خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سرقت نیمی از کمک‌های نظامی 76 میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان

یکی از افسران اطلاعاتی سابق افغانستان از دزدی نیمی از کمک‌های نظامی 76 میلیارد دلاری واشنگتن به کابل خبر داد.

سرقت نیمی از کمک‌های نظامی 76 میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، “کابل خان تدبیر” یکی از افسران اطلاعاتی سابق افغانستان اعلام کرد بیش از نیمی از کمک‌های نظامی 76 میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان از سال 2002 میلادی، به دزدی رفته است.

بر این اساس، این مقام اطلاعاتی افغان تاکید کرد: بیش از نیمی از 76 میلیارد دلار کمک نظامی واشنگتن به کابل مورد اختلاس و دزدی قرار گرفته هست. فساد گسترده باعث شده است تجهیزات و منابع مالی به دست شبه نظامیان بیافتد.

وی از مقامات آمریکا و افغانستان خواست تلاش بیشتری جهت افشای این فساد کنند. وی پیشنهاد داد واشنگتن کمک‌های زیاد به کابل را تا وقت مشخص شدن آینده تسلیحات گم شده است متوقف کند.

سرقت نیمی از کمک‌های نظامی 76 میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان

این در حالی است که اگر فساد رخ نمی‌داد 76 میلیارد دلار کمک تسلیحاتی آمریکا جهت 40 سال افغانستان کافی بود. صندوق نیروهای نظامی افغانستان در سال 2005 افتتاح شد. از آن تاریخ 66 میلیارد دلار به این صندوق تخصیص داده شده است یافته است.

در این مدت 600 هزار اسلحه سبک مشمول بر تیربار و سلاح کمری، 163 هزار رادیوی مخابراتی، 76 هزار خودروی نظامی و زرهی و 30 هزار بمب از امکاناتی بودند که به نیروهای مسلح افغانستان اعطا شد. 208 هواپیمای نظامی مشمول بر 110 بالگرد و 16 هزار تجهیزات نظارتی مشمول بر هواپیماهای بدون سرنشین، بخش دیگری از این امکانات را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

به دزدی رفتن نیمی از کمک های نظامی آمریکا به افغانستان

واژه های کلیدی: نیروهای مسلح | افغانستان | آمریکا | واشنگتن | تجهیزات | صندوق | اسلحه | اخبار بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *