خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ناوهای آمریکا در منطقه مزاحم هستند/ در سال های اخیر بیش از80 قراداد خارجی را نظ

معاون وزیر دفاع با انتقاد از موضع آمریکا اطراف لزوم هماهنگی کشور عزیزمان ایران با ناوهای آمریکایی گفت: ما ناوهای آمریکا در منطقه را مزاحم می‌دانیم.

ناوهای آمریکا در منطقه مزاحم هستند/ در سال های اخیر بیش از80 قراداد خارجی را نظ

به گزارش گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ طلایی نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه گفتگوی خاص خبری راجع به بیانات اخیر بعضی مقامات آمریکایی اطراف لزوم هماهنگی کشور عزیزمان ایران با ناوهای آمریکایی عنوان داشت: در قوانین بین المللی جهت کشورهایی که دارای ساحل هستند حقوقی آینده نگری شده است که هر کدام قواعد خاص خود را دارد.

وی افزود: کشورهای ساحلی به علت مناطقی که در سواحل خود دارند از حقوقی برخوردارند که اگر کشوری دیگری بخواهد از این سواحل استفاده کند؛ باید اجازه بگیرد.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا به‌علت خوی استکباری که دارد مداخله های نامشروع ای را در مناطق متفاوت و از جمله خلیج فارس داشته است ؛ یادآور شد: تنگه هرمز به عنوان تنگه استراتژیک است که جهت ما یک مزیت دفاعی ایجاد می کند.

ناوهای آمریکا در منطقه مزاحم هستند/ در سال های اخیر بیش از80 قراداد خارجی را نظ

وی با اشاره به اینکه آنها تلاش می‌کنند با تعامل با ایران مسئله خود را حل کنند گفت : حضور ناوهای آمریکایی را مزاحم می‌دانیم و ارتش سپاه همواره بر اساس قوانین بین المللی با این ناو ها برخورد کردند. اگر نیروهای بیگانه خلاف قوانین بین المللی اقدام کنند یا تذکر می گیرند و یا مطابق قانون با آنها برخورد می شود؛ که بعضا شاهد بودیم که در گذشته ( نیروهای آمریکایی) دستگیر نیز شدند.

طلایی نیک گفت: دکترین ما دفاعی است و هر جا که طرف برابر بخواهد حریم را بشکند؛ تذکر خواهد گرفت.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران استفاده از آب‌های سرزمینی اش را حق خود می‌داند و به علت توانمندی نرم و مشکل که دارد به خوبی در برابر قدرت های استکباری ایستاده هست، یادآور شد: ما حضور آمریکا در منطقه را نامشروع می‌دانیم.

در ادامه گفت و گوی خاص خبری مجتبی ذوالنور مدیر فراکسیون اقتدار و دفاع مجلس شورای اسلامی با بیان ابعاد اصول بین المللی آبهای ساحلی و آبهای مرزی و بین المللی یادآور شد: ما در منطقه ۱۴ نقطه استراتژیک داریم که از این ۱۴ نقطه، سه نقطه استراتژیک متعلق به کشور عزیزمان ایران است.

معاون وزیر دفاع با انتقاد از موضع آمریکا اطراف لزوم هماهنگی کشور عزیزمان ایران با ناوهای آمریکایی گفت: ما ناوهای آمریکا در منطقه را مزاحم می‌دانیم.

وی با انتقاد از درخواست آمریکا اطراف لزوم هماهنگی کشور عزیزمان ایران با ناوهای آمریکایی یادآور شد : تقاضای آمریکا هیچگونه مبنای حقوقی ندارد و حضور کشور عزیزمان ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز حق ماست.

ذوالنور گفت : ما امروز به سطحی از بازدارندگی رسیده ایم که دشمن های نمی توانند علیه ما اقدامی کنند. جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در بسیاری از دعاوی بین المللی پیروز شده است و دشمن های نمی‌توانند ما را وادار به تمکین کنند ؛ چراکه کشور عزیزمان ایران اعتبار مردمی قدرتمندی دارد.

ذوالنور مدیر فراکسیون اقتدار و دفاع مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه دفاع در همه ادیان الهی و در عرف بین الملل مشروع است گفت: تمام تمرکز ما بر دفاع است ، توان موشکی و دفاعی ما جهت بازدارندگی است .

وی با بیان اینکه تاریخ چند ساله کشورمان نشان می دهند که هر لحظه نسبت به کشور ما چشم طمع وجود دارد افزود: مقام معظم رهبری قبل از پذیرش برجام شروط9 گانه ای را اعلام کردند.

هر قانونی جهت تقابل با آمریکا قطعا به وسیله مجلس به تصویب می رسید

ذوالنور با اشاره به اینکه پرونده پی ام دی بسته شده است است لذا چیزی به نام پی ام دی نداریم ادامه داد: هر قانونی جهت تقابل با آمریکا قطعاً به وسیله مجلس به تصویب می رسد.

ناوهای آمریکا در منطقه مزاحم هستند/ در سال های اخیر بیش از80 قراداد خارجی را نظ

رئیس فراکسیون اقتدار و دفاع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در بحث نیروهای مسلح با تمام وجود ورود پیدا می کند و به صورت همجانبه از آنها حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس با بالاترین رای به وزیر دفاع رای اعتماد دادند ادامه داد: جهت تقویت نیروهای مسلح و تقابل با آمریکا همدلی یکپارچگی و همزبانی وجود دارد .

ذالنور با بیان اینکه در همه حوزه ها نیاز به اصلاح قوانین داریم خاطرنشان کرد:تاریخ مصرف بعضی از قوانین خاص گذشته هست، در حوزه نیرو های مسلح عوض کردن و پایش قوانین راحت است.

وی تصریح کرد : در مجلس گذشته حدود26 قانون و در دوره تازه نیز 7 قانون در خصوص نیروهای مسلح به تصویب رسیده است.

معاون وزیر دفاع با انتقاد از موضع آمریکا اطراف لزوم هماهنگی کشور عزیزمان ایران با ناوهای آمریکایی گفت: ما ناوهای آمریکا در منطقه را مزاحم می‌دانیم.

در سالهای اخیر بیش از80 قراداد خارجی را نظارت حقوقی کردیم

طلایی نیک معاون وزیر دفاع در ادامه برنامه با اشاره به اینکه کارها ما در بحث دفاع از اعتبار قانونی و حقوقی برخوردار است گفت: در چهار سال اخیر شاید بیش از ۸۰ قرارداد خارجی را نظارت حقوقی داشتیم.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تقریبا هیچ قراردادی نداشتیم که به دعاوی منجر شود لیکن در انعقاد قراردادها دقت نظر وجود دارد افزود: در مورد قرارداد اس 300 باید اذعان داشت که این قرارداد از استحکام حقوقی و معیارهای حقوقی متقن برخوردار بود.

طلایی نیک با اشاره به اینکه دعاویی وجود دارد که مربوط به قرارداد های نظامی قبل از پیروزی انقلاب است اظهار داشت: حقوق ملت کشور عزیزمان ایران باید استیفا شود.

ناوهای آمریکا در منطقه مزاحم هستند/ در سال های اخیر بیش از80 قراداد خارجی را نظ

وی با اشاره به کارگروه قراردادها و دعاوی خارجی گفت: به تجربه و ظرفیت حقوقی خوبی دست یافته ایم لذا در انعقاد قراردادهای دفاعی توانستیم بازدارندگی را دنبال کنیم .

معاون وزیر دفاع با اشاره به قرار داد اس ۳۰۰ افزود : در یک مقطع طرف برابر نمی‌خواست اس 300 را تحویل دهد ولی با معیارهای حقوقی متقن توانستیم به حقوقمان دست یابیم.

وی با اشاره به بدعهدی و عدم امانت داری آمریکا ادامه داد: بخشی از مطالباتمان از طرف آمریکا در طی چند سال اخیر پرداخت شده است است لذا ۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار با احتساب بهره به ما پرداخت شده است است.

وی با اشاره به ۱۱۲۶ قرارداد نظامی خاطرنشان کرد: بخشی از قراردادها را بررسی دقیق حقوقی کرده ايم و دعوای حقوقی آن در دیوان داوری کشور عزیزمان ایران و آمریکا مطرح است لذا بعد از ۳۵ -۳۶ سال نوبت پیگیری فرا رسیده است.

طلایی نیک با اشاره به اینکه جلسه مقدماتی در اسفند سال گذشته در دیوان برگزار شود افزود: بر اساس آن دستور دیوان اصلاح شد، از آخرهای امسال پیگیری به پرونده شروع خواهد شد ولی به هر حال یکی از بزرگترین دعاوی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چند پرونده دیگر داریم که مربوط به قبل از پیروزی انقلاب می شوند گفت:این پرونده ها بر اثر مناسبت های خصمانه و خلاف عرف بین الملل صورت گرفته هست، حقوق ملت کشور عزیزمان ایران باید استیفا شود.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه بعضی از دعاوی به حکم رسیده است ولی به علت تحریم حکم اجرا نشده است گفت : دو دعوای مشخص حقوقی داریم که هر دو به مرحله ای حکم رسیده است لذا با طرف برابر در حال مذاکره هستیم اصل عنوان مشخص است.

وی با اشاره به اینکه الان وجوهی داریم که در حساب دادگاه است افزود : جهت انتقال وجوه نیاز به اقدام حقوقی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دعاوی جدیدی نداریم افزود : بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواسته ما در دیوان به ثبت رسیده است لذا با توجه به اصل موجودی حساب در حال محاسبات دقیق هستیم .

وی با اشاره به اینکه در رابطه با ۷ معاهده به جمع‌بندی رسیده ایم افزود : معاهده با یک کشور خاص نیست بلکه مربوط به بین الملل است وهمچنین در مورد ۲۰ معاهده پایش حقوقی کرده ایم که نیاز به بررسی همه جانبه دارد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | قوانین بین المللی | مقامات آمریکا | نیروهای مسلح | آمریکایی | آمریکا | قرارداد | ایران | قوانین | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *