خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دولت جهت چابک سازی خود باید دست از تصدی گری بردارد

نماینده مردم ورزقان گفت: با کم و زیاد شدن وزارتخانه‌ها دولت چابک نخواهد شد و جهت تحقق این امر دولت باید دست از تصدی گری بردارد.

دولت جهت چابک سازی خود باید دست از تصدی گری بردارد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: مردم کشور عزیزمان ایران از بعضی رفتارهای مدیران و سوءمدیریت‌ها گله‌مند هستند و صداقت مدیران را به دقت رصد می‌کنند لذا باید با مردم طوری واکنش‌ها شود که دوباره روحیه دوران دفاع مقدس در آن‌ها زنده شود در این صورت به آسانی خواهیم توانست تمام بحران‌ها را به آسانی پشت سر بگذاریم.

وی افزود: مورد نیاز است که انتقاد را از خودمان شروع کنیم آیا که 7 ماه از سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، کارآفرین نام گرفته است می‌گذرد، مجلس و دولت کدام اقدام اساسی را که مردم نتیجه و اثرات آن را در عمل احساس کنند، انجام داده اند؟

نماینده مردم ورزقان تصریح کرد: ما باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم، بعد نظارتی مجلس کمرنگ شده است و به نظر می‌رسد که باید اصلاحات اساسی در ساز و کار مجلس به وجود بیاید.

دولت جهت چابک سازی خود باید دست از تصدی گری بردارد

علیزاده تاکید کرد: پرسش از وزیر زمانی به صحن می‌رسد که دیگر آن پرسش موضوعیت خود را از دست داده می دهد، همچنین ساختار اداری کشور پرسشها اساسی دارد، با رویه فروش نفت و سایر منابع ملی جهت اداره کشور، راه به جایی نخواهیم برد.

وی ادامه داد: 10ها سال طول می‌کشد تا جاده‌ای ساخته شود و یا پروژه‌ای در سطح ملی به انسجام برسد و این یعنی به هدر رفتن بیت‌المال است لذا باید زمینه را جهت جذب سرمایه‌گذاران فراهم کنیم و جهت اصلاح سیستم اداری کشور نهایت تلاش خود را مبذول داریم.

نماینده مردم ورزقان تاکید کرد: مورد نیاز است که دولت کوچک و چابک شود در نتیجه با کم و زیاد کردن تعداد وزارتخانه‌ها از طریق ادغام و تفکیک آن‌ها دولت چابک نخواهد شد، زمانی چابک‌سازی دولت محقق می‌شود که دست از تصدی گری برداریم و به وظایف راهبردی و حمایتی خود در تولید و صادرات بپردازیم.

علیزاده عنوان کرد: یکی از دلایل آسیب دیدن واحدهای تولیدی عدم اجرای مفاد اصل 44 در کشور هست، واگذاری‌ها انجام شده است ولی خصوصی‌سازی صورت نمی‌گیرد و سهام واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی به جای واگذاری واقعی به این بخش بین دستگاه‌ها و وزاتخانه‌ها مانند گوشت قربانی تقسیم می‌شود و با این کار به تدریج واحدهای تولیدی را به سمت نابودی می‌کشانیم.

نماینده مردم ورزقان گفت: با کم و زیاد شدن وزارتخانه‌ها دولت چابک نخواهد شد و جهت تحقق این امر دولت باید دست از تصدی گری بردارد.

وی افزود: اگر بخش شخصی مورد حمایت قرار گیرد رانت و فساد نیز خود به خود از بین خواهد رفت. لایحه بودجه سال 97 در دولت در حال تنظیم است لذا از تمام دستگاه‌های دولتی به خاص معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری می‌خواهم که به اولویت‌ها به خاص سهم مناطق محروم و کمتر توسعه یافته جهت ایجاد توسعه متوازن در کشور و تقویت کارآفرین در جهت اسناد بالادستی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده مردم ورزقان اظهار کرد: از موضع‌گیری مدیر جمهور در مجمع عمومی شرکت ملل کمال تقدیر را دارم ،همچنین خواهان پیگیری به دریاچه ارومیه و جلوگیری از خشک شدن این دریاچه هستم.

علیزاده تاکید کرد: طرح‌های توسعه مس برزقان با صرف چندصد میلیون هزینه نیمه‌ تمام رها شده است است و در سال 92 به صورت کامل تعطیل شد و بنده از بدو ورود به مجلس در این دوره پیگیر از سرگیری مجدد این پروژه هستم آیا که توقف این پروژه‌ها در تضاد با عنوان اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: کارآفرین | دریاچه | اقتصاد | پروژه | مجلس شورای اسلامی | نطق میان دستور | اقتصاد مقاومتی | دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *