خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت است

معاون اول مدیر جمهور گفت: دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت به مردم است و قطعا به این تعهد خود عمل خواهد كرد.

دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت است

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، جلسه شورای عالی اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول مدیر جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه سهام عدالت را طرحی پراهمیت ارزیابی كرد و گفت: بر اساس طرح سهام عدالت، تعدادی از عالی ترین و سودآورترین شركت ها و كارخانه های كشور به این طرح تخصیص داده شده است داده شده است اند و عملاً مشمولین سهام عدالت به نسبت مبلغ واریزی و به نسبت سهامی كه دارند از سود این طرح برخوردار خواهند شد.

معاون اول مدیر جمهور همچنین با اشاره به بعضی موانع و پرسشها پیش روی ساماندهی طرح سهام عدالت، از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست طی جلساتی با دستگاه های مرتبط، حداكثر ظرف یك ماه آینده نظرات و نظر های دستگاه های ذیربط را دریافت و راهكارهایی جهت حل این موانع تدوین و به جلسه آینده شورای عالی ارائه كنند.

دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت است

جهانگیری با اشاره به آخر یافتن وقت واریز مبالغ مابه التفاوت ارزش سهام تخصیص داده شده است یافته به مشمولین سهام عدالت و اینكه بخش اندكی از مشمولین سهام عدالت موفق به پرداخت مبلغ مابه التفاوت شده است اند، گفت: مورد نیاز است مهلت تعیین شده است تمدید و به مردم اطلاع رسانی شود تا سایر مشمولین سهام عدالت بتوانند در صورت میل به الباقی مبلغ سهام تخصیص یافته خود را پرداخت كنند.

معاون اول مدیر جمهور تاكید كرد: دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت به مردم است و قطعا به این تعهد خود عمل خواهد كرد.

جهانگیری همچنین گزارش مدیر شرکت شخصی سازی از عملكرد واگذاری ها از سال 1380 تا كنون را مثبت ارزیابی و خاطرنشان كرد: در واگذاری های انجام شده، اگر بنگاه های واگذار شده، بر اساس شاخص هایی نظیر اشتغالزایی، سرمایه گذاری و بهره وری عملكرد موفقی داشته باشند، بدهید معناست كه شخصی سازی موفق بوده ولی اگر شاخص ها بیانگر عملكرد نامناسب باشد مورد نیاز است آسیب شناسی صورت گرفته و روند كار اصلاح شود ولی در هر صورت هیچ تردیدی در اصل واگذاری ها وجود ندارد.

در این جلسه كه وزرای امور اقتصاد و دارایی، تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مدیر كل بانك مركزی، مدیر شرکت شخصی سازی، مدیر شرکت بورس و اوراق بهادار، مدیر كل دیوان محاسبات كشور و مدیر شرکت بازرسی كشور نیز حضور داشتند، گزارشی از نحوه واگذاری ها از سال 1380 تا 1396 ارائه و آخرین اوضاع بنگاه های واگذار شده است مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اول مدیر جمهور گفت: دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت به مردم است و قطعا به این تعهد خود عمل خواهد كرد.

در ادامه این نشست گزارشی نیز از طرح ساماندهی سهام عدالت ارائه شد و مدیر شرکت شخصی سازی اعلام كرد كه از 49 میلیون نفر مشمولین طرح سهام عدالت، بعد از فراخوان، حدود 38 میلیون نفر به سامانه مراجعه و صورتحساب خود را دریافت كردند ولی از این تعداد بخش اندكی موفق به واریز نقدی باقی مانده سهام خود شدند.

در آخر این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر مقرر شد مهلت پرداخت نقدی الباقی سهام تخصیص یافته مشمولین طرح سهام عدالت به مدت یک ماه دیگر تمدید شود و در این مدت وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلساتی با حضور دستگاه های ذیربط پرسشها حقوقی و موانع قانونی پیش روی ساماندهی طرح سهام عدالت را بررسی و راهكارهای مورد نیاز را تدوین و به جلسه آینده شورای عالی جهت تصمیم گیری ارائه نمایند.

انتهای پیام/

مهلت پرداخت نقدی مابه التفاوت سهام تخصیص یافته به مشمولین سهام عدالت تمدید شد

واژه های کلیدی: مشمولین سهام عدالت | سهام عدالت | جهانگیری | دستگاه | اخبار سیاسی | سهام عدالت | جهانگیری | طرح ساماندهی سهام عدالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *