خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سفیر آمریکا در شرکت ملل متحد مشوق مهم ترامپ در عدم تأیید برجام بود

نشریه آمریکایی پالیتیکو نوشت سفیر این کشور در شرکت ملل متحد راه را جهت عدم تأیید برجام از سوی «دونالد ترامپ» هموار کرده است.

سفیر آمریکا در شرکت ملل متحد مشوق مهم ترامپ در عدم تأیید برجام بود

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، نشریه پالیتیکو در گزارش خود اعلام کرد که «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در شرکت ملل متحد بود که در برابر حزم و احتیاط سایر اعضای کابینه ترامپ، راه را جهت عدم تأیید برجام هموار نمود.

در اوایل ماه ژوئیه، ترامپ با اکراه و بی میلی پایبندی پایتخت کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای ایران را اعلام کرد. اعلام این پایبندی از سوی دولت آمریکا به تشویق «رکس تیلرسون» و «جیمز متیس» وزرای خارجه و دفاع این کشور صورت گرفت.

سفیر آمریکا در شرکت ملل متحد مشوق مهم ترامپ در عدم تأیید برجام بود

به رغم نفرت و بیزاری ترامپ از برجام، این دو وزیر با این استدلال که وی فاقد ادله محکم جهت اعلام عدم پایبندی پایتخت کشور عزیزمان ایران به این توافق هست، ترامپ را به تأیید برجام قانع ساختند.

اما نیکی هیلی در نشستی که آخرهای ماه ژوئیه در کاخ سفید و با حضور «هربرت مک مستر» مشاور عالی امنیت ملی ترامپ و «مایک پنس» معاون مدیر جمهور برگزار شد، از مدیر جمهور آمریکا خواست که به وی فرصتی دهد تا ادله مورد نیاز جهت این عدم تأیید را فراهم نماید.

طبق گفته های یک منبع آگاه از این نشست، نیکی هیلی به ترامپ گفت: «به من اجازه دهید که زمینه ای جهت آن [عدم تأیید برجام] فراهم کنم». مدیر جمهور آمریکا نیز با این درخواست موافقت کرد.

متعاقب این درخواست، هیلی به فعالترین طرفدار عدم تأیید برجام تبدیل شد که این امر خود باعث ارتقای موقعیت وی نزد ترامپ درست در زمانی شد که به عنوان یک گزینه احتمالی جهت جانشینی تیلرسون مطرح شده است است.

نشریه آمریکایی پالیتیکو نوشت سفیر این کشور در شرکت ملل متحد راه را جهت عدم تأیید برجام از سوی «دونالد ترامپ» هموار کرده است.

یک ماه بعد از درخواست هیلی از ترامپ، وی در سفری به اتریش از مقر مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی در شهر وین دیدن کرد و در این دیدار بار دیگر عنوان پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را با مقامات آژانس مطرح نمود.

مدت کوتاهی بعد از آن، نیکی هیلی در صحبت خود در مؤسسه آمریکن اینترپرایز در شهر واشنگتن دی. سی. به ابراز «تردید و نگرانی» اطراف این توافق پرداخت.

در حالی که بسیاری از دستیاران، مشاوران و اعضای کابینه ترامپ جهت مهار کارها ناگهانی و انگیزشی او تلاش می کردند؛ نیکی هیلی در حوزه توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران کاملاً در جهت متضاد عمل کرد:تبدیل کردن غرایز مخرب مدیر جمهور- به زعم بسیاری از دموکراتها و حتی بعضی جمهوریخواهان- به سیاست و خط مشی دولت آمریکا.

اما نیکی هیلی در این مسیر تنها نبود. «جان بولتون» سفیر پیشین آمریکا در شرکت ملل متحد نیز ترامپ را با این استدلال تشویق کرد که «هر زمان» می تواند این توافق را لغو نماید.

انتهای پیام/

نیکی هیلی بود که راه را جهت عدم تأیید برجام هموار نمود

واژه های کلیدی: کابینه ترامپ | رکس تیلرسون | دولت آمریکا | آمریکا | توافق | تشویق | تبدیل | ایران | آژانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *