خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سخنان نابخردانه ترامپ تغییری در نام خلیج هر لحظه فارس ایجاد نمی‌کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سخنان نابخردانه مدیر جمهور آمریکا تغییری در نام خلیج هر لحظه فارس ایجاد نخواهد کرد.

سخنان نابخردانه ترامپ تغییری در نام خلیج هر لحظه فارس ایجاد نمی‌کند

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ امیر دریادار حبیب‌ الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش که جهت شرکت در یازدهمین همایش دریایی منطقه ای، به عنوان میهمان ویژه، به ایتالیا سفر کرده هست، بعد از ورود به رم با اشاره به بیانات ضد ایرانی ترامپ راجع به خلیج فارس ،گفت: مدیر جمهور آمریکا از کلمه نامناسبی در مورد خلیج فارس استفاده کرد که حاکی از کم فهمی و بی دانشی او نسبت به تاریخ است آیا که نام خلیج هر لحظه فارس در سوابق تاریخی و اسناد بسیار زیادی وجود دارد و سخنان وی تغییری در آن حاصل نمی کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اگر جمع بندی مناسب از صحبت‌های مدیر جمهوری آمریکا آن چیزی بود که ما در دو شب پیش شنیدیم واقعا جای شرمندگی هست، او از مدت ها پیش مطرح کرده بود که در حال بررسی مواضع و راهبردهای واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است.

وی گفت: ملت آمریکا بهتر است مدیر جمهور خود را به کلاس تاریخ و جغرافیا بفرستد تا ترامپ بتواند در ارزش یک مدیر جمهور صحبت کند. صحبت‌های او کاملا نابخردانه بود.

سخنان نابخردانه ترامپ تغییری در نام خلیج هر لحظه فارس ایجاد نمی‌کند

امیر سیاری با اشاره به سفر خود به ایتالیا، اظهار کرد: ما از طرف نیروی دریایی ایتالیا به عنوان میهمان خاص جهت شرکت در یازدهمین همایش دریایی منطقه‌ای که در شهر ونیز در شمال ایتالیا برگزار می‌شود، دعوت شده است ایم و در روزهای آتی سخنانی را در بحث قدرت دریایی و تجربیات نیروی دریایی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در برقراری امنیت در خلیح عدن و مقابله با دزدان دریایی ایراد می‌کنم. تجربیات کشور عزیزمان ایران توصیه بسیار مهمی است که مورد توجه کشورها قرار گرفته و ما در ملاقات های دوجانبه نیز از توانمندی جمهوری اسلامی در برقراری امنیت صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: ایتالیایی ‌ها قبلا میهمان ما در بندرعباس بودند و علاقه‌مند به استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در برقراری امنیت در خلیج عدن هستند.

یازدهمین همایش دریایی منطقه ای به مدت چهار روز از ۱۷ تا ۲۰ اکتبر (۲۵ تا ۲۸ مهر) در شهر ونیز برگزار می شود، در این همایش چهار روزه فرماندهان نیروی دریایی ۵۰ کشور دنیا به بحث و تبادل نظر در باره مقابله با فعالیت‌های غیر قانونی، نوآوری فنی و تقویت همکاری‌ها در بخش امنیت دریایی به میزبانی نیروی دریایی ایتالیا می پردازند.

در این همایش دوسالانه با عنوان “نیروهای دریایی فراتر از نقش های سنتی: تلاش جهت ایجاد ثبات و امنیت از دریا”، علاوه بر فرماندهان نیروی دریایی، شماری از سازمان‌های بین المللی، صنعتی، فرهنگی، دانشگاهی و خبری با عنوان دریایی شرکت خواهند داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سخنان نابخردانه مدیر جمهور آمریکا تغییری در نام خلیج هر لحظه فارس ایجاد نخواهد کرد.

دریا سالار “والتر جیراردلی” مدیر نیروی دریایی ایتالیا نیز این همایش را افتتاح خواهد کرد و روز پنجشنبه نیز “روبرتا پینوتی” وزیر دفاع ایتالیا و ژنرال “کلاودیو گراتسیانو” مدیر ستاد یکسان وزارت دفاع صحبت می‌کنند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دزدان دریایی | نیروی دریایی | ایتالیا | دریایی | ایرانی | آمریکا | ایتالیا | همایش | ایران | امنیت | میهمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *