خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مجموعه بدهی‌های شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ا

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:دولت در زمینه حل مسئله آلودگی با ما که همکاری نکرد ولی امیدوارم با شورای تازه این مسئله را حل کنند.

مجموعه بدهی‌های شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ا

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان ؛ محمد باقر قالیباف شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری امشب شبکه دو سیما به به تشریح عملکرد دوازده ساله خود در این حوزه پرداخت.

وی در ابتدای اظهاراتش در خصوص صحبت خود مبنی بر بسته شدن پرونده مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران و اینکه آیا معنای این حرف این است که دیگر هیچ توسعه ای در مترو تهران اتفاق نمی‌افتد، گفت: اینکه دیگر هیچ توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد نگاه درستی نیست، شهر و کشور هر جامعه ای نیازمند پیشرفت و توسعه است و هر لحظه باید رو به جلو حرکت کرد ولی هر لحظه شهرها و کشورها مد جمله شهر تهران حتما برنامه ای جهت توسعه دارد که بر اساس اسناد اوج دستی و چشم اندازی که آینده نگری شده است ، وقت بندی روشن و مشخصی دارد.

قالیباف با بیان اینکه بر این اساس نیز در طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هشت خط مترو تا افق ۱۴۰۴ آینده نگری شده است بود افزود: خاطرم است در سال ۸۴ که توفیق خدمت را در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران پیدا کردم، تنها دو خط مترو به صورت ناقص فعالیت داشت ( خط یک از عباس آباد به شهرری می رفت و خط دو نیز از میدان صادقیه و از مسیر میدان امام حسین علیه السلام به سمت دردشت در شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران می رفت) البته خط کرج هم وجود داشت که این سه خط روی هم زیاد از ۷۴ کیلومتر نمی شد.

مجموعه بدهی‌های شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ا

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: طبیعتا ما باید خط یک و دو را تکمیل و احداث خطوط سه تا هشت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران را اجرایی می کردیم؛ بنابراین اینکه بنده گفتم آخر پرونده مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران است به علت این بوده که امروز همه خطوط راه اندازی شده است است و ما ۷۴ کیلومتر خط مترو را امروز به ۳۲۰ کیلومتر رساندیم.

وی افزود: از جهت زمانی در حدود بیست و اندی سال حدود ۷۵ کیلومتر خط مترو ساخته شده است ولی در دهه گذشته این رقم به آمار نهایی خود یعنی ۳۲۰ کیلومتر رسیده است.

ماجرای دستور قضایی مبنی بر توقیف فعالیت خط ۸ متروی تهران

قالیباف اطهار داشت: در خطوط ما حدود ۲۸۵ کیلومتر خطوطی است که مردم سوار و پیاده می شوند ولی هر خطی، ریل هایی هم جهت نگهداری و تعمیرات دارد که زیر ساخت های آن ها نیز انجام می شود و امروز خطوط مترو ما با بیش از ۱۷۰ ایستگاه کارش را انجام می دهد.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:دولت در زمینه حل مسئله آلودگی با ما که همکاری نکرد ولی امیدوارم با شورای تازه این مسئله را حل کنند.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در خصوص ماجرای دستور قضایی مبنی بر توقیف فعالیت خط ۸ متروی تهران نیز بیان داشت: ماجرای این دستور قضایی از این قرار بود که بخش قضایی شهر آفتاب اعلام کرد گزارش هایی به ما رسیده که خطوط مترو با بزرگراه فاصله ندارد و ممکن است خطراتی را جهت خودروهایی که احتمال دارد از بزرگراه منحرف شوند به وجود آورد و این خودروها با قطار برخورد کنند.

وی افزود: این خط خارج از محدوده شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران واقع شده است است و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز مسئولیتی بر عهده نداشت که این خط را احداث کند؛ در ابتدا دولت قصد داشت این خط را احداث کند( دولت های نهم و دهم) و بخشی از کار نیز شروع شده است بود ولی چون توان انجام این کار جهت دولت وجود نداشت ، دولت از ما درخواست کرد احداث این خط را شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام دهد که ما نیز این کار را انجام دادیم که ان شاء الله ادامه آن هم که از فرودگاه به سمت شهرک پرند می رود را دولت کمک خواهد کرد و این کار را انجام خواهد داد.

قالیباف با تاکید بر اینکه امکان ندارد کاری صورت گیرد و مردم به خطر بیفتند گفت: حتما بر اساس ضوابط و مقررات حوزه بهره برداری تمام استاندارد های روز دنیا رعایت خواهد شد و مهمترین عنوان ما ایمنی و رفاهی است که در اختیار شهروندان قرار داده می شود.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران همچنین راجع به اینکه بعضی منتقدین بر این باورند که بخشی از ایستگاه ها بدون تحهیز کامل افتتاح می شوند نیز گفت: حدود ۶ سال قبل دو نگاه متفاوت در این رابطه داشتیم، یک نگاه این بود که ایستگاه ها آماده بهره برداری بودند ولی پله برقی آماده نشده بود که موجب شد یک وقفه ای در افتتاح ایستگاه ها اتفاق بیفتد و نظر این بود که تا پله برقی ها تکمیل نشود ایستگاه ها بهره برداری نشوند ولی در نظر دوم، مردم با ما عنوان می کردند که علی رغم عدم وجود پله برقی سفر با مترو را ترجیح می دهند که در مقطعی ایستگاه ها در اختیار مردم گذاشته شد ولی مجددا به این جمع بندی رسیدیم که هیچ ایستگاهی بدون هیچ گونه کسری در حوزه خدمات کارش را شروع نکند.

حمل و نقل عمومی مهمترین عنوان شهرداری است

وی با تاکید بر اینکه امروز همه ایستگاه های متروهای ما با عالی ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی و امکانات افتتاح می شوند اظهار داشت: زیباترین و جزء بزرگترین ایستگاه های ما از جهت معماری، ایمنی ، ساخت و تکمیل خط هشت مترو تهران است و دیروز نیز منزل مادر و کودک را در این خط افتتاح کردیم.

مجموعه بدهی‌های شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ا

قالیباف در رابطه با بحث حمل و نقل عمومی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز بیان داشت: حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران داریم و حدود ۴ هزار دستگاه نیز کم داریم؛ البته ۵۰ درصد از این ۶ هزار دستگاه نیز عمر مفیدشان را از دست داده اند و باید جایگزین شوند لذا با بحث جایگزینی و نوسازی این دستگاه ها، هم اکنون شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس کم دارد.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه مجلس، خرید اتوبوس بر عهده دولت است که ۸۲ درصد هزینه های آن را دولت تامین می کند و ۱۸ درصد مابقی نیز به وسیله شهرداری ها تامین می شود.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی مهمترین عنوان ما است گفت: این عنوان به جهت تاثیر در مصرف سوخت ، کم کردن آلودگی ، هزینه های اقتصادی و صرفه جویی در وقت حائز اهمیت است.

قالیباف در ادامه به وظیفه دولت در تامین واگن خطوط مترو اشاره کرد و گفت: سال ۸۴ در حوزه حمل و نقل، مترو ۴ درصد سفرها را پوشش می داد ولی امروز ۱۹ درصد سفرها با مترو انجام می شود و اگر دولت امروز ۱۵۰۰ واگن تحویل خطوط می داد ما ظرفیت پوشش سفرها را از ۱۹ درصد به ۳۵ درصد می رساندیم و روزانه ۱۰ میلیون مسافر جابجا می کردیم.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:دولت در زمینه حل مسئله آلودگی با ما که همکاری نکرد ولی امیدوارم با شورای تازه این مسئله را حل کنند.

وی تاکید کرد: همه خطوط ما امروز آماده است لذا باید سرفاصله حرکت قطارها را کم کردن دهیم ضمن آن که از جهت فنی نیز این امکان جهت ما فراهم است تا هر ۲/۵ دقیقه یک قطار به ایستگاه بیاید.

قالیباف یادآور شد: ما با حدود ۲۷۰ واگن مترو را در سال ۸۴ شروع کردیم و امروز تعداد این واگن ها از مرز ۱۳۰۰ گذشته است.

قالیباف با بیان اینکه دولت همراهی خوبی در حوزه تاکسی داشته است اظهار داشت: همه تاکسی ها نوسازی شده است لذا تعداد محدودی مانده است.

وی با بیان اینکه امروز ۸خط مترو در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد، افزود: اگر ۱۰ سال قبل وارد مترو می شدید ۱خط وجود داشت ولی امروزه این خطوط زیاد کردن یافته و همه متروها با عالی ترین تجهیزات و امکانات رفاهی افتتاح می شوند و حمل و نقل را آسانتر کرده است.

مجموعه بدهی‌های شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ا

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران اطراف بعضی انتقادات نسبت به عملکرد شهرداری عنوان داشت: همه می دانند که این انتقادات غیر قابل قبول است و پایتخت کشور عزیزمان ایران به شهری تازه تبدیل شده است است آیا که کارها با برنامه مشخص و مدون مسیر خود را طی می کرد.

وی ادامه داد: برنامه های ما مطابق با اهدافی که در نظر داشتیم پیش رفت در این راستا از نخبگان و مردم در جهت پیشبرد کارها بهره می بردیم.همه تلاش ما این بود که مردم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران چه نیازهایی دارند و همکاری آنها را در کارها فراهم می کردیم.

سیاست ما اولویت دادن به محرومین و معلولین بود

وی گفت: محله محوری، تشکیل شورای محلات، سرای محله های تهران، هیات امنا در محلات بعضی از کارها شهرداری تهران در سطح شهر بود که انجام شد.شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران بدون هیچ تبعیضی به مردم پایتخت خدمت می داد.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: بر حضور مردم و خدمت به آنها اعتقاد داریم و این کارها به دور از گرایش های سیاسی، مذهبی و قومی انجام می گرفت و در این شهر ، شهرداری بدون هیچ تبعیضی به مردم خدمت می داد.

قالیباف با بیان اینکه مناطق محروم جهت ما موضوعیت دارد عنوان داشت: معتقدیم که مناطق محروم و شمال و جنوب تهران جهت ما تفاوت دارد و تا نگذاریم فاصله شمال و جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد کردن پیدا کند.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه تا قبل از سال ۸۴روند به گونه ای بود که شهر به سوی ۲قطبی شدن پیش می رفت خاطر نشان کرد: در ان برهه شمال و غرب شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از جنوب و شرق پایتخت برخوردار تر بود.مروز همه مردم معتقدند که این فاصله از نظر سخت افزاری و نرم افزاری کم کردن پیدا کرده است.

وی با اشاره به خط ۳ مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهارداشت: شروع این خط۳۷کیلومتری از محله اسماعیل آباد در جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران است که به شهرک محلاتی در شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران ختم می شود.

قالیباف با بیان اینکه ما ۶۳محله در پایتخت کشور عزیزمان ایران داریم افزود: به طور خاص به این محلات پیگیری می کنیم و سیاست ما اولویت دادن به محرومین، معلولین و قشرهایی که نیاز به تسهیلات زیاد داشتند بود. در این راستا همکاری مردم اساس کار ما بود و آنها در کارها ما را همداهی می کردند.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: سامانه ۱۳۷ روزانه بیش از ۴۰۰۰تماس دارد که بیش از۱۵۰۰نفر از این سامانه خدمت مستقیم می گیرند.

قالیباف با اشاره به سامانه ۱۸۸۸ ادامه داد: مردم شهر به کار شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران نظارت دارند. علاوه بر زیر ساخت ها، اینها رویکردهای جدی ما بوده است.

افزایش دارایی های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در حوزه املاک

وی راجع به بدهی ۲۰هزارمیلیارد تومانی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: این عنوان امروز در شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مطرح بود که معاون مالی شهرداری توضیحات دقیق را ارائه داد.به طور دقیق ۱۵هزار و پانصد میلیارد تومان مجموعه دیون شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران است ولی بر اساس حسابرسی ها از دولت ۱۹هزارمیلیارد تومان طلب داریم .

وی با اشاره به املاک فروخته شده است در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران خاطر نشان کرد: کل املاک فروخته شده است شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در دوره ۱۲ساله بر اساس مصوبه شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بوده است که حدود۱۱میلیارد تومان املاکی است که فروختیم.

قالیباف افزود: در طول این ۱۲ سال۲۲هزار میلیارد تومان املاک هم به شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران اضافه و خریداری شده است است که نشان می دهد دارایی شهرداری تهران در حوزه املاک زیاد کردن داشته است.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: شهرداری در حوزه سرمایه گذاری در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰هزارو ۵۰۰میلیارد تومان دارایی هایی دارد که بر اساس مصوبه فعلی آماده فروش و سرمایه در اختیار هست. شما می بینید که شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران بدهی ندارد آیا که شاخص ها مثلت هستند و شخرداری بعدی باید دیون را از دولت بگیرد.

وی اطراف تخلفات در شهرداری های مناطق افزود: در دهه گذشته شهرداری دارای طرح جامع و تفصیلی شد که همه مراحل قانونی اش را طی کرد ودر سال ۸۶این طرح در شورای عالی شهرسازی و دولت تصویل شد.برای نخستین بار بود که شهرداری یک طرح جامع و تفصیلی در حوزه های سرانه بصورت مشخص و مدون دارد، ما بصورت سیستمی عمل می کنیم .

قالیباف ادامه داد: امروزه در هوشمندسازی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بیش از۱۴۰خدمت ارائه می شود که شفافیت مالی ، اداری و ساخت و ساز مشخص است.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران کارها بر طبق اصول و برنامه پیش می رود و اعتقاد دارم این ریل قابل عوض کردن نیست آیا که خرد جمعی بر آن حاکم است.

قالیباف با اشاره به اینکه جهت نخستین بار است که شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران دارای یک طرح جامع و تفصیلی شده است است که بسیار سیستم‌مند آن را عمل کردیم گفت: پایتخت کشور عزیزمان ایران تازه بر مبنای یک طرح تازه و مدون در حال اداره شدن است.

تراکم فروشی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران را قطعا رد می کنم

وی با بیان اینکه من تراکم‌فروشی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران را قطعا رد می‌کنم افزود: آن چیزی که در دهه ۷۰ بود و می‌گفتند هرکس هرقدر پول بدهد همان‌قدر آش می‌خورد و هرچه پول می‌دادند تراکم می‌گرفتند در دوره ما وجود نداشت.

قالیباف با اشاره به تراکم پایه افزود: تراکم پایه با حداقل و نازل ترین قیمت در جهت حقوق شهروندی هر شهر است لذا در جنوب شهر تراکم پایه180 درصد و در شمال شهر120 درصد است.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به تراکم مجاز اظهار داشت: این تراکم براساس قانون و طرح تفصیلی است لذا خارج از تراکم مجاز و پایه یک متر تراکم دیگر به فروش نمی رسید.

آرزوی من در طول 12 سال شهرداريم این است که مسئله آلودگی هوا حل شود

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در پاسخ به پرسش دیگری اطراف آلودگی هوا و ترافیک تصریح کرد: یکی از آرزوهای من در طول ۱۲ سال شهرداری‌ام این بود که مشکل آلودگی هوا حل شود و بارها اعلام کردم این مساله قابل حل شدن است ولی این مسئولیت دولت بود نه شهرداری و من اعلام کردم یا دولت بیاید و این کار را انجام دهد یا به شهرداری بسپارد تا ما آن را حل کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه اول گفتند شهرداری این حرف را می‌زند ولی طرحی جهت آن ندارد که ما طرح را ارائه کردیم و گفتند عملی است و خودمان اجرایش می‌کنیم ولی نکردند اظهار داشت: آن بخشی از کار که به ما مربوط می‌شد انجام دادیم و زیرساخت‌ها را آماده کردیم.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه من امروز می‌گویم که تنها کار بر زمین مانده در پایتخت کشور عزیزمان ایران عنوان آلودگی هوا است که مربوط به دولت هم می‌شود افزود : دولت با ما در این زمینه همکاری نکرد ولی امیدوارم با شورای تازه که همسو هم هستند این مساله را حل کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه اطراف مدیریت بحران پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد: ما در تمام این سال‌ها کمترین کمک و همکاری‌ از طرف دولت ندیدیم به طوری که ما یک سوله بحران در پایتخت نداشتیم ولی امروز ۱۳۰ سوله مدیریت بحران با تجهیزات کامل داریم.

چالش پیش روی شهردار تازه پایتخت کشور عزیزمان ایران آلودگی هوا است

قالیباف گفت : چالش پیش روی شهردار تازه پایتخت کشور عزیزمان ایران بحث آلودگی هوااست و قانون شهرداری چالش بزرگی است که پیش روی شورای بعدی قرار می گیرد و زخم کهنه‌ای بر تن شهرداری است ، این در حالی است که در تمام دنیا تمام اختیارات شهر بر عهده شهرداری است.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه من از این برنامه بابت همه قصور و کوتاهی‌هایی که داشتم از مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران عذرخواهی می‌کنم تاکید کرد : من بیش از شما از کمبودها و چالش‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران مطلع هستم ولی خدا شاهد است که من وقت کافی را جهت شهر گذاشتم و روزهایی بود که از پیش از اذان صبح تا پاسی از نیمه‌شب در محل کارم حاضر بودم.

وی با اشاره به اینکه همه این کارها در طول این ۱۲ سال در حالی صورت گرفت که هم تحریم خارجی بودیم و هم از سوی دولت‌ها تحریم داخلی بودیم افزود: من هرگز از کاستی‌ها و کمبودها جهت شما حرفی نزدم لیکن جهت من تنها شما مردم مهم بودید و از همه شما حلالیت می‌طلبم.

تنها به اين فکر می کنم که هر کجا می روم خوب کار کنم

قالیباف در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه سمت بعدی شما چه خواهد بود گفت: من هیچ‌وقت به این فکر نکردم که به کجا خواهم رفت و تنها به این فکر می‌کنم که هرکجا می‌روم خوب کار کنم.

مجید فراهانی عضو شورای شهر پنجم پایتخت کشور عزیزمان ایران طی گفتگوی ضبط شده است تلفنی با اشاره به اینکه شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از گزینش کاندیداها بلافاصله جلسات غیر رسمی خود را شروع کرده است گفت: در مرحله اول فهرست 24 نفره کاندیدای شهرداری مطرح شد و سپس این فهرست به 7 نفر رسید تا از آنها برنامه عملیاتی جهت اداره شهرداری طلب کنیم.

فراهانی با اشاره به اینکه قرار است در مرحله نهایی که فردا یا بعد فردا است برنامه های تنظیم شده است به وسیله نامزدها و کاندیداها ارایه شود افزود: 2 نفر از7 نفر به علت حضور در کابینه برنامه ای ارائه نکرده اند لذا فردا و بعد فردا5 نفر از منتخبان به ارائه برنامه خود خواهند پرداخت.

عضو شورای شهر پنجم پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد : امیدواریم 5 شنبه بعداز ظهر خبر خوشی جهت شهروندان تهرانی بدهیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آلودگی هوا | شورای شهر | شهرداری | شهرداري | ایستگاه | برنامه | آلودگی | قالیباف | تهران | ایران | شهردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *