خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رایزنی معاون وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران با قائم مقام وزارت خارجه ترکیه

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشور عزیزمان ایران با قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت، ابراهیم رحیم پور معاون اسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با امیت یالچین قائم مقام وزارت امور خارجه تركیه دیدار و در خصوص توسعه راه های گسترش مناسبات و روابط سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی فی مابین دو كشور و همكاری چند جانبه منطقه ای به خاص در سوریه و عراق گفتگو و تبادل نظر نمودند .

رحیم پور در این ملاقات با اشاره به ابعاد متنوع روابط رو به گسترش دو كشور گفت:خوشبختانه بنا به عزم مقامات عالی رتبه در امسال شاهد توسعه مشورت های سازنده مقامات سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، امنیتی ونظامی دو كشور بوده اییم و گسترش این روند زمینه های بهتری جهت زیاد کردن سطح مبادلات و همكاریهای دو جانبه و چند جانبه میان دو كشور را تضمین خواهد نمود .

معاون اسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه کشور عزیزمان ایران با اشاره به گفت وگوهای استانه و اهمیت استقرار صلح و ثبات در سوریه تاكید نمود ؛ امیدواریم گفتگو های استانه منجر به برقراری صلح دراین كشور و ثبات در منطقه گردد.

رایزنی معاون وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران با قائم مقام وزارت خارجه ترکیه

وی افزود :خوشبختانه کشور عزیزمان ایران و تركیه مواضع و نظر های مشتركی در مورد مباحث منطقه خصوصا حفظ یكپارچگی ، تمامیت ارضی و همچنین تقویت همبستگی ملی میان اقوام و گرو ه های سیاسی ، در كشورهای سوریه و عراق داریم .

رحیم پور در خصوص اهمیت دسترسی به چشم انداز سی میلیارد دلاری مورد نظر روسای جمهور دو كشور تصریح نمود : تحقق این امر نیازمند تلاش و همكاری همه مقامات مسئول در بخش های سیاسی ، تجاری و اقتصادی دو كشور است .

معاون وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران ابراز امیدواری نمود كه در چار چوب سفر اتی ریاست جمهور تركیه به کشور عزیزمان ایران كه بزودی انجام خواهد پذیرفت ، با تخصیص امكانات و تسهیلات مناسب گام های موثری جهت تحقق نشانه گزاری های انجام شده است از سوی روسای جمهور دو كشور در چارچوب تصمیمات كمیسیون مشترك اقتصادی و شورای عالی راهبردی میان دو كشور اتخاذ گردد .

امیت یالچین قائم مقام وزارت خارجه جمهوری تركیه در این دیدارگفت : روابط کشور عزیزمان ایران و تركیه در مسیر خوبی واقع شده است است و زیاد کردن تماس ، گفتگو و تعاملات مقامات مسئول سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و دیگر بخش ها كمك موثری به توسعه مبادلات میان دو كشور خواهد نمود .

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشور عزیزمان ایران با قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

قائم مقام وزارت خارجه جمهوری تركیه با اشاره به گفتگو ها و تعاملات منطقه ای میان دو كشور افزود : کشور عزیزمان ایران و تركیه در پرسشها متفاوت منطقه ای از نظر های مشتركی به خصوص در امر مبارزه با تروریسم و حفظ وتمامیت ارضی كشورهای سوریه و عراق داریم .

وی افزود : موضع صریح و روشن تركیه در مخالفت با برگزاری همه پرسی در اقلیم كردستان بارها اعلام شده است است . تاكید ما حفظ تمامیت ارضی ویكپارچگی عراق است و اقلیم كردستان باید در این مسیر تعامل وهمكاری كامل و سازنده ای با دولت مركزی ، داشته باشد .

امیت یالچین ضمن تقدیر از تعامل طرفین مذاكرات استانه جهت حفظ و برقرای اتش بس در سوریه با تاكید بر ضرورت ادامه این مسیر جهت حل و فصل سیاسی پرسشها افزود :همكاری و هماهنگی میان کشور عزیزمان ایران ، تركیه و روسیه گام موثری جهت كاهش تنش و برقراری صلح وثبات در سوریه و منطقه است و باید این روند همچنان ادامه یابد .

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | وزیر خارجه کشور | وزارت خارجه | اقتصادی | سیاسی | سوریه | ایران | معاون آسیا و اقیانوسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *