‌های خود را بفروشند.

دستیار خاص مدیر مجلس در امور بین‌الملل گفت: صهیونیست‌ها به‌دنبال درگیری نظامی کشور عزیزمان ایران و عربستان هستند تا از این درگیری سود ببرند.

این کارشناس پرسشها غرب آسیا تصریح کرد: عربستان در امور عراق، سوریه، یمن و بقیه کشور‌ها دخالت می‌کنند و واکنش‌ها مداخله جویانه و سرکوب گرایانه دارد، صد‌ها بیمارستان و درمانگاه در جنگ دو سال اخیر در یمن نابود شده است است.

وی افزود: سعد حریری بازنده بازی در لبنان است و هیچ صدمه‌ای نمی‌تواند از طریق فضاسازی سیاسی و امنیتی در محور مقاومت یا حزب الله به وجود آورد.

محمدی بیان کرد: پروژه جدیدی که به راه افتاده ابتدا خود را به عنوان بمب تهدیدکننده نشان داد، ولی در نهایت به وقت جهت قدرت سازی محور مقاومت تبدیل خواهد شد و باعث ورشکستگی و سرافکندگی بازیگران منطقه‌ای خواهد شد.

وی ادامه داد: عربستان سعودی به دنبال اتهام‌زنی به کشور عزیزمان ایران است تا بگوید قدرت یمن ناشی از قدرت کشور عزیزمان ایران است.

صهیونیست‌ها به‌دنبال ایجاد درگیری نظامی بین کشور عزیزمان ایران و عربستان هستند

محمدرضا مرادی کارشناس پرسشها خاورمیانه در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه عربستان به دنبال ایجاد نوعی شکاف در لبنان است و دلیلی جهت استعفای سعد حریری وجود ندارد، یادآور شد: عربستان در هراس است که الگوی حزب الله در سراسر منطقه نشر پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که عربستان با نشانه ایجاد آشوب در لبنان پیگیری می‌کنند نتیجه خاصی در بر نخواهد داشت، گفت: لبنان در شرایط کنونی تاب و تحمل بحران را ندارد.

این کارشناس پرسشها خاورمیانه با اشاره به اینکه اگر لبنان دچار آشوب و بی ثباتی شود، منطقه نیز دچار آشوب خواهد شد خاطرنشان کرد: از لبنان به عنوان دماسنج بحران در منطقه خاورمیانه نامبرده می‌شود، کارها عربستان با نشانه به آشوب کشیدن لبنان است.

مرادی با اشاره به اینکه محمد بن سلمان در دو سال گذشته با نشانه محدود کردن قدرت مخالفان اقداماتی را انجام داد ،گفت: در عرض کمتر از سه سال محمد بن سلمان از مشاور صفر به ولیعهد عربستان رسید.

وی با اشاره به اینکه آخرین مانع در مسیر پادشاهی محمد بن سلمان، بن عبدالله بود، اظهار کرد: نهاد‌های امنیتی در عربستان یکپارچه نیستند و در صورت وجود بحران احتمال شکاف در ارتش عربستان وجود دارد لذا بن سلمان تلاش می‌کند تا قبل از رسیدن به تخت پادشاهی تمامی موانع را بردارند.

این کارشناس پرسشها خاورمیانه با اشاره به اینکه جهت عربستان دردناک است که از جانب فقیرترین کشور عربی یعنی یمن مورد حمله قرار بگیرد ادامه داد: جهت عربستان سخت است که شکست خود را از یمن بپذیرد و لذا مردم یمن همواره از بزرگترین مبارزان بوده اند، عربستان می‌خواهد در شرایط کنونی این قضیه را به کشور عزیزمان ایران نسبت به دهد.

انتهای پیام/

سعد حریری بازنده بازی در لبنان است

عربستان به دنبال تثبیت جایگاه محمد بن سلمان است

واژه های کلیدی: عربستان سعودی | عربستان | برنامه | لبنان | سیاسی | ایران | گفتگوی خاص خبری | برنامه تلویزیونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *