خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیین نامه اجرایی طرح اشتغال روستاییان به زودی ‌نهایی و ابلاغ می‌شود / رضوی

طرح اشتغال روستاییان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور در گفتگوی خاص خبری مطرح شد.

آیین نامه اجرایی طرح اشتغال روستاییان به زودی ‌نهایی و ابلاغ می‌شود / رضوی

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور در برنامه گفتگو خاص خبری حضور یافت و درخصوص اجرای طرح اشتغال روستاییان اظهار کرد: جهت نخستین بار این طرح به منظور اشتغال روستاییان در قالب دو فوریت به مجلس تقدیم شد که مجلس آن را یک فوریتی بررسی کرد و در مرداد ماه به تصویب نهایی رساند در ادامه نیز مدیر جمهور آن را ابلاغ کرد.

وی در ادامه افزود:ما کار را جدی می‌دانیم و با وزارت کار و تعاون هماهنگی‌های مورد نیاز را انجام داده ایم که تا آخر شهریور ابلاغ نهایی انجام می‌شود و از اول مهرماه مراحل اجرایی شروع می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور تصریح کرد: یک و نیم میلیارد تسهیلات از صندوق توسعه ملی گرفته شده است است و قیمت میانگین سود جهت روستاییان ۶ درصد و در کل زیر ۱۰ درصد است.

آیین نامه اجرایی طرح اشتغال روستاییان به زودی ‌نهایی و ابلاغ می‌شود / رضوی

رضوی بیان داشت: همه مناطق استان‌ها در سراسر کشور آماده اجرای این هستند و در این باره طرح هایشان را ارائه داده اند.

در ادامه طلایی مدیر دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: این برنامه‌ای که امروز مدیر جمهور ابلاغ کرده در چارچوب برنامه اقتصاد کلان است و به منظور توسعه کسب و کار‌های کوچک و بزرگ تدوین و برنامه ریزی شده است است.

وی تصریح کرد: در سطوح میانی وزارت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و در بخش خرد وزارت کار و تعاون دست اندار کار هستند بنابراین باید هماهنگی‌های مورد نیاز انجام شود.

طلایی بیان داشت:همه باید بدانند وقت مغتنمی ایجاد شده است و پیش از این چنین مجالی فراهم نبوده بنابراین باید از کارها موازی پرهیز کرد، ضمن اینکه جهت داشتن یک برنامه خوب باید از همه ابزار‌ها بهره برد.

طرح اشتغال روستاییان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور در گفتگوی خاص خبری مطرح شد.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: باید در این طرح به بحث توسعه کار آفرینی، توانمند سازی جوانان در دِه و به خاص ایدردازی توجه کرد آیا که این امور الگوی کسب و کار را ایجاد می‌کند.

در ادامه برنامه شاعری سخنگو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: بعد ار انقلاب اسلامی در بحث کشاورزی روستایی به خاص در قسمت‌های زیر بنایی و زیر ساخت سرمایه گذاری شد، ولی در بخش اشتغال سرمایه گذاری جدی نبود و در این سال‌ها شاهد رشد شدید مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و گسترش حاشیه نشینی در سطح کلان شهر‌ها بودیم.

وی در ادامه در بیان داشت: وقت بندی و نحوه تزریق تدریجی منابع تابع آیین نامه قانونی است و حداکثر ظرف ۲ ماه آینده به مرحله اجرا می‌رسد دراین باره سه اقدام مثبت که مشمول بر بازپرداخت ٦ ساله، دوره تخصیص ١ ساله و سود با نره میانگین ٦ درصد مشخص شده است است.

رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور افزود:براساس ماده یک این قانون که به اقتصاد مقاومتی اشاره دارد شتاب و سرعت را در برنامه کار خود قرار دادیم و به شکلی برنامه ریزی کرده ایم که تا آخر برنامه ششم توسعه و آخر ۵ سال اشتغال را به رقمی نزدیک به ۳۸۰ هزار شغل در سال برسانیم. سال گذشته ۱۸۰ هزار شغل ایجاد کردیم و امسال می‌خواهیم ۱۰۰ هزار شغل دیگر به رثم سال گذشته اضافه کنیم.

وی در ادامه افزود:در راستای اجرای این طرح از از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا می‌خواهیم که تشکیل گروه پیشتازان توسعه روستایی را دهند و ما هم به ان‌ها تسهیلات ارائه می‌کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور بیان داشت: در این طرح جمعیت روستایی، قیمت بیکاری و تصویر درامد سرانه روستا‌ها مورد توجه قرار گرفته هست، در این میان هم استان سیستان بلوچستان کمترین درآمد خانوار روستایی را دارد مضاف بر اینکه استان‌ها خراسان رضوی و چهار محال بختیاری نیز در لیست کم اشتغال‌ترین‌ها قرار دارند.

آیین نامه اجرایی طرح اشتغال روستاییان به زودی ‌نهایی و ابلاغ می‌شود / رضوی

رضوی با اشاره به ماده ۴ این قانون گفت:حتی با هماهنگی با وزارت معدن مقرر شده است بعضی معدن کوچک که در بعضی از روستا‌ها در تملک کسی نیستند در اختیار روستاییان و اقتصاد این مناطق قرار گیرد.

در ادامه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تاکید بر این مطلب که نمایندگان مجلس در اجرای این طرح دخالت مستقیم نمی‌کنند، گفت:نمایندگان مجلس در چارچوب آیین نامه قانونی تنها به ارائه توصیه‌هایی در قبال این طرح بسنده خواهند کرد.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی نیز تصریح کرد:مسئولان اجرای این طرح در ادامه باید دقت مورد نیاز را داشته باشند که به پول پاشی متهم نشوند ضمن اینکه به بخش عرضه، تقاضا و محیط اطراف توجه شود بدهید معنی که هنگامی که به کسب و کار می‌رسیم شبکه‌ای وجود داشته باشد که زنجیره ارزش را کامل کند و شبکه خوشه‌ای وجود داشته باشد که عامل پشتیبان و قیمت بازگشت داشته باشد.

وی افزود: بنابراین باید پول درست تخصیص یابد تا بتواند ثمرات مطلوبی داشته باشد.

طرح اشتغال روستاییان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور در گفتگوی خاص خبری مطرح شد.

رضوی بیان داشت: ۲ الی ۳ سال است که پیگیر فضای کسب و کار هستیم به طور مثال در بازار پوشاک به میزان ۱۲ هزار میلیارد تومان از مبادی رسمی و غیر رسمی پول از کشور خارج می‌شود ما باید ببینیم چه مشکلی وجود داشته است که بخش داخلی نتوانسته به آن ورود پیدا کند، در بحث بازار سنگ‌های قیمتی نیز ۱۰۰۰ میلیارد گردش مالی سنگ‌های زمینی و قیمتی است بنابراین بازار وجود دارد و کار تعریف شده است است.

در ادامه محمد حسینی عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس به بحث انحراف منابع اشاره کرد و گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که در وقت طرح‌های این چنینی حدود ۵۰ درصد منابع منحرف می‌شوند در بحث مذکور هم عامل تعیین کننده صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی و صندوق کارآفرینی است ساختار صندوق‌ها هم به شکلی است که زیاد به سمت تشکل‌ها پیش می‌رود و سهم افراد به مراتب جهت اشتغال کمتر است.

شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز دغدغه خود را در این باره مطرح کرد و گفت:تجربه نشان داده اگر دولت نظارت درستی نداشته باشه و تزریق تدریجی منابع در پذیرش طرح‌ها صورت نگیرد و بازاری جهت عرضه هم وجود نداشته باشد، شاهد انحراف خواهیم بود.

رضوی نیز در پاسخ به این دغدغه‌ها گفت:در این طرح بانک و صندوق مشخصی اعلام نشده بود، چون این گشایش را حاصل می‌کرد که ما آورد‌هایی را با میزان دو برابر از بانک‌ها بگیریم، ولی مجلس بر روی مشخص شدن آن‌ها تاکید کرد و ما هم اکنون با این شرایط عمل کنیم.

آیین نامه اجرایی طرح اشتغال روستاییان به زودی ‌نهایی و ابلاغ می‌شود / رضوی

وی در ادامه افزود:به طور حتم در اجرای این طرح عجله نمی‌کنیم، ولی به سرعت حرکت می‌کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور در آخر خاطر نشان کرد: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم مدیر جمهور و شرکت برنامه و بودجه ناظر مهم این طرح است ضمن اینکه هر ۶ ماه یک بار باید در این باره به مجلس گزارش عملکرد دهیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کمیسیون کشاورزی | برنامه ریزی | مناطق محروم | وزارت کار | اجرای طرح | کشاورزی | برنامه | اقتصاد | کشاورزی | منابع | صندوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *